Η αντίστροφη μέτρηση για την «Black Friday» έχει ξεκινήσει και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος (ΕΕΚΕ) δίνει συμβουλές προς τους καταναλωτές, προκειμένου να μην πέσουν «θύματα» παραπλάνησης.
Συγκεκριμένα, η ΕΕΚΕ συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μην δελεάζονται από «φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές», οι οποίες εντούτοις σε αρκετές περιπτώσεις ενδέχεται να είναι παραπλανητικές.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, δίνει στη δημοσιότητα έναν οδηγό με πέντε κανόνες που συνίσταται να τηρήσουν οι καταναλωτές.
Ειδικότερα:
- Οι καταναλωτές συνίσταται να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα), αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, οι καταναλωτές καλό θα είναι να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει του κωδικού ή του αριθμού μοντέλου. Έτσι θα μπορούν να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
- Επίσης, θα πρέπει να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να πραγματοποιήσουν. Οι αγορές καλό θα είναι να συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό και οι καταναλωτές να προσπαθήσουν να αποφύγουν αλόγιστες δαπάνες.
- Οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους, όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά αγορές με πιστωτική κάρτα, θα πρέπει να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
- Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Ακόμη συνίσταται ιδιαίτερη προσοχή για το εξής: Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές προϊόντων - δηλαδή εάν οι καταναλωτές το μετανιώσουν, δεν έχουν τη δυνατότητα αλλαγής.
- Οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν πάντα απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Επίσης, εάν το προϊόν είναι ελαττωματικό και οι καταναλωτές θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Τέλος, η ΕΕΚΕ επισημαίνει ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου «έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι ''πρέπει'' να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά».
life-events.gr