Συρμός μετρό με «σπασμένα φρένα» στην Κάντζα και τρένα στα «τυφλά» στη Χαλκίδα

Συνεχίζονται τα θρίλερ στις ράγες. ● Συρμός του μετρό παραβίασε φανάρι. ● Εκτός λειτουργίας η φωτοσήμανση στη διαδρομή μεταξύ της Οινόης και της ευβοϊκής πρωτεύουσας.

 

Ενα ακόμη σοβαρό περιστατικό ασφαλείας, που δείχνει τη χαλαρή εφαρμογή των κανονισμών στο σιδηροδρομικό δίκτυο και μάλιστα εκείνο που βρίσκεται κοντά στην Αθήνα και έχει πυκνή κυκλοφορία, συνέβη την περασμένη Παρασκευή, όταν συρμός του μετρό με κατεύθυνση από το Αεροδρόμιο προς Δουκίσσης Πλακεντίας - Αθήνα δεν σταμάτησε σε φανάρι της σηματοδότησης.

 

proastiakos

 

Συνεχίζονται τα θρίλερ στις ράγες. ● Συρμός του μετρό παραβίασε φανάρι. ● Εκτός λειτουργίας η φωτοσήμανση στη διαδρομή μεταξύ της Οινόης και της ευβοϊκής πρωτεύουσας.

 

Ενα ακόμη σοβαρό περιστατικό ασφαλείας, που δείχνει τη χαλαρή εφαρμογή των κανονισμών στο σιδηροδρομικό δίκτυο και μάλιστα εκείνο που βρίσκεται κοντά στην Αθήνα και έχει πυκνή κυκλοφορία, συνέβη την περασμένη Παρασκευή, όταν συρμός του μετρό με κατεύθυνση από το Αεροδρόμιο προς Δουκίσσης Πλακεντίας - Αθήνα δεν σταμάτησε σε φανάρι της σηματοδότησης.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η παραβίαση της σηματοδότησης συνέβη λίγο πριν από τις 11 π.μ. και έγινε αντιληπτή, μέσω των ραδιοεπικοινωνιών, σε όσους συρμούς κινούνταν εκείνη την ώρα στο δίκτυο του Προαστιακού. Το Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ διαπίστωσε ότι ο συρμός του μετρό δεν σταμάτησε όπως όφειλε και προχωρούσε με κίνδυνο να συναντήσει κάποιον άλλο συρμό στην πορεία του.

 

Κατά τις αρχικές πληροφορίες, ο συρμός έπρεπε να σταματήσει, καθώς το φωτόσημα που βρίσκεται στην περιοχή του σταθμού της Κάντζας ήταν αναμμένο κόκκινο. Αλλες πληροφορίες ανέφεραν ότι το συγκεκριμένο φωτόσημα είχε εμφανίσει βλάβη και ήταν σβηστό. Ομως, πριν από αυτό το φωτόσημα υπήρχε άλλο που παλλόταν σε χρώμα πορτοκαλί και αυτό οδηγεί στην υποχρέωση του μηχανοδηγού να σταματήσει την πορεία στο σβησμένο φωτόσημα, ούτως ή άλλως.

 

Η υπέρβαση σβησμένου φωτοσήματος θεωρείται SPAD (Signal Passed At Danger), δηλαδή κίνηση που οδηγεί σε κίνδυνο. Το πλήθος των SPAD μετριέται σε όλα τα αναπτυγμένα δίκτυα ως δείκτης που δείχνει το ρίσκο λειτουργίας ενός σιδηροδρομικού συστήματος. Παραμένει άγνωστο εάν ο ΟΣΕ προχώρησε σε διερεύνηση του περιστατικού, αλλά πηγές της διοίκησης υποβάθμιζαν το περιστατικό ως «παραβίαση πρωτοκόλλου».

 

Το χθεσινό τηλεγράφημα του ΟΣΕ που ενημερώνει τους μηχανοδηγούς ότι δεν λειτουργεί ούτε η φωτοσήμανση μεταξύ Οινόης και Χαλκίδας, ούτε τα «λευκά» φανάρια πριν από τις ισόπεδες διαβάσεις

 

Η «Εφ.Συν.» ζήτησε πληροφόρηση και από την πλευρά της ΣΤΑ.ΣΥ., της εταιρείας που λειτουργεί το δίκτυο του μετρό και είναι αρμόδια για τον συγκεκριμένο συρμό που παραβίασε τη φωτοσήμανση. Η ΣΤΑ.ΣΥ. απάντησε με γραπτό σημείωμα που αναφέρει ότι «διερευνά ενδελεχώς το περιστατικό, προκειμένου να διαπιστωθεί αν ακολουθήθηκαν από το προσωπικό της όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες στο συγκεκριμένο σημείο του δικτύου του προαστιακού, όπου σημειώθηκε σήμερα βλάβη σε φωτεινό σηματοδότη». «Επισημαίνεται ότι η ΣΤΑ.ΣΥ. θέτει ως απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια των μετακινήσεων, τηρώντας απαρέγκλιτα όλους τους σχετικούς κανόνες, ενώ ήδη εφαρμόζονται όλες οι διαδικασίες που προβλέπονται από τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας για τέτοιου είδους περιστατικά», καταλήγει. Αγνωστο παραμένει εάν για το περιστατικό ετοιμάζει πόρισμα και ο ΟΣΕ ως φορέας υποδομής. Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ. Θαν. Κοτταράς είναι και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ υπό τον εκεί μεταβατικό διευθύνοντα σύμβουλο Παν. Τερεζάκη.

 

Σηματοδότηση off

 

Στο μεταξύ, και ενώ στο δίκτυο του Προαστιακού σημειώνονται παραβιάσεις της φωτοσήμανσης, στο δίκτυο προς Χαλκίδα το αντίστοιχο σύστημα παραμένει εκτός λειτουργίας. Οπως φαίνεται και σε χθεσινό Δελτίο Ειδοποίησης του ΟΣΕ προς τους μηχανοδηγούς, στο δίκτυο από Οινόη έως Χαλκίδα τα φωτοσήματα είναι εκτός λειτουργίας («Γραμμή Ελεύθερη»), ενώ δεν λειτουργούν και κάποια από τα λευκά φωτοσήματα που βρίσκονται πριν από τις ισόπεδες διαβάσεις.

 

Με δεδομένες όλες τις παραπάνω δυσλειτουργίες, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας επέλεξε να τοποθετηθεί μιλώντας για «ατομική και συλλογική ευθύνη». Ο κ. Σταϊκούρας ταξίδεψε το Σάββατο με τρένο έως το Λιανοκλάδι, υποστήριξε ότι τα συστήματα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης «λειτουργούν σε όλον τον σιδηροδρομικό άξονα από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, με εξαίρεση το τμήμα που έχει καταστραφεί από την πλημμύρα “Daniel”» και κατέληξε: «Ζητώ από όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου να επιδεικνύουμε υψηλότερη ατομική και συλλογική ευθύνη, ώστε συμπληρωματικά με τις νέες τεχνολογίες να αναβαθμίζουμε την ασφάλεια των μετακινήσεων και των μεταφορών».

 

Άρης Χατζηγεωργίου

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ