Ο Γάλλος σχεδιαστής Thierry Gaugain θέλει να αλλάξει την έννοια του.. χρόνου κάνοντας την αρχή με ένα υπερπολυτελές τρένο αξίας 350 εκατ. δολαρίων
To G Train όπως είναι το όνομά του είναι «πνευματικό παιδί» του Γάλλου σχεδιαστή Thierry Gaugain ο οποίος οραματίζεται με τους συρμούς του να δώσει μια νέα διάσταση στην ταξιδιωτική εμπειρία με τρένο.
Ένα από τα μοναδικά χαρακτηριστικά του G Train είναι ότι στα συνολικά 14 βαγόνια του βρίσκονται 400 μέτρα ειδικών τζαμιών με την τεχνολογία να μετατρέπονται από απολύτως σκιερά σε απολύτως διαφανή με το γύρισμα ενός ροοστάτη.
Ο Gaugain, ο οποίος έχει εργαστεί σε πολλά πρότζεκτ με τον διάσημο σχεδιαστή Philpee Starck, είναι γνωστός για τα διάσημα σχέδιά του για γιότ με κορυφαίο το Venus, το μήκους 80 μέτρων σούπερ-γιοτ του συνιδρυτή της Apple, Steve Jobs, με το G Train να αποτελεί την πρώτη σχεδιαστική απόπειρά του για μια κατασκευή με ρόδες.
Δυστυχώς για τους περισσότερους το τρένο αυτό δεν αφορά τους πολλούς με τον Γάλλο σχεδιαστή να δηλώνει ότι «το οραματίστηκα για έναν και μόνο ιδιοκτήτη».
«Φαντάζομαι τον ιδιοκτήτη του ως κάποιον που μπορεί να ξεχωρίσει και να κατανοήσει τη μοναδικότητα αυτού του τρένου και που μπορεί να αντιληφθεί ότι δεν αφορά απλά τη μεταφορά. Αφορά το ταξίδι, όχι το πόσο γρήγορα θα πας από το σημείο Α στο σημείο Β» εξηγεί στο CNN.
Οι ιδέες του Gaugain ξεκινούν από την παραδοχή ότι το ταξίδι με τρένο έχει επικεντρωθεί τα τελευταία χρόνια περισσότερο στην ταχύτητα των συρμών και όχι στην πραγματική ταξιδιωτική εμπειρία. Γι’ αυτό και οραματίστηκε το G Train ως ένα μέσο μεταφοράς στο οποίο όσοι επιβαίνουν θα μπορούν να περάσουν καλύτερο χρόνο ακόμα και από αυτόν στον τελικό προορισμό τους.
«Το ταξίδι δεν έχει να κάνει με την ταχύτητα. Έχει να κάνει με το να απολαμβάνεις τον χρόνο γιατί ο χρόνος είναι ο μοναδικός θησαυρός που διαθέτουμε» εξηγεί το σκεπτικό του ο Γάλλος σχεδιαστής.
Το όραμα και οι ιδέες του Gaugain δεν εξαντλούνται μόνο στη μεταμόρφωση του εξωτερικού των συρμών αλλά διαπερνούν και το εσωτερικό των συρμών καθώς με παρόμοιο τρόπο θα μπορούν να αλλάξουν και την εμφάνιση του καθενός από τα 14 βαγόνια.
Η τεχνολογία που εφαρμόζεται στα παράθυρα των βαγονιών και η οποία μπορεί να τα κάνει απολύτως διαφανής ώστε οι επιβάτες του G Train να μπορούν να απολαύσουν στην ολότητα του το εξωτερικό περιβάλλον των περιοχών από τις οποίες θα περνάει, μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στους επιβάτες να δημιουργήσουν τα δικά τους μοτίβα χρησιμοποιώντας τα παράθυρα ως «καμβά».
«Το τρένο αυτό θέλω να θυμίζει μια θεατρική σκηνή. Να μπορείς να αλλάζει τον φωτισμό, την εποχή ή το ρυθμό της κίνησης ώστε στην πραγματικότητα να αλλάζεις τη σχέση σου με τον χρόνο» διευκρινίζει ο Gaugain.
Ο ίδιος εξομολογείται ότι η ιδέα για την κατασκευή ενός υπερπολυτελούς τρένου – ακόμα και αν δεν φαντάζει ως το προφανές επόμενο βήμα μετά τα σούπερ γιοτ – υπήρχε στο μυαλό του από τότε που ήταν παιδί καθώς, όπως λέει, «θεωρούσα πάντα γοητευτικά τα ταξίδια με τρένο».
«Υπάρχει κάτι φανταστικό με τα τρένα. Στην διάρκεια της ιστορίας είναι πάρα πολλές οι ρομαντικές σκέψεις που έχουν συνδεθεί με το βαγόνι ή τα βαγόνια ενός τρένου» προσθέτει ο Γάλλος σχεδιαστής.
Ωστόσο το πραγματικό και υπαρκτό πρόσωπο που είχε στο μυαλό του ο Gaugain όταν έκατσε να περάσει στο χαρτί τις ιδέες και τις σκέψεις του για την πολυτελέστερη αμαξοστοιχία του κόσμου ήταν η δισεκατομμυριούχος Laurene Powell Jobs, η χήρα, δηλαδή, του Steve Jobs.
Πολλοί υποστηρίζουν, μάλιστα, ότι το G Train θυμίζει το τρένο στην ταινία επιστημονικής φαντασίας Snowpiercer του Bong Joon-ho στην οποία οι τελευταίοι επιζώντες της ανθρωπότητας αναζητούν καταφύγιο σε ένα συνεχώς κινούμενο τρένο μετά από μια κλιματική καταστροφή.
Για την ώρα, πάντως, ο Γάλλος σχεδιαστής ούτε την Laurene Powell Jobs έχει προσεγγίσει, ούτε και έχει βρει κάποιον άλλο υποψήφιο πελάτη παραδεχόμενος ότι το πιθανότερο είναι ότι «θα χρειαστεί να βρω κάποιον τόσο τρελό όσο εγώ» για να αγοράσει τη δημιουργία του.
Θέλοντας να προσελκύσει όποιον διαβάσει τη συνέντευξή του για το τρένο των περίπου 350 εκατ. δολαρίων για το οποίο θα χρειαστούν περίπου 2,5 χρόνια για να κατασκευαστεί, ο Gaugain λέει ότι «πιθανότατα ο αγοραστής του τρένου θα ξεκινήσει ένα νέο ταξίδι στη ζωή του γιατί εμείς που μας αρέσουν τα ταξίδια είμαστε συνηθισμένοι στο τρέξιμο».
«Επομένως αυτό που μας λείπει είναι η επιβράδυνση για το εσωτερικό μας ταξίδι, για να κατανοήσουμε πού θέλουμε να πάμε και ποιες πραγματικά είναι οι επιθυμίες μας» προσθέτει.
Με χώρους για να κοιμίσει περίπου 18 επιβάτες το G Train θα μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητα 160χλμ./ώρα είτε το ταξίδι του αφορά ράγες που βρίσκονται στην Ευρώπη είτε τις ΗΠΑ.
Προκειμένου να διασφαλίσει την κάτι παραπάνω από άριστη κατασκευή του τρένου ο Γάλλος σχεδιαστής έχει συμπράξει στο έργο του με την ελβετική κατασκευαστική εταιρεία αμαξοστοιχιών Stadler, την κατασκευάστρια υαλοπινάκων Saint-Gobain, την βρετανική μηχανολογική εταιρεία Eckersley O'Callaghan ενώ την ασφάλεια έχει αναλάβει η Marine Guard.
«Η κατασκευή ενός τέτοιου τρένου είναι πολύ περίπλοκη. Γιατί αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα τρένο που να μπορεί να «περπατήσει» πάνω στις ράγες ανεξαρτήτως του πού βρίσκονται και να μπορεί, παράλληλα, να προσαρμοστεί και να «κουμπώσει» με όλα τα υπαρκτά λειτουργικά συστήματα για σιδηροδρόμους» εξηγεί ο Gaugain.
Άλλη μια από τις καινοτομίες του G Train είναι ότι μπορεί να χωριστεί στα δύο αν οι επιβάτες του για κάποιο λόγο αποφασίσουν ότι θέλουν να ακολουθήσουν διαφορετικές και αντίθετες διαδρομές.
Το κεντρικό σαλόνι που αποτελεί και τον χώρο υποδοχής των επιβατών βρίσκεται στη μέση του τρένου και από εκεί υπάρχει πρόσβαση στα επιμέρους «δωμάτια» που περιλαμβάνουν χώρους για διαμονή αλλά και διασκέδαση. Το σχέδιο προβλέπει και έναν ειδικό χώρο για ειδικούς καλεσμένους όπως και ένα Grand Salon ειδικά σχεδιασμένο για δεξιώσεις.
Οι επιβάτες του G Train θα έχουν πρόσβαση και σε έναν «μυστικό» κήπο ενώ τα «φτερά» του τρένου θα μπορούν να διπλώσουν δημιουργώντας μπαλκόνια για να φιλοξενήσουν από πάρτι μέχρι και εν κινήσει συναυλίες.
Η ιδέα του Gaugain παρουσιάστηκε σε μια περίοδο όπου έχει «φουντώσει» η αγορά του ταξιδιού με τρένο σε μεγάλες αποστάσεις που περιλαμβάνουν και διανυκτερεύσεις.
Τελευταίο παράδειγμα η σύμπραξη της αυστριακής εταιρείας OBB με τη γερμανική Deutsche Bahn, τη γαλλική SNCF και την ελβετική Federal Railways για τις διαδρομές «Nightjet» σε ένα ταξίδι από τη Ζυρίχη στη Βαρκελώνη μέσα στα επόμενα χρόνια.
Παρόμοιες τέτοιες προσπάθειες σχεδιάζονται στην Ιταλία με το τρένο Dolce Vita το οποίο θα περνάει μέσα από τις 10 ομορφότερες πόλεις της χώρας και το γαλλικό Midnight με τρένα που θα συνδέουν το Παρίσι με συνολικά 12 ευρωπαϊκούς προορισμούς έχοντας τη δυνατότητα ταξιδιών και το βράδυ.
Η «στροφή» αυτή σχετίζεται και με την ανησυχία που υπάρχει για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ταξιδιών με άλλα μέσα μεταφοράς όπως τα πλοία ή τα αεροπλάνα.
Ο Gaugain υποστηρίζει ότι η «μετακίνηση» αυτή προς αυτή την κατεύθυνση δεν τον εκπλήσσει κάνοντας την πρόβλεψη ότι τα τρένα θα γίνουν πιο δημοφιλή ως μέσο ταξιδιού τα επόμενα χρόνια.
«Το τρένο έρχεται από το παρελθόν αλλά τώρα είναι η ώρα του να συναντήσει το παρόν. Βασικός λόγος γι’ αυτό είναι η βιωσιμότητα όσον αφορά την ενέργεια που καταναλώνει. Τίποτα δεν είναι πιο βιώσιμο από ένα τρένο όσον αφορά τα ταξίδια. Τα αεροπλάνα είναι πολύ πίσω σε αυτόν τον τομέα και όλα τα άλλα μέσα μεταφοράς είναι πολύ ενεργοβόρα. Τα τρένα θα αποτελέσουν το όχημα του μέλλοντος. Και αυτό που έχουμε στο μυαλό μας με το τρένο αυτό είναι ότι κατασκευάζουμε ένα όχημα για το μέλλον, ένα όχημα στο οποίο θα «παντρευτούν» η απόλυτη πολυτέλεια με την καλύτερη τεχνολογία» καταλήγει ο Γάλλος σχεδιαστής για το G Train.