Συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας έχει σήμερα η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, μετά τις επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες. Εν αναμονή τελικών αποφάσεων.
Συνεχίζεται για 2η ημέρα, η νέα 48ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση σε όλες τις κατηγορίες πλοίων της ακτοπλοΐας, που αποφάσισε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).
Τα πλοία της ακτοπλοϊας παραμένουν δεμένα από τα ξημερώματα της Πέμπτης (24/10) και ώρα 00:01 έως την Παρασκευή 25/10 στις 12 τα μεσάνυχτα στο πλαίσιο της νέας 48ωρης απεργίας που προκήρυξε η ΠΝΟ, σε συνέχεια της 48ωρης που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη και την Τετάρτη.
Η Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας έχει συνάντηση σήμερα στις 9.30 π.μ με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη, σε μια προσπάθεια εξεύρεσης λύσης.
Το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί νέα συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ προκειμένου να πάρει τις τελικές της αποφάσεις καθώς ακολουθεί και το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου.
Εν αναμονή τελικών αποφάσεων
Για το θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έχει επανέλθει στο τραπέζι του διαλόγου με νέα πρόταση που, όπως υποστηρίζει, καλύπτει πλήρως τον πληθωρισμό και προβλέπει 5% για το 2025 και 2% για το 2026.
H προηγούμενη πρόταση προέβλεπε αύξηση της τάξεως του 3%, ενώ ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας υπενθυμίζει ότι για τα έτη 2023-2024 τα πληρώματα της επιβατηγού ναυτιλίας έλαβαν αθροιστικά, συνολική αύξηση των αποδοχών τους άνω του 11%.
Συνδικαλιστικές πηγές από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σημείωναν πάντως ότι από το 2010-2019 η αύξηση στις συλλογικές συμβάσεις ήταν σε σύνολο 6,5%.
Ο ΓΓ της ΠΝΟ Μανώλης Τσικαλάκης έχει αναφέρει ότι πέραν της υπογραφής συλλογικών συμβάσεων εργασίας για τις οποίες το συνδικαλιστικό κίνημα των ναυτικών έχει ζητήσει αύξηση 12% υπάρχουν επιπλέον ζητήματα που απασχολούν τους Έλληνες ναυτικούς όπως οι μειωμένες συνθέσεις στα πλοία κατά τη χειμερινή περίοδο από το Νοέμβριο έως το Μάρτιο ενώ ζητείται και η επανεξέταση του θέματος που διέπει την τετράμηνη δρομολόγηση των Ε/Γ-Ο/Γ Ταχυπλόων Σκαφών.
«Η συντριπτική πλειοψηφία των ναυτικών εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα διαιρείται δια 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το ΓΕΝΕ, το οποίο κυμαίνεται στα 350 ευρώ» είχε επισημάνει σε πρόσφατη ανακοίνωσή του το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών.
Ο γγ της ΠΝΟ δήλωσε επίσης ότι κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, παρά το γεγονός ότι τα ναυτεργατικά σωματεία προχώρησαν σε ελέγχους που αφορούν παραβάσεις του μέγιστου ορίου απασχόλησης των πληρωμάτων, με προεξάρχουσα τις ειδικότητες των θαλαμηπόλων, των μαγείρων και των οικονομικών αξιωματικών, υπάρχουν αυτή τη στιγμή εταιρείες που οφείλουν χρήματα από υπερωριακή απασχόληση.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η κατάσταση θα ξεκαθαρίσει σήμερα, στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ.
Έληξε η απεργία της ΠΝΟ – Τι ισχύει με τα δρομολόγια
Κανονικά θα πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια των πλοίων από τις 14.00 καθώς έληξε η απεργία της ΠΝΟ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΝΟ έληξε η απεργία στα πλοία, καθώς μετά από συνάντηση με το υπουργείο έγιναν αποδεκτές απαντήσεις επί των αιτημάτων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΝΟ:
«Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνεδρίασε σήμερα για την εκτίμηση και αξιολόγηση της εν εξελίξει απεργίας, κατόπιν των απαντήσεων που είχε από το ΣΕΕΝ αλλά και από το Υπουργείο επί των αιτημάτων μας, σας ενημερώνει για τα ακόλουθα:
Η πρόταση που ήρθε εγγράφως από τον ΣΕΕΝ για τα ποσοστά αύξησης της ΣΣΕ των συναδέλφων μας στα Επιβατηγά Ακτοπλοϊκά πλοία και στα Μεσογειακά Τουριστικά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ Διεθνών πλόων και Κρουαζιερόπλοια), είναι 5% για το 2025 και 2% για το 2026.
Από πλευράς Υπουργείου, ύστερα από την σημερινή συνάντηση του Γενικού Γραμματέα και της Διοίκησης της ΠΝΟ με τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και υπηρεσιακούς παράγοντες, υπήρξε η δέσμευση για τα παρακάτω:
· Άμεση υλοποίηση της τροποποίησης των όρων και προϋποθέσεων για τους δικαιούχους του επιδόματος ανεργίας από το ΓΕΝΕ, αλλά και την αύξησή του από 350 ευρώ, στο επίπεδο που χορηγείται το επίδομα ανεργίας στη στεριά
· Αύξηση των προστίμων που επιβάλλονται για την παραβίαση των ωρών εργασίας και ανάπαυσης των Ναυτεργατών.
· Πιστή τήρηση και απαρέγκλιτη εφαρμογή της νομοθεσίας που διέπει την ναυτεργασία τόσο για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης όσο και για τα διπλά πληρώματα και ειδικά στα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοα.
· Συνάντηση έως 25 Νοεμβρίου για τα θέματα που διέπουν τις οργανικές συνθέσεις τον Ν. 4150/2013 και ειδικά τα Ε/Γ-Ο/Γ που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική.
Κατόπιν αναλυτικής συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων, η πλειοψηφία της Διοίκησης της ΠΝΟ αποδέχτηκε τις παραπάνω προτάσεις και δεσμεύσεις, επισημαίνοντας ότι δεν απεμπολούμε την συνεχή προσπάθεια για την υλοποίηση και όλων των υπολοίπων αιτημάτων μας.
Ταυτόχρονα, έχοντας πλήρη επίγνωση του κοινωνικού γίγνεσθαι, αλλά συνεκτιμώντας και διάφορες άλλες παραμέτρους, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε την μη συνέχιση της απεργιακής μας κινητοποίησης η οποία θα λήξει σήμερα στις 14.00 αντί 23.59.
Η ΠΝΟ θεωρεί υποχρέωσή της να ευχαριστήσει τα πληρώματα των πλοίων και όλους τους Ναυτεργάτες, οι οποίοι μαζικά ύψωσαν το ανάστημα τους, συσπειρωμένοι γύρω από την Διοίκηση της Ομοσπονδίας για την επιτυχία της απεργιακής κινητοποίησης.
Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην απευθύνει η Ομοσπονδία μας τις ευχαριστίες της και στο επιβατικό κοινό, για την πλήρη κατανόησή του στο δίκαιο αγώνα μας».