Καρυστιανού: «Η πικρή αλήθεια που όλοι ξέραμε αλλά κανείς δεν τολμούσε να ξεστομίσει, ήταν κρυμμένη στο σκοτάδι»


Στο Παπαστράτειο Μέγαρο Αγρινίου μίλησε η πρόεδρος του Συλλόγου Πληγέντων Δυστυχήματος «Τέμπη 2023»

 

«Στις 28 Δευτέρα του 2023, δύο τρένα βρίσκονται στην ίδια γραμμή και σε αντίθετη κατεύθυνση για περίπου 12 λεπτά», με αυτή τη φράση η Μαρία Καρυστιανού ξεκίνησε την ομιλία της στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για τα Τέμπη στο Αγρίνιο.

 

Ασκώντας σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση και εστιάζοντας στις τελευταίες εξελίξεις γύρω από την τραγωδία η Μ.Καρυστιανού περιέγραψε το τι αντιμετωπίζουν οι συγγενείς των θυμάτων όλο αυτό το διάστημα. «Ήταν σκόπιμη η απαξίωση του σιδηροδρόμου, ενός μεταφορικού μέσου που χρησιμοποιούσε η πλειοψηφία των Ελλήνων ώστε να καταλήξουμε στην ευτελιστική τιμή πώλησής του επί ημερών της αντιπολίτευσης. Πιθανότατα. Από εκεί φαίνεται η σκοτεινή συνεργασία των πολιτικών, ακόμα και ανάμεσα σε διαφορετικά κόμματα.

 

Και σίγουρα, φίλοι, συνεργάτες επιχειρηματίες ευνοήθηκαν από αυτή τη δυσχερή υπολειτουργία του σιδηροδρόμου που σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες το και όχι μόνο αποτελεί το κύριο μέσο μαζικής μεταφοράς», σημείωσε μεταξύ άλλων και συμπλήρωσε σε σχέση με τους κυβερνητικούς χειρισμούς μετά το δυστύχημα στα Τέμπη: «Η καινούρια κυβέρνηση, όμως, χειροτερεύει ακόμη περισσότερο τα πράγματα εις βάρος του πολίτη, καθώς ο Κώστας Καραμαλής όχι μόνο απάλλαξε την Hellenic Train από την υποχρέωση που είχε αναλάβει να κάνει επενδύσεις στο σιδηρόδρομο αξίας 600 εκατομμυρίων ευρώ, επενδύσεις που υλοποιούνταν θα διασφάλιζαν ασφαλίσεις στο σιδηρόδρομο.

 

Αλλά ταυτόχρονα και με περισσή εγκληματική αδιαφορία μείωσε σημαντικά το προσωπικό, υποβαθμίζοντας περαιτέρω τη λιγοστή εναπομείνασα ασφάλεια, φέροντας έτσι συνειδητά την πιθανότητα έως βεβαιότητα του δυστυχήματος ακόμη πιο κοντά σε εκείνη την τραγική νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. Είναι ή δεν είναι, λοιπόν, αυτό η επιτομή των ενδεχόμενου δόλου ενός προδιαγεγραμμένου εγκλήματος. Σκεφτείτε όλοι σας».

 

 

Ολόκληρη η παρέμβαση της Μ. Καρυστιανού

 

«Η νροπιαστική γνώση και ανοχή του διεφθαρμένου κράτους, που χωρίς κομματικούς χρωματισμούς ανεχόμαστε να μας κυβερνά εδώ και πολλά, πολλά χρόνια. Στις 28 Δευτέρα του 2023, δύο τρένα βρίσκονται στην ίδια γραμμή και σε αντίθετη κατεύθυνση για περίπου 12 λεπτά.

 

Χωρίς κανένας να το αντιλαμβάνεται, χωρίς κανένας να το σταματήσει, αυτό το σύστημα αυτόματης πέδησης δεν λειτουργεί. Όπως δεν λειτουργεί ούτε η τηλεδιοίκηση. Όπως δεν λειτουργούν ούτε οι σηματοδότες.

 

Στην περιοχή δεν υπάρχει καν σήμα για τηλεφωνική επικοινωνία. Και μπροστά σε ένα παλιό πίνακα ελέγχου που λειτουργεί κατά το ήμισυ, βρίσκεται ένας άπειρος σταθμάρχης, ολομόναχος. Βυσματικά διορίστηκε από κυβερνητικό γραφείο, χωρίς βέβαια να διαθέτει τις στοιχειώδεις ικανότητες που απαιτεί η κομβική για τη Ζωή των Επιβατών Εργασία που αναλαμβάνει.

 

Στα πλαίσια του επιτελικού κράτους, Πρωθυπουργός και Υπουργός Μεταφορών είναι υπεύθυνοι για τη σωστή λειτουργία του σιδηροδρόμου. Πριν την τραγωδία, στα γραφεία και των δύο, έχουν καταφθάσει επιστολές εργαζομένων που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς αναφέρουν ότι είναι θέμα χρόνου πλέον να συμβεί μεγάλο δυστύχημα. Αμφότεροι, μετά το τραγικό έγκλημα των Τεμπών, δεν έχουν καν παρουσιαστεί στον ανακριτή, ούτε για να καταθέσουν.

 

Ο πρώην υπουργός μεταφορών κύριος Κώστας Αχ. Καραμανλής, πανηγυρικά θεωρήθηκε από Πρωθυπουργό και βουλευτές της Ν.Δ. αθώος. Καταχειροκροτήθηκε, ενώ η αντιπολίτευση δεν κατάφερε να κάνει το αυτονόητο. Να απαιτήσει τη διεξοδική έρευνα για τους υπέτηρους και την παραδειγματική τιμωρία τους.

 

Να εφαρμόσει δηλαδή ορθά το ήδη ευνοϊκό άρθρο 26 του Συντάγματος για τον Υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, επί ημερών του οποίου συνέβη το τραγικότερο πολύνεκρο της δυστύχημα της χώρας, αλλά και για τον Υπουργό παρά τον Πρωθυπουργό, Χρήστο Τριαντόπουλο, ο οποίος παρανόμως έκανε λαμπίκο το χώρο του εγκλήματος, με σκοπό να μπαζώσει κάθε ευθύνη του μεγάλου αρχηγού και αφεντικού του.

 

Ούτε φυσικά κατάφερε να εξασφαλίσει προστασία για τους χιλιάδες επιβάτες που αναγκαστικά ακόμη και σήμερα χρησιμοποιούν το τρένο.

 

Επιπλέον, στην καλοκληρωμένη δήθεν ανεξάρτητη αρχή τη ΡΑΣ, η οποία σε συνεργασία με το Υπουργείο έδινε και δίνει την απαιτούμενη άδεια κυκλοφορίας του ΣΥΡΜΟΥ, οι κατηγορίες είναι σκανδαλωδώς ήπιες.

 

 

Ενώ η ίδια η Πρόεδρος, που σε άλλες χώρες θα ήταν προφυλακισμένη, εργάζεται κανονικά στην θέση της, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα το κακό.

 

Η άδεια κυκλοφορία συνεχίζει να δίνεται κανονικά έως και σήμερα, παρά το γεγονός ότι με τα κίνηση των επιβατών παραμένει το ίδιο επισφαλής.

 

Ουσιαστικά, πολλοί άνθρωποι από αυτούς που τώρα σηκώνουν ανήξερα τους ώμους τους και αποποιούνται κάθε ευθύνη αποδεικνύοντας πόσο λίγοι και ανεύθυνοι ήταν, γνώριζαν ότι ο κόσμος πρόκειται να σκοτωθεί. Αλλά αδιαφορούσαν. 

 

Ήταν σκόπιμη η απαξίωση του σιδηροδρόμου, ενός μεταφορικού μέσου που χρησιμοποιούσε η πλειοψηφία των Ελλήνων ώστε να καταλήξουμε στην ευτελιστική τιμή πώλησής του επί ημερών της αντιπολίτευσης. Πιθανότατα. Από εκεί φαίνεται η άνθρωπος σκοτεινή συνεργασία των πολιτικών, ακόμα και ανάμεσα σε διαφορετικά κόμματα.

 

Και σίγουρα, φίλοι, συνεργάτες επιχειρηματίες ευνοήθηκαν από αυτή τη δυσχερή υπολειτουργία του σιδηροδρόμου που σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες το και όχι μόνο αποτελεί το κύριο μέσο μαζικής μεταφοράς.

 

Το σίγουρο πάντως είναι ότι κανένας δεν φρόντισε και συνεχίζει να μην φροντίζει πραγματικά τον πολίτη ο οποίος ήταν μέχρι πρότεινος μόνος του, υποταγμένος στη δύναμη της διαφθοράς και της αλαζονείας που φαινόταν απροσπέλαστη για εκείνον. Όχι όμως, λέω, γιατί ο πόνος και η κακοποίηση μας αγανάκτησαν και μας έδωσαν.

 

Με αφορμή την απόλυτη δυστυχία είχε το φως της συσπείρωσης, ώστε κανένας γονέας να μην χάσει ξανά το παιδί του, κανένας από εμάς να μην χάσει άλλους φίλους και αγαπημένους.

 

Και πράγματι, λοιπόν, ο σιδηρόδρομος σχεδόν χαρίζεται στους Ιταλούς, ενώ οι ντροπιαστικές και παράνομες παρατάσεις που έκανε η Σύμβαση 7-17 συνεχίζονται με το ίδιο τύπο συμπεριφοράς και με τη νέα κυβέρνηση. Αυτή της Νέας Δημοκρατίας.

 

Η καινούρια κυβέρνηση, όμως, χειροτερεύει ακόμη περισσότερο τα πράγματα εις βάρος του πολίτη, καθώς ο Κώστας Καραμαλής όχι μόνο απάλλαξε την Hellenic Train από την υποχρέωση που είχε αναλάβει να κάνει επενδύσεις στο σιδηρόδρομο αξίας 600 εκατομμυρίων ευρώ, επενδύσεις που υλοποιούνταν θα διασφάλιζαν ασφαλίσεις στο σιδηρόδρομο, αλλά ταυτόχρονα και με περισσή εγκληματική αδιαφορία μείωσε σημαντικά το προσωπικό, υποβαθμίζοντας περαιτέρω τη λιγοστή εναπομείνασα ασφάλεια, φέροντας έτσι συνειδητά την πιθανότητα έως βεβαιότητα του δυστυχήματος ακόμη πιο κοντά σε εκείνη την τραγική νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. Είναι ή δεν είναι, λοιπόν, αυτό η επιτομή τoy ενδεχόμενου δόλου ενός προδιαγεγραμμένου εγκλήματος. Σκεφτείτε όλοι σας.

 

Ήταν αυτή η πράξη σύμφωνη με το καθήκον του και τον τόπο που έχει δώσει. Σαφώς και όχι. Ήταν αυτή η πράξη σύμφωνη με όλα όσα υπόσχοντας στους πολίτες προκειμένου να βγει η βουλευτής.

 

Όχι και πάλι όχι. Ποιο λοιπόν και πόσο ήταν άραγε το αντάλλαγμα για τον κύριο Καραμανλή και τον επιτελικό πρωθυπουργό μας για να προδώσουν τα εκατομμύρια των Ελλήνων που έβαζαν και βάζουν τα παιδιά τους σαν τρένα του θανάτου. Γιατί αυτή η τρομερή αποκάλυψη δεν σχολιάστηκε ούτε από την αντιπολίτευση ούτε από τον Άρειο Πάγο, ο οποίος οφείλει να προστατεύει τα δικαιώματα και να εξασφαλίζει το ευ ζην των πολιτών, παρά μόνο σχολιάστηκε από ελάχιστους δημοσιογράφους.

 

Με ποια λογική και ιδίως με ποια σκοπιμότητα ο πρωθυπουργός μεταφορών, ενώ δεν έχε κανένα σκοπό να βελτιώσει το σιδηρόδρομο, δημόσια, υπόσχοντας κατά την ανάληψη των καθηκόντων του, ότι θα το κάνει, και μάλιστα άμεσα.

 

Θέλοντας να κρύψει προφανώς την ανικανότητα και την αδιαφορία του για τις ευθύνες του προς το λαό, εσκεμμένα τις γνώση του πρωθυπουργού, συνέχιζε να μας παραμυθιάζει, γιατί τη δήθεν η ταχύτητα της αναβάθμισης του σύρμου και τελικά μας ανακοίνωσε, ότι πλέον έχουμε έναν ευρωπαϊκό μικροδιαγραφό σιδηρόδρομο σε λειτουργία.

 

Γιατί μας κορόιδευαν όταν ήξεραν όλοι τους ότι ο σιδηρόδρομος ήταν σε χειρότερη κατάσταση από όταν το παρέλαβαν και τίποτα απ’ όσα είχαν να κάνουν δεν είχαν πιάνει.

 

Για να κόβονται εισιτήρια μας είπε ένα μέλος της κυβέρνησης. Θεωρώ την περίπτωση όπως το λόγο της ζωής μας.

 

Όσο είναι εισιτήριο. Είστε, όμως, για έναν άλλο λόγο. Πιο βαθύ, πιο έντονο, που αφορά εμάς, τους πολίτες.

 

Είναι γιατί έχουμε επιτρέψει στους πολιτικούς να κυβερνούν την Ελλάδα μέσα από το ψέμα, την ασυδοσία και την ατιμωρησία. Τους ανεχόμασταν, διότι μας είχαν πείσει ότι έτσι ήταν η Ελλάδα και ότι αυτή ήταν η αιώνια κακιά μοίρα μας.   

 

Και κάποιες φορές αρκούμαστε μόνο να επαναλαμβάνουμε μίζερα την πραγματικότητα που μας έπνιγε, αφού με κάθε αφορμή όμιζαν τη δύναμή τους να ορίζουν τα πράγματα και την δική μας αδυναμία να τα αλλάξουμε. 

 

Να τα κάνουμε έτσι όπως ταιριάζει στην αξιοπρέπεια που μας αρμόζει. Ακόμα κι εκείνοι που έπρεπε να την βρουν επίσημα, δηλαδή αντιπολίτευση, αντιδρούν τόσο όσο. Κρατούν φανερές ισορροπίες για να μην σπάσουν τα αβγά.

 

Ποτέ μέχρι τώρα το μαχαίρι δεν έφτασε μέχρι το κόκαλο. Έχουμε επιτρέψει να υπόσχονται ψευδώς πράγματα που γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν πρόκειται να τα κάνουν. Και κανένας μας δεν πρόκειται να τους ζητήσει ευθύνες ή να τους κατηγορήσει για εξαπάτηση του λαού. 

 

Αντιθέτως, μένουν ατιμώρητοι να απολαμβάνουν το προσωπικό τους όφελος μέσα από τα ψέματα που μοιράζουν σε όλους εμάς. 

 

Η πικρή αλήθεια που όλοι ξέραμε, αλλά κανείς δεν τόλμαγε να ξεστομίσει, παρέμεινε μέχρι τώρα κρυμμένη στο σκοτάδι. Η ρίζα του κακού, το κατάπτυστο άρθρο 86 του Συντάγματος περί ασυλίας των πολιτικών, με το οποίο εξασφαλίζουν ατιμωρησία και αποφεύγουν τη δικαιοσύνη, τους επιτρέπει να ζουν και να δρουν στο απυρόβλητο. 

 

Έτσι, με ευκολία και απεριόριστο θράσος, δεν διστάζουν να μπαζώνουν χώρους εγκλήματος, να εξαφανίζουν πτώματα, να παρακάμπτουν πρωτόκολλα, να καθορίζουν τα αποτελέσματα των ανακριτικών ελέγχων, να αγοράζουν συνειδήσεις και να μας παρουσιάζουν, συχνά-πυκνά, διάφορους καλοθελητές που μπορούν φθηνά την επιστήμη τους για δόξα και χρήμα».    

 

Όπως  αναφέρει το sinidisi.gr  που κάλυψε συνολικά την εκδήλωση, την πρωτοβουλία στήριξαν ο Εμπορικός Σύλλογος Αγρινίου «Ο Ερμής» και ο Γυμναστικός Φιλεκπαιδευτικός Σύλλογος «Παναιτωλικός» (Ερασιτέχνης), ενώ πέρα από την πρόεδρο του Συλλόγου Πληγέντων Δυστυχήματος «Τέμπη 2023» μίλησαν οι Όλγα Χαρπίδου (Συνήγορος Συγγενών), Άρης Σταμάτης (Πρώην μηχανοδηγός της Hellenic Train), Άρης Χατζηγεωργίου (Δημοσιογράφος της Εφημερίδας των Συντακτών) και Γρηγόρης Τσιλιμαντός (Περιοδικό «Βαβυλωνία»).

 

Δείτε φωτογραφίες

 

agrinio maria karystianoy 3agrinio maria karystianoy 10agrinio maria karystianoy 14agrinio maria karystianoy 15agrinio maria karystianoy 18agrinio maria karystianoy 21agrinio maria karystianoy 22agrinio maria karystianoy 24agrinio maria karystianoy 29

Διαβάστε επίσης:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ