Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα έχει εξελιχθεί η καλλιέργεια στην Κορινθία, ωστόσο οι παραγωγοί εμφανίζονται εύλογα επιφυλακτικοί να κάνουν εκτιμήσεις, δεδομένου ότι η περιοχή απέχει ακόμα περίπου δύο μήνες από τη συγκομιδή της σουλτανίνας.
Το βασικό ζητούμενο αυτής της περιόδου είναι το νερό. Όπως επισημαίνει επ’ αυτού ο Μάρκος Λέγγας, πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Pegasus Αγροδιατροφή «7 grapes», «τα αμπέλια βρίσκονται στο καλλιεργητικό στάδιο που χρειάζονται νερά και οι βροχοπτώσεις του προηγούμενου διαστήματος δεν γέμισαν τις λεκάνες. Οι γεωτρήσεις, εάν αρχίσουν να δίνουν άρδευση, θα μείνουν πολύ σύντομα, άρα δεν επαρκούν τα νερά, χρειαζόμαστε βροχές που, εάν δεν δούμε, θα υπάρξουν μειώσεις στις αποδόσεις».
Σε ό,τι αφορά το εμπορικό κομμάτι, η Pegasus περιμένει και φέτος αύξηση των εξαγωγών της στις αγορές όπου ήδη βρίσκεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Παράλληλα, ανοίγεται και σε νέους προορισμούς, όπως στην Αμερική –όπου ήδη έχει «συστηθεί» με το λεμόνι του ο συνεταιρισμός– και στις χώρες του Κόλπου.
Σε πανελλαδικό επίπεδο, ο κ. Λέγγας εκτιμά ότι για το ελληνικό σταφύλι η χρονιά δεν προοιωνίζεται εκπλήξεις. Αναφέρει, επίσης, ότι στον βαθμό που οι ανταγωνίστριες χώρες, Ισπανία και Ιταλία, δεν έχουν απώλειες, η ζήτηση θα ξεκινήσει υποτονικά –γιατί ήδη μπαίνοντας στην παραγωγή θα καλύπτεται από το σταφύλι της Ισπανίας–, ενώ η χώρα μας ως επί το πλείστον θα διατηρήσει τη θέση της, κυρίως καλύπτοντας κενά. Μέχρι στιγμής, πάντως, οι παραγωγοί έχουν κάθε λόγο να ελπίζουν σε έναν καλό Σεπτέμβρη, σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές.
Η πρωίμηση, που είναι χαρακτηριστικό της φετινής σεζόν, θα φέρει τη σουλτανίνα στην Κορινθία νωρίτερα, γύρω στις 6 Αυγούστου. Αυτό θα συσσωρεύσει ποσότητες για ένα δεκαήμερο, δεδομένου ότι η ζήτηση από το εξωτερικό ξεκινάει μετά τις 15 Αυγούστου.
Ημερησίως θα συσσωρευτούν 3.000-4.000 τόνοι, κάτι το οποίο «ευελπιστούμε ότι θα αντισταθμιστεί από τη ζήτηση της εσωτερικής αγοράς, που από πέρσι, λόγω της αύξησης του τουρισμού, δείχνει να απορροφά ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες από το σύνηθες». Ωστόσο, σημειώνει ότι η εγχώρια αγορά έχει συγκεκριμένο ταβάνι στην τιμή. «Η κύρια διακίνηση γίνεται από την κεντρική λαχαναγορά, η οποία είναι και κανάλι διάθεσης για τη Horeca, τα μανάβικα και τα νησιά και περιμένει το καλοκαίρι να αιμοδοτηθεί στις πλάτες των παραγωγών», τονίζει ο Μάρκος Λέγγας…», αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο ypaithros.gr