Ερχονται ανατροπές στη φορολογία των αυτοκινήτων. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στην κυβέρνηση άρχισαν να επεξεργάζονται μεγάλες αλλαγές στα τέλη ταξινόμησης των αυτοκινήτων, που θα επηρεάσουν τις τελικές τιμές αγοράς, καθώς και στα τέλη κυκλοφορίας.
Οι πληροφορίες από τις ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η κυβέρνηση αναμένεται να προχωρήσει σε αλλαγές από το 2025 και θα αφορούν γενικά στο σύστημα των τελών κυκλοφορίας δηλαδή το ύψος των τελών, που θα πληρώνουν οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων αλλά και τα πρόστιμα.
Οι αλλαγές αφορούν περίπου 5,5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων και θα πρέπει να οριστικοποιηθούν τον Σεπτέμβριο, ώστε να ψηφιστούν το Φθινόπωρο για να τεθούν σε εφαρμογή από την αρχή του επόμενου έτους.
Σημειώνεται πως σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας είναι πολλών… ταχυτήτων ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα). Παράλληλα, προβλέπεται απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.
Ειδικότερα, προβλέπεται ότι Αλλαγές Τελών Κυκλοφορίας από την 1 Ιανουαρίου 2025, αυξομείωση των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από 1 Νοεμβρίου 2010 ως σήμερα και σύμφωνα με τα στοιχεία αφορά σε 1.168.000 ΙΧ, δεν θα γίνει καμία αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας στα ΙΧ που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά ως 31 Οκτωβρίου 2010 και αφορά σε 4.400.000 ΙΧ, ενώ δεν πρόκειται να υπάρξουν αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας φορτηγών, λεωφορείων και μοτοπσυκλετών.
Οσον αφορά στις αλλαγές που προωθούνται για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης και συνεπώς της τελικής τιμής του αυτοκινήτων, εξετάζεται το ενδεχόμενο από το 2026 λαμβάνεται υπόψη η λιανική τιμή πώλησης προ φόρων, αντί της τιμής χονδρικής πώλησης.
Ακόμα, να οριστούν νέοι συντελεστές με βάση τη φορολογητέα αξία των αυτοκινήτων, οι οποίοι θα διαφοροποιούνται ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα CO2 και με τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) που πληρούν εκ κατασκευής τα αυτοκίνητα οχήματα.
Πιο συγκεκριμένα, με βάση το σχέδιο των εμπλεκόμενων υπουργείων, οι νέοι συντελεστές για τον υπολογισμό των τελών ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων κυμαίνονται από 4% έως 32%, ανάλογα με τη φορολογητέα αξία τους και καταργείται το κριτήριο του κυλινδρισμού του κινητήρα.
Ακόμα, οι συντελεστές διαφοροποιούνται περαιτέρω ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα CO2.
Επιπλέον, μεταξύ των αλλαγών εξετάζεται η κατάργηση του φόρου πολυτελείας κατά την αγορά αυτοκινήτων εργοστασιακής αξίας άνω των 20.000 ευρώ, όπως και το να καταργηθεί και η ολική απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης για τα υβριδικά η οποία περιορίζεται στο 50%.