Η απαγόρευση της κυκλοφορίας έχει επιβληθεί από τη Δευτέρα 23 Μαρτίου και θα ισχύσει έως τις 6 Απριλίου σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της κυβέρνησης. Σε αυτές τις 15 ημέρες πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα αναγκαστούν να τα διατηρήσουν σε ακινησία καθώς προτιμούν να μείνουν στο σπίτι τους ώστε να προστατευθούν έναντι του κορονοϊού αλλά και περιορισμού διάδοσής τους. Το Newsauto.gr δημιούργησε έναν κατάλογο τον οποίο θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους όλοι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που θα τα έχουν αρκετό καιρό σε ακινησία.
Η μπαταρία αποτελεί ένα από τα βασικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου το οποίο αν ξεφορτιστεί δεν λειτουργεί ο κινητήρας. Ο τρόπος διατήρησης της μπαταρίας σε ικανοποιητικά επίπεδα περιλαμβάνει αρκετές λύσεις. Αρχικά μπορεί κάποιος να βγάλει τους πόλους της μπαταρίας με αποτέλεσμα να μην ξεφορτίζεται καθώς ακόμη και στην ακινησία τα συστήματα του αυτοκινήτου λειτουργούν και καταναλώνουν ενέργεια. Ο δεύτερος τρόπος διατήρησης ικανοποιητικής τάσης της μπαταρίας είναι να την συνδέσει κανείς με κάποια συσκευή χαμηλής τάσης που διατηρούν την μπαταρία σε λειτουργικά επίπεδα. Ο τρίτος τρόπος διατήρησης είναι να εκκινεί ο ιδιοκτήτης τον κινητήρα του οχήματός του ώστε το δυναμό να φορτίζει την μπαταρία και να διατηρείται η τάση της σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Όταν ένα αυτοκίνητο μένει σε ακινησία πολύ καιρό τότε τα ελαστικά είναι πολύ πιθανό να πάθουν ανεπανόρθωτη ζημιά καθώς η επιφάνεια όπου πέλμα του ελαστικού ακουμπά στο έδαφος μπορεί να δημιουργήσει γωνίες με αποτέλεσμα όταν το όχημα κινηθεί τότε μπορεί να δημιουργούν ένα έντονο θόρυβο και να μεταφέρουν κραδασμούς στο τιμόνι. Επίσης η μακρόχρονη ακινησία μπορεί να μειώσει την πίεση που έχουν τα ελαστικά οπότε όταν κινηθεί και πάλι το όχημα καλό θα ήταν ο ιδιοκτήτης του να επισκεφθεί κάποιο βουλκανιζατέρ ή πρατήριο υγρών καυσίμων να μετρήσει την πίεση των ελαστικών του.
Ένα συχνό φαινόμενο που καταγράφεται κυρίως στα κλειστά γκαράζ των αυτοκινήτων όταν μένουν καιρό σε ακινησία είναι οι ιδιοκτήτες τους να διαπιστώνουν κηλίδες από λάδια ή βαλβολίνες στο έδαφος του γκαράζ όταν τα μετακινούν. Το πρόβλημα μπορεί να είναι απλό ή σοβαρό ανάλογα με την ποσότητα των λαδιών ή των βαλβολίνων που έχει χάσει το όχημα οπότε ο ιδιοκτήτης του θα πρέπει πριν το μετακινήσει να ελέγξει την ποσότητα του λαδιού του κινητήρα ή των βαλβολίνων στο σύστημα μετάδοσης.
Η ακινησία μπορεί να «ξεράνει» τους ελαστικούς σωλήνες που ψύχουν τον κινητήρα καθώς μέσω εκείνων μεταφέρεται το ψυκτικό υγρό (παραφλού) οπότε μόλις το όχημα εξέλθει από την ακινησία είναι πού πιθανό να δημιουργηθεί κάποιο μικρό ή μεγάλο ρήγμα το οποίο αν δεν το διαπιστώσει άμεσα ο οδηγός μπορεί να «κάψει» τον κινητήρα! Οπότε μόλις ο κάτοχος ενός οχήματος που βρίσκονταν σε ακινησία το κινήσει καλό θα ήταν να βλέπει τον δείκτη θερμοκρασίας του κινητήρα ώστε να αποφύγει τα χειρότερα. Τώρα σε περίπτωση που έχει κολλήσει το θερμοστάτης τότε τα πράγματα είναι πιο δύσκολα καθώς ο δείκτης θερμοκρασίας δεν θα λειτουργεί οπότε ο οδηγός θα πρέπει να αξιοποιήσει τις αισθήσεις του και μόλις αντιληφθεί την μυρωδιά καμένου παραφλού να σταματήσει αμέσως το όχημά του και να ελέγξει αν χάνει ψυκτικό υγρό το όχημά του με το κινητήρα αναμμένο. Προσοχή σε καμία περίπτωση δεν ανοίγουμε την τάπα συμπλήρωσης του ψυκτικού υγρού στο ψυγείου του αυτοκινήτου καθώς είναι επικίνδυνο να πεταχτεί καυτό παραφλού.
Η μακρόχρονη ακινησία στα οχήματα είναι ικανή να βλάψει και τα αμορτισέρ. Ειδικότερα η ακινησία ξεραίνει τις τσιμούχες στις αναρτήσεις με αποτέλεσμα να χάνουν τα λάδια και να κολλάνε οι βαλβίδες που έχουν στο εσωτερικό τους. Οπότε οι κηλίδες από λάδια στο δάπεδο ενός γκαράζ μπορεί να προέρχονται και από τα αμορτισέρ.
Ένα ακόμη σημείο που πρέπει να προσέξει ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος που ήταν σε ακινησία, κυρίως για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι ο ιμάντας χρονισμού του κινητήρα (εάν δεν έχει καδένα) αλλά και η αντλία βενζίνης. Τον ιμάντα ωστόσο επειδή είναι δύσκολο να τον ελέγξει κάποιος ιδιοκτήτης οπότε χρειάζεται να μεταβεί σε κάποιο συνεργείο ώστε να το ελέγξουν.
Από την άλλη μεριά η αντλία βενζίνης μπορεί να πάθει κάποια βλάβη καθώς πολλοί αφήνουν το ρεζερβουάρ άδειο λόγω ακινησίας οπότε μόλις επανεκκινήσουν το όχημα η αντλία είναι πολύ πιθανό να τραβήξει κάποιο υπόλειμμα και να κολλήσει.
Σε περίπτωση που το ακινητοποιημένο αυτοκίνητο δεν βρίσκεται σε κλειστό γκαράζ αλλά είναι εκτεθειμένο στον ήλιο, το κρύο ή την βροχή καλό θα ήταν ο ιδιοκτήτης του να το προστατεύσει τοποθετώντας κάποιο κάλυμμα ή κουκούλα. Με αυτό τον τρόπο το χρώμα του αμαξώματος θα διατηρηθεί όπως επίσης και τα πλαστικά του μέρη ενώ επίσης θα προστατευθεί και το εσωτερικό του οχήματος.
Πάντως μετά από ακινησία ο οδηγός είναι πολύ πιθανό να ακούει διάφορους τριγμούς στις πόρτες και τα παράθυρα τα οποία προκαλούνται από τα λάστιχα που έχουν ξεραθεί ή παραμορφωθεί. Λίγο λάδι σιλικόνης μπορεί να επαναφέρει την ελαστικότητά τους καθώς σε διαφορετική περίπτωση χρειάζονται αλλαγή.
newsauto.gr