Τι αποκαλύπτει ο πρόεδρος του Σωματείου • Σκληρή κριτική και στην Hellenic Train για την πρόταση κατάργησης του δεύτερου μηχανοδηγού
«Καμπανάκι» για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο χτυπούν για ακόμη μια φορά οι μηχανοδηγοί, μέσω του προέδρου του Σωματείου τους, Δημήτρη Κουτσιαύτη.
Σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα topontiki.gr ο έμπειρος συνδικαλιστής καταγγέλλει ότι το σύστημα ETCS δεν λειτουργεί πουθενά, παρότι έχουν περάσει δύο χρόνια από το έγκλημα των Τεμπών.
Όλα πήγαν πίσω μετά τον Daniel
Επισήμανε ότι το πρώτο πεντάμηνο μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε μια πρόοδος, καθώς λειτούργησε μεγάλο μέρος της φωτοσήμανσης, της τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όμως μετά και το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel, όλα πήγαν προς τα πίσω.
«Δεν λειτουργεί πουθενά το σύστημα E.T.C.S.! Το πρώτο 5μηνο μετά Τέμπων, σημειώθηκε κάποια πρόοδος. Μπήκε σε λειτουργία μεγάλο μέρος της φωτοσήμανσης, της τηλεδιοίκησης στον άξονα (Αθήνα-Θεσσαλονίκη). Ύστερα σαν να πάγωσε ο χρόνος και μετά την κακοκαιρία Daniel όλα πήγαν προς τα πίσω» είπε χαρακτηριστικά.
Ο Δημήτρης Κουτσιαύτης σημείωσε πως έχουν μειωθεί αισθητά οι πιθανότητες να γίνει κάποιο ατύχημα, όμως υπογράμμισε «σκεφτείτε ότι 2 χρόνια περίπου μετά τον Daniel και έχουμε ακόμη μονή γραμμή για περίπου 100 χλμ. στον Βόλο δεν έχει γίνει αποκατάσταση της γραμμής, στην Καλαμπάκα-στη Στυλίδα-στη Φλώρινα και στη Δράμα δεν πηγαίνει τρένο, ενώ δεν συζητάμε καν για Πελοπόννησο (Άργος, Τρίπολη, Καλαμάτα, Ναύπλιο) όπου από την εποχή των μνημονίων έκλεισε και κόπηκε κάθε κουβέντα για να ξανανοίξει».
Οι καταγγελίες
Εξαπολύοντας επίθεση προς την Hellenic Train και την… πρότασή της να κοπεί ο δεύτερος μηχανοδηγός από τα τρένα, αποκαλύπτοντας ότι στέλεχος της εταιρείας υποστήριξε ότι η παρουσία του στην καμπίνα αποτελεί σε κάποιες περιπτώσεις «αιμορραγία».
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (Σωματείο Μηχανοδηγών) κ. Δημήτρης Κουτσιαύτης, ανέφερε επίσης «μόνο το τελευταίο διάστημα 4 μηχανοδηγοί, οι οποίοι είναι συνδικαλιστές κλήθηκαν σε απολογία από τη διοίκηση της Hellenic Train χωρίς ουσιώδης αιτία. Το σωματείο μας προειδοποιούσε εξαρχής για τις συνθήκες που επικρατούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο (Υποδομη) πριν τα Τέμπη, αλλά υπήρχε και υπάρχει αντίδραση από την εταιρεία. Μόνο το 2024 οι μηχανοδηγοί έφαγαν 300 ημέρες εκτός υπηρεσίας, επειδή τους καλούσαν σε πειθαρχικά συμβούλια. Σε κάποια περιστατικά υπήρχε ευθύνη και ορθώς κλήθηκαν, σε άλλα όμως δεν έφταιγαν καθόλου».
Παράλληλα, υπογράμμισε πως το σωματείο των Μηχανοδηγών έχει προσφύγει στον Ο.ΜΕ.Δ, αλλά η Hellenic Train δήλωσε ότι δεν θα προσέλθει στον διάλογο όπως και συνέβη.
Συγκεκριμένα, καταγγέλλει:
- τη μη χορήγηση αναπαύσεων σε όσους τις έχουν αιτηθεί
- τη μη χορήγηση των κανονικών αδειών έτους 2024 με υπαιτιότητα της Hellenic Train
- την παραβίαση μεγίστου ημερήσιου χρόνου εργασίας
- την απαράδεκτη απόφαση της Διοίκησης για την ανάκληση μεταθέσεων συναδέλφων μας
- την καθυστέρηση στις πιστοποίησεις του προσωπικού, ιδίαιτερα στο κεντρικό μηχανοστάσιο της χώρας(Άγιος Ιωάννης Ρέντης)
- τις απαράδεκτες, εξοντωτικές και εκδικητικές τιμωρίες μηχανοδηγών είτε στα πειθαρχικά συμβούλια είτε με αποφάσεις Διευθυντών
- τις αντισυνδικαλιστικές πρακτικές που χρησιμοποιεί η Διοίκηση της Hellenic Train καθυβρίζοντας τους μηχανοδηγους.