Οι νέες τεχνολογίες έχουν φέρει πολλές αλλαγές στα σύγχρονα αυτοκίνητα και όσο οι εξελίξεις μας φέρνουν πιο κοντά στο αμιγώς εξηλεκτρισμένο μέλλον, τόσο περισσότερα από τα παραδοσιακά στοιχεία των μοντέλων θα εκλείπουν.
Ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας αποχαιρετάει πολλά από τα στοιχεία εκείνα που στα αυτοκίνητα του παρελθόντος ήταν «βασικά».
Μια έκθεση που αφορά στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, είναι αποκαλυπτική αναφορικά με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των αγοραστών αυτοκινήτων. Όπως είχε προβλεφθεί εδώ και κάμποσα χρόνια, κάποια από τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων, τείνουν να εκλείψουν από τις σύγχρονες προτάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ένα από αυτά, είναι και το τυπικό χειρόφρενο, που αργά αλλά σταθερά, δίνει τη θέση του στο ηλεκτρικό και από λεβιές ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, γίνεται ένας απλός διακόπτης. Μόνο το 13% των νέων αυτοκινήτων που παραγγέλθηκαν από αγοραστές στο Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτουν το… «παραδοσιακό» χειρόφρενο. Το ποσοστό αυτό, συνιστά μείωση της τάξης του 20% σε σύγκριση με τα αντίστοιχα στοιχεία του 2019.
Με άλλα λόγια, σχεδόν εννέα στα δέκα καινούργια αυτοκίνητα που παραδίδονται στο Ηνωμένο Βασίλειο τώρα, έχουν ηλεκτρικό χειρόφρενο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, οι κατασκευαστές συνεχίζουν με γρήγορο ρυθμό την κατάργηση του κλασικού χειρόφρενου, ενώ δε λείπου και εκείνοι –όπως είναι η BMW και η Peugeot- που το έχουν εγκαταλείψει τελείως από όλα τα μοντέλα τους.
Το κλασικό χειρόφρενο έρχεται να πάρει τη θέση του στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, όπου θα το ακολουθήσουν και οι διακόπτες για τα φώτα που πλέον όλο και περισσότερο γίνονται αυτόματα στην ενεργοποίηση και απενεργοποίηση, καθώς και τη χρήση της μεγάλης σκάλας τους.
Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η απομάκρυνση του συστήματος GPS από τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, μια και κάθε χρήστης θα μπορεί να συνδέσει το smartphone του, που διαθέτει την ίδια ακριβώς λειτουργία και να παρακολουθεί την απεικόνιση της διαδρομής μέσα από την οθόνη του αυτοκινήτου.
Λίγο πιο σύντομα αναμένεται να πάρουν την άγουσα για τη συνταξιοδότηση και οι μίζες στην κολώνα του τιμονιού με την υποδοχή για το κλειδί, καθώς βλέπουμε πως το πλήκτρο για την εκκίνηση του κινητήρα που κάποτε ήταν χαρακτηριστικό ακριβοθώρητων σπορ μοντέλων, γίνεται πλέον εξοπλισμός ακόμα και για αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας.
Ως αποτέλεσμα της τεχνολογικής εξέλιξης που έρχεται με γρήγορο βήμα, θα δούμε κάποια στιγμή και τους εξωτερικούς καθρέπτες να καταργούνται και στη θέση τους να έχουμε οθόνες, εσωτερικά του αυτοκινήτου, όπου θα προβάλλεται εικόνα από τις ανάλογες κάμερες με τις οποίες θα εφοδιάζονται τα αυτοκίνητα.