Ποιος είπε πως τα ηλεκτρικά δεν συναρπάζουν με τις επιδόσεις τους; Ακολουθούν μερικά πυραυλοκίνητα μοντέλα που αναγκάζουν κάθε «εχθρό» της ηλεκτροκίνησης να… αλλαξοπιστήσει.
Όταν το 1973 ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς έφερνε εις πέρας το απαιτητικό πρότζεκτ της δημιουργίας του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκίνητου μαζικής παραγωγής παγκοσμίως, Enfield 8000, ελάχιστοι μπορούσαν να προβλέψουν όσα θα ακολουθούσαν.
Ακόμα και οι ηγέτιδες αυτοκινητοβιομηχανίες, ήταν ανήμπορες να φανταστούν πως λίγες δεκαετίες αργότερα θα επιδίδονταν σε έναν ξέφρενο αγώνα δρόμου για την αντικατάσταση των κινητήρων εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικά μοτέρ. Οι λόγοι είναι πολλοί, με βασικότερο τις απαιτήσεις της ΕΕ ένωσης για μείωση των εκπομπών ρύπων.
Και εγένετο… ηλεκτροκίνηση. Σίγουρα, πολλοί ξινίζουν που σε λίγα χρόνια δεν θα ακούν τον εθιστικό ήχο ενός V12. Οι εταιρείες, όμως, κατανοούν την απογοήτευση των τελευταίων, εξελίσσοντας αυτοκίνητα που, τουλάχιστον, έχουν εξωφρενικές επιδόσεις. Ας δούμε μερικά από αυτά.
Audi RS E-tron GT quattro
0-100 km/h: 3,3 sec
Αυτονομία: 472 km (μπαταρία 85 kWh)
Πριν από έναν μήνα, η Audi παρουσίασε το «αδελφάκι» της Porsche Taycan, με την οποία μοιράζεται την πλατφόρμα “J1” του ομίλου VW. Ο λόγος για το Audi e–tron GT quattro, αλλά και την «καυτή» εκδοχή του, με την κωδική ονομασία “RS”. Αμφότερα τροφοδοτούνται από δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι στην έκδοση RS παράγουν 598 PS και 830 Nm. Βέβαια, υπάρχει η λειτουργία “boost” που –για έως 2,5 sec- εκτοξεύει την ιπποδύναμη στα 646 άλογα. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου δύο σχέσεων, επιτρέποντας στο Audi RS E–tron GT quattro να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 3,3 sec. Η τελική είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα.
Porsche Taycan Turbo S
0-100 km/h: 2,8 sec (με λειτουργία overboost)
Αυτονομία: 412 km (μπαταρία 93,4 kWh)
«Πώς γίνεται ένα ηλεκτρικό να ενσωματώνει τη λέξη “turbo” στο όνομά του;», αναρωτιόντουσαν πολλοί, ειρωνευόμενοι την απόφαση της Porsche να λανσάρει ένα ηλεκτρικό. Η Porsche Taycan Turbo S, όμως, τους… αποστόμωσε! Δύο ηλεκτρικά μοτέρ μόνιμου μαγνήτη προσφέρουν κίνηση σε όλους τους τροχούς και – εφόσον ενεργοποιηθεί η λειτουργία overboost- παράγουν συνδυαστικά 761 PS και 1.050 Nm. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας 0-100 km/h απαιτεί μόλις 2,8 sec και η τελική ταχύτητα έχει «κόφτη» στα 260 km/h. Σημειώνεται πως η κίνηση στην Porsche Taycan Turbo S μεταδίδεται μέσω ενός κιβωτίου δύο σχέσεων τοποθετημένο στον πίσω άξονα.
Tesla Model X
0-100 km/h: 2,6sec
Αυτονομία: 547 km (μπαταρία 100 kWh)
Πέρα από τις σύγχρονες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης και το gatdetοειδές εσωτερικό, η Tesla γνωρίζει πως να ξυπνά και τις αισθήσεις. Δείτε το Model X, στην έκδοση Plaid, που ενσωματώνει τέσσερα ηλεκτρομοτέρ συνδυαστικής απόδοσης 1.025 ίππων. Η ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα δεν θα απαιτήσει πάνω από 2,6 δλ. και η τελική αγγίζει τα 262 χλμ./ώρα. Στα προσόντα του η αυτονομία (547 χλμ.) αλλά και η πρbακτικότητα, καθώς έχει θέσεις για 7 επιβάτες.
Lucid Air
0-100 km/h: 2,5 sec
Αυτονομία: 836 km
Αμερικανικό “εμφύλιο” έχει σημάνει η Lucid Motors, η οποία πετάει το γάντι στην Tesla με το Lucid Air, ένα αμιγώς ηλεκτρικό sedan που συγκαταλέγεται στα πιο αποδοτικά σε επίπεδο αεροδυναμικής πολυτελή αυτοκίνητα παγκοσμίως. Στην έκδοση Edition P των 1.110 ίππων, μάλιστα, θα εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του δεδομένου ότι το 0-100 θα έρχεται σε λιγότερα από 2,5 δλ. Όσον αφορά την αυτονομία, αυτή θα αγγίζει τα 836 χλμ.
Pininfarina Battista
0-100 km/h: 2,0 sec
Αυτονομία: 500+ km (μπαταρία 120 kWh)
Όταν ένα μοντέλο έχει τιμή 2,5 εκ. δολάρια, θα πρέπει να περιμένουμε κάτι το μοναδικό. Εξαίρεση δεν αποτελεί η Pininfarina Battista, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής με ιταλική καταγωγή. Το ηλεκτρικό GT υπερ-υψηλών επιδόσεων ενσωματώνει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που παράγουν 1.900 ίππους και 2.300 Nm! Το 0-100 km/h θα «έρχεται» σε 2,0 sec, το 0-300 km/h σε λιγότερο από 12 sec, ενώ η τελική του θα αγγίζει τα 350 km/h. Θα παραχθεί σε μόλις 150 μονάδες, οι οποίες θα μοιραστούν ισόποσα στις αγορές της Αμερικής, της Ασίας και της Ευρώπης.
Lotus Evija
0-100 km/h: 2,5 sec
Αυτονομία: 400 km (μπαταρία 70 kWh)
Στον αστερισμό της ηλεκτροκίνησης κινείται τελευταία και το θρυλικό βρετανικό brand Lotus. Άξιος εκπρόσωπός της είναι η Evija η οποία αντλεί έμπνευση από το Le Mans και τη Formula 1, ενώ θα παραχθεί σε μόλις 130 κομμάτια, με κάθε ένα από αυτά να κοστολογείται λίγο κάτω από τα 2 εκατ. ευρώ. Θα κινείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που θα παράγουν 2.000 άλογα και 1.700 Nm. Το 0-100 km/h δεν θα ξεπερνά τα 2,5 sec, το 0-300 km/h θα αποτελεί υπόθεση 9,0 sec, ενώ η τελική θα αγγίζει τα 322 km/h. Σύμφωνα με τη Lotus, η Evija είναι το πιο ισχυρό μοντέλο της.
Tesla Model S
0-100 km/h: 2,1 sec
Αυτονομία: 840 km (μπαταρία 115 kWh)
Το Tesla Model S αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις της λίστας, καθώς μαζί με το Model X είναι τα μοναδικά… πυραυλοκίνητα μοντέλο που μπορείς να κάνεις δικά σου, χωρίς να σου «φύγει» 6ψήφιο χρηματικό ποσό (ενδεχομένως και για το «απλό» Audi E-tron GT). Εφόσον, όμως, αναζητάς επιτάχυνση τύπου 0-100 km/h σε 2,1 sec, τότε η έκδοση Plaid με τα τρία μοτέρ των 1.020 ίππων είναι μονόδρομος. Η τιμή στην Ελλάδα είναι 130.990 ευρώ, ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 320 km/h.
Rimac Nevera
0-100 km/h: 1,85 sec
Αυτονομία: 548 km (μπαταρία 120 kWh)
Στον «χορό» των ξέφρενων… ηλεκτρικών επιδόσεων έχουν μπει και οι Κροάτες. Το τετρακίνητο hypercar, Rimac Nevera, παράγει 1.914 ίππους και 2.630 Nm και επιταχύνει στα πρώτα 100 km/h σε μόλις 1,85 sec. Ακόμα περισσότερο «τρομάζει» η επιτάχυνση στα 0-300 km/h (σε 9,3 sec) και η τελική των 412 km/h. Με τιμή 2,0 εκατ. ευρώ και μόλις 150 διαθέσιμα κομμάτια, η Nevera δεν είναι για τους κοινούς θνητούς.
Tesla Roadster
0-100 km/h: 1,97 sec
Αυτονομία: 1.000 km (μπαταρία 200 kWh)
Για τελευταίο αφήσαμε το αυτοκίνητο που, σύμφωνα με τον Elon Musk, θα δώσει το τελειωτικό χτύπημα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο λόγος για τη δεύτερη γενιά του Tesla Roadster, η οποία αναμένεται μέχρι το 2022. Για την κίνησή του μοντέλου θα φροντίζουν τρία ηλεκτρικά μοτέρ (ένα εμπρός, δύο πίσω) που θα παράγουν συνδυαστικά 1.020 ίππους, όπως και στην περίπτωση της «καυτής» έκδοσης του Model S. Ο κραταιός άνδρας της εταιρείας υπόσχεται ολοκλήρωση του 0-100 km/h σε 1,97 sec, 0-400 σε 8,8 sec, ενώ σκέφτεται να «εκτοξεύσει» την τελική ταχύτητα του Roadster στα 400 km/h.