Με τη δημιουργία του Oceanbird η Wallenius Marine φιλοδοξεί να επαναφέρει τα ιστιοφόρα στο προσκήνιο του παγκόσμιου εμπορίου
Σε μια εποχή που η προστασία του περιβαλλόντος αποτελεί κυρίαρχη ανάγκη για τη βιωσιμότητα του πλανήτη, η ναυτιλία δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός. Με τη δημιουργία του Oceanbird η Wallenius Marine φιλοδοξεί να επαναφέρει τα ιστιοφόρα στο προσκήνιο του παγκόσμιου εμπορίου.
Το Oceanbird -ένα φορτηγό πλοίο για μεταφορά αυτοκινήτων, με ελάχιστους ρύπους- αναμένεται να καθελκυστεί το 2025, με τον Περ Τούνελ, COO της εταιρείας να τονίζει: «όραμά μας είναι να ανοίξουμε τον δρόμο προς μια πραγματικά βιώσιμη ναυτιλία και φυσικά θέλουμε να μας ακολουθήσουν και άλλοι».
Το project στηρίζει και ο δισεκατομμυριούχος Μπιλ Γκέιτς, τονίζοντας πως «η εξαιρετική ομάδα πίσω από το Oceanbird μειώνει τις εκπομπές άνθρακα έως και 90% χρησιμοποιώντας τεχνολογία καθαρής αιολικής ενέργειας».
Στο project αυτό η Wallenius Marine συνεργάζεται με την Alfa Laval για τη δημιουργία και εξέλιξη ενός επαναστατικού συστήματος πρόωσης που θα βασίζεται στην αιολική ενέργεια, το οποίο θα ενσωματωθεί στο Oceanbird και στην πορεία θα επεκταθεί σε κάθε είδους πλεούμενο.
Το πλοίο είναι ελάχιστα συμβατικό. Στην πραγματικότητα, τα πέντε κατάρτια που διαθέτει είναι στην πραγματικότητα τα πανιά, αλλά βασίζονται στο σχέδιο των φτερών ενός αεροπλάνου. Με μήκος 200 μέτρα, πλάτος στα 40 αλλά .ύψος που με τα κινούμενα κατάρτια θα ανεβαίνει στα 105 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμων και ως εκ τούτου την έκλυση διοξειδίου του άνθρακα, αντί των 40 τόνων καυσίμου ανά ημέρα που καταναλώνει ένα συμβατικό φορτηγό πλοίο αυτού του μεγέθους, το Ocean Bird θα καταναλώνει μόλις 4 τόνους.