Αστικές συγκοινωνίες: Αστυνομικοί μέσα σε λεωφορεία και τρένα

Την έναρξη προγράμματος αστυνόμευσης των συγκοινωνιών στην περιοχή της Δυτικής Αθήνας, με την τοποθέτηση 130 αστυνομικών σε λεωφορεία του ΟΑΣΑ και τρένα του προαστιακού, ανακοίνωσε την Δευτέρα (10/2) ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

 

Όπως τόνισε, «στο πλαίσιο του προγράμματος που σχεδιάσαμε, αποφασίσαμε και τοποθετούμε περίπου 130 αστυνομικούς σε λεωφορεία και τρένα του προαστιακού, στα οποία από την ώρα που θα ξεκινούν τα δρομολόγια, μέχρι την ώρα που θα ολοκληρώνονται, τα μεσάνυχτα, θα υπάρχουν πάνω στα λεωφορεία και στα τρένα, αστυνομικοί ένστολοι ή με πολιτικά ρούχα, οι οποίοι θα αστυνομεύουν τις διαδρομές.

 

Αφενός μεν, οι επιβάτες να αισθάνονται ασφαλείς, αφετέρου, να καταπολεμήσουμε την παραβατικότητα, που παρατηρείται και δημιουργεί τόσα πολλά παράπονα, καταγγελίες και τελικώς όχληση για τις συγκοινωνίες».

 

Επιπλέον, κάλεσε τον ΟΑΣΑ να επισπεύσει τις διαδικασίες για την πρόσληψη των Ειδικών Φρουρών που θα έχουν ως αποκλειστικό αντικείμενο τη φρούρηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε οι αστυνομικοί που θα διατεθούν εκτάκτως στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος να επανέλθουν στα καθήκοντά τους.

 

«Αυτή είναι μία τεράστια και πολύ σημαντική προσφορά της Ελληνικής Αστυνομίας στην περιοχή», είπε, ενώ συμπλήρωσε τις ιδιαιτερότητες που έχει η περιοχή της Δυτικής Αθήνας και της Δυτικής Αττικής, γενικότερα, που καθιστούν αναγκαία την παρουσία των αστυνομικών στις συγκοινωνίες της περιοχής: «Εχει να κάνει με ένα κρίσιμο ζήτημα που σχετίζεται με την παραβατικότητα στην περιοχή, τη διακίνηση των ναρκωτικών από την περιοχή της Δυτικής Αττικής, όπου επιβαρύνονται πάρα πολύ οι πόλεις της περιοχής.»

 

Ψηφιακή κάρτα σε εστίαση-τουρισμό από την 1η Μαρτίου

 

psifiaki karta ergasias

 

Εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας διευκρινίζει πώς θα γίνει η εφαρμογή του νέου συστήματος που θα υπολογίζει τον χρόνο απασχόλησης των εργαζομένων ● Ποιες είναι οι βασικές επισημάνσεις ● Τι θα ισχύσει για τις κατασκηνώσεις.

 

Υποχρεωτική, αλλά με αρκετή ελαστικότητα, θα είναι η χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας από την 1η Μαρτίου 2025 και στις επιχειρήσεις που ανήκουν, κατά κύρια δραστηριότητα βάσει ΚΑΔ, στις υπηρεσίες διαμονής στον κλάδο τουρισμού καθώς και στις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο της εστίασης.

 

Σύμφωνα με τη διευκρινιστική εγκύκλιο (3496) που εκδόθηκε χθες από τον γενικό Γραμματέα Εργασιακών Σχέσεων, Νίκο Μηλαπίδη, στην παρούσα φάση και μέχρι την ολοκλήρωση της πλήρους εφαρμογής του συστήματος της ψηφιακής κάρτας στο σύνολο των επιχειρήσεων-εργοδοτών της χώρας, η ψηφιακή μέτρηση του χρόνου εργασίας δεν περιλαμβάνει τους τηλεργαζόμενους, παρά μόνο όσους έχουν φυσική παρουσία στον χώρο εργασίας.

 

Συνεπώς, η σήμανση της ψηφιακής κάρτας απεικονίζει την πρώτη είσοδο και την τελευταία έξοδο από τις κτιριακές εγκαταστάσεις της επιχείρησης. Αλλά για τη μέτρηση του συνολικού χρόνου ημερήσιας απασχόλησης των εργαζομένων συνυπολογίζονται επίσης το προδηλωθέν ωράριο στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ και το προγραμματισμένο ωράριο. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι με το άρθρο 22 του ν.5053/2023 εισάγεται η δυνατότητα για τις επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στον μηχανισμό της ψηφιακής κάρτας εργασίας, εφόσον το επιθυμούν, να μην καταχωρίζουν εκ των προτέρων τις αλλαγές ή την τροποποίηση του ωραρίου εργασίας ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας ή την υπερωριακή απασχόληση πριν από την έναρξη πραγματοποίησής τους.

 

Ορισμένες από τις επισημάνσεις της εγκυκλίου:

 

● Η ευθύνη για την ορθή εφαρμογή του συστήματος της ψηφιακής κάρτας εργασίας, για την ορθή χρήση της από τον εργαζόμενο καθώς και για την τήρηση του ψηφιακά δηλωθέντος ωραρίου βαρύνει τον εργοδότη.

● Γενικά, η σήμανση της ψηφιακής κάρτας εργασίας θα πρέπει να είναι σύμφωνη με την πραγματική έναρξη ή την πραγματική λήξη της απασχόλησης στις κτιριακές εγκαταστάσεις της επιχείρησης. Σε αντίθετη περίπτωση επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις.

 

Συνεπώς, αν βρεθεί εργαζόμενος να εργάζεται στις κτιριακές εγκαταστάσεις της επιχείρησης πριν από την έναρξη του ψηφιακά δηλωθέντος ωραρίου εργασίας του και δεν έχει σημάνει την κάρτα του ή βρεθεί να εργάζεται, αφού έχει σημάνει την κάρτα του κατά τη λήξη του ψηφιακά δηλωθέντος ωραρίου του, επιβάλλονται κυρώσεις.

 

● Σε κάθε περίπτωση ο αριθμός των χτυπημάτων της ψηφιακής κάρτας εργασίας των εργαζομένων σε επίπεδο ημέρας θα πρέπει να είναι ζυγός αριθμός, και συγκεκριμένα:

α) Μηδέν χτύπημα, όταν ο εργαζόμενος είναι σε τηλεργασία ή δεν έχει καθόλου φυσική παρουσία στις κτιριακές εγκαταστάσεις της επιχείρησης κατά μία συγκεκριμένη ημέρα για λόγους που δικαιολογούνται από τη φύση της εργασίας του ή την κατάσταση (π.χ. απεργία, μη προσέλευση στην εργασία κ.ά.).

β) 2 χτυπήματα όταν εργάζεται με συνεχές ωράριο στις κτιριακές εγκαταστάσεις της επιχείρησης, στην οποία περίπτωση θα πρέπει να σημάνει την κάρτα του κατά την πρώτη είσοδο στην επιχείρηση και κατά την τελευταία έξοδο από αυτήν. Δεν λαμβάνονται υπόψη τυχόν ενδιάμεσα χτυπήματα.

γ) 4 χτυπήματα εάν ο εργαζόμενος έχει σπαστό ωράριο στις κτιριακές εγκαταστάσεις της επιχείρησης, στην οποία περίπτωση θα πρέπει να σημάνει την κάρτα του κατά την πρώτη είσοδο και κατά την τελευταία έξοδο, τόσο του πρώτου όσο και του δεύτερου τμήματος του ωραρίου του. Ευνόητο είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν λαμβάνονται υπόψη τυχόν ενδιάμεσα χτυπήματα.

 

● Για όσες επιχειρήσεις είναι ενταγμένες στον μηχανισμό της ψηφιακής κάρτας και έχουν προβεί σε ενεργοποίηση της κάρτας, δίνεται η δυνατότητα για ευέλικτη προσέλευση μέχρι 120 λεπτά κατόπιν ρητής συμφωνίας του εργοδότη με τον εργαζόμενο (να αποδεικνύεται με κάθε πρόσφορο μέσο).

● Στις παιδικές κατασκηνώσεις για τους ομαδάρχες/κοινοτάρχες θα πρέπει να υφίστανται σημάνσεις κάρτας κατά τις ώρες που εργάζονται με βάση τη σύμβασή τους

 

Χριστίνα Κοψίνη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ