Στο στόχαστρο των Κινητών Ομάδων Ελέγχου των Τελωνείων έχουν εισέλθει οι ιδιοκτήτες super cars αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας και μάλιστα πραγματοποιούν μπαράζ ελέγχων έξω από νυχτερινά κέντρα διασκέδασης αλλά και πολυσύχναστες περιοχές όπως είναι η παραλιακή, το Κολωνάκι και η Κηφισιά.
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Σύμφωνα με πληροφορίες του NewsAuto.gr πάνω από 200 αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας έχουν «δεσμευθεί» από τις Αρχές μέχρι οι ιδιοκτήτες τους να προσκομίσουν τα απαραίτητα έγγραφα που τους ζητούν ώστε να τα αποδεσμεύσουν. Σε διαφορετική περίπτωση τα πρόστιμα είναι υπέρογκα και σε κάποιες περιπτώσεις πολυτελών μοντέλων ξεπερνούν ακόμη και τις 100.000 ευρώ.
Το θέμα πάντως έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, κυρίως στους κύκλους των επωνύμων, εκ των οποίων κάποιοι έχουν συστήσει εταιρείες «φαντάσματα» σε άλλα κράτη-μέλη, έχουν μεταβιβάσει τα οχήματά τους σε αυτές ώστε να μπορούν να εκδώσουν ξένες πινακίδες κυκλοφορίας και κατόπιν να τα κινούν χωρίς να καταβάλουν φόρους, Τέλη Κυκλοφορίας και άλλα χαράτσια στην Ελλάδα.
Ωστόσο ο νόμος είναι ξεκάθαρος και επιτρέπει την κυκλοφορία των οχημάτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας έως 6 μήνες στην ελληνική επικράτεια ενώ για διάστημα μεγαλύτερο της παραπάνω περιόδου οι κάτοχοι πρέπει να πληρώσουν υπέρογκα πρόστιμα!
Το NewsAuto.gr δημοσιεύει τι ζητούν οι ελεγκτές κατά την πρώτη επαφή με τους κατόχους αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας οι οποίοι μπορούν να τους ελέγξουν μόνο σε περίπτωση που ο οδηγός βρεθεί εντός του οχήματος…
Τι ζητούν οι ελεγκτές
Οι ελεγκτές της Κινητής Ομάδας Ελέγχου των Τελωνείων μαζί με την πρόσκληση για έλεγχο δίνουν στους ελεγχόμενους και ένα χαρτί στο οποίο αναγράφονται τα έγγραφα που πρέπει να προσομίσει ο κάτοχος του οχήματος με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας.
Ειδικότερα οι Αρχές ζητούν:
-Δικαιολογητικά παραμονής και διαμονής πάνω από 185 ημέρες στο εξωτερικό ετησίως πριν την ημερομηνία εισόδου του οχήματος στην Ελλάδα (Ν. 2960/2001 άρθρο 120 παρ. ε).
-Μισθωτήριο συμβόλαιο κατοικίας στο εξωτερικό.
-Παροχές εξωτερικού (φως, νερό, γκάζι, κ.λπ.) στο όνομα του εμπλεκόμενου προσώπου.
-Συμβάσεις εργασίας και βεβαιώσεις εργασίας από τον εργοδότη για το υπό κρίση χρονικό διάστημα.
-Άδεια κυκλοφορίας, τίτλο κυριότητας, τιμολόγια αγοράς και λοιπά στοιχεία νόμιμης κατοχής του οχήματος.
-Ασφάλεια οχήματος.
-Άδεια παραμονής και εργασίας εφόσον υπάρχουν (Ελλάδας και Εξωτερικού).
-Εισιτήριο εισόδου οχήματος (συνοδευόμενο από την Car List του πλοίου) ή φορτωτική μεταφορική εταιρείας.
-Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) στην Ελλάδα και αντίγραφα φορολογικών δηλώσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό δύο προηγούμενων ετών από την είσοδο του οχήματος στην Ελλάδα.
-Στο έγγραφο που δίνουν οι ελεγκτές στους ιδιοκτήτες των οχημάτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας υπάρχει και υποσημείωση που αναφέρει:
Τα προσκομισθέντα έγγραφα πρέπει να είναι μεταφρασμένα στα ελληνικά από το Υπουργείο Εξωτερικών ή από Δικηγόρο που θα βεβαιώσει την πιστή μετάφραση.
Αν το ελεγχόμενο όχημα είναι ιδιοκτησίας τρίτου προσώπου, ο οδηγός του οχήματος θα πρέπει να μεταβεί στην Υπηρεσία, προσκομίζοντας όλα τα προαναφερόμενα δικαιολογητικά έγγραφα τόσο για τον οδηγό όσο και για τον ιδιοκτήτη του οχήματος με ξένες πινακίδες.
Πηγή: Newsauto