Κανόνι-σοκ στον τουρισμό: Τίτλοι τέλους για airtickets και travelplanet24

«Αυλαία» πέφτει για μια από τις πρώτες εταιρείες online κρατήσεων εισιτηρίων που συστάθηκε στην Ελλάδα, την Tripsta, που ελέγχει τα ηλεκτρονικά ταξιδιωτικά πρακτορεία Airtickets και Travelplanet24.

 

 

 

Η αδυναμία της εταιρείας Tripsta- η οποία ήδη τους τελευταίους μήνες λειτουργούσε σε οριακή κατάσταση-να εξυπηρετήσει οφειλή ύψους 70 εκατ. ευρώ οδηγεί σε κατάρρευση. Οπως ανακοίνωσε η Tripsta και η airtickets τις επόμενες ημέρες είναι υποχρεωμένες να προβούν σε ριζική αναδιάρθωση της λειτουργίας τους και να αναστείλουν προσωρινά την έκδοση μελλοντικών εισιτηρίων.

 

Απολύσεις και πληρωμή αποζημιώσεων

 

Χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Φίλιππος Μπρίνκμανν, συγκέντρωσε το προσωπικό και τους ανακοίνωσε ότι θα έπρεπε να απολυθεί το σύνολο των εργαζομένων, που ανέρχεται περίπου σε 180 άτομα. Τους καταβλήθηκε το ποσό της αποζημίωσής του και ενημερώθηκαν ότι η κίνηση αυτή είναι επιβεβλημένη αφού δεν μπορεί να εξασφαλιστεί πρόσθετη πίστωση από τις συνεργαζόμενες εταιρείες.

 

Μετά σχεδόν δύο δεκαετίες, η επιχείρηση που επένδυσε πρώτη στο online travel στην Ελλάδα αναγκάζεται να προβεί σε απολύσεις και αλλαγές στο εσωτερικό της. H εταιρεία που διατηρούσε γραφεία και στη Ρουμανία είχε προ μηνών απολύσει και τους εκεί εργαζόμενους. Το τελευταίο μάλιστα διάστημα εργαζόμενοι απολύονταν και από τα γραφεία των Αθηνών.

 

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, πρώτο μέλημα των εταιρειών υπήρξε η πλήρης εξασφάλιση των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων προς τους εργαζομένους τους και η εξόφληση όλων των υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.

 

Αποστραγγίστηκαν τα ταμειακά διαθέσιμα

 

Η εταιρεία σημειώνει ότι «παρά τις διαρκείς προσπάθειες των εταιρειών να αντεπεξέλθουν στην αναίτια και άδικη συμπεριφορά συνεργατών τους και συγκεκριμένα πολυεθνικών εταιρειών διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, δυστυχώς η πρωτοφανώς άδικη, επιθετική και καταχρηστική συμπεριφορά απέναντί τους, αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα.

 

Το επιχειρηματικό πλάνο που εφαρμόστηκε, η περικοπή των δαπανών και η εξισορρόπηση των προβλημάτων ρευστότητας των εταιρειών οι οποίες έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, είχαν ήδη αρχίσει να αποδίδουν θετικά αποτελέσματα και δημιούργησαν βάσιμες προοπτικές για την επιχειρηματική ανάκαμψή τους.

 

Επιπλέον, η καινοτόμος συμφωνία που πέτυχαν οι εταιρείες με την ΙΑΤΑ – που εκπροσωπεί 290 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο – και η πολύ ευνοϊκή ρύθμιση αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη θετική έκβαση του εγχειρήματος.»

 

Στη δικαιοσύνη εναντίον συνεργατών

 

Οι συγκεκριμένοι συνεργάτες, επισημαίνεται, αντί να σταθούν αρωγοί  υπονόμευσαν οποιοδήποτε σχεδιασμό και με απαράδεκτο τρόπο έπληξαν την επιβίωση των δύο εταιρειών. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας τους.

 

«Η Tripsta και η airtickets® στρέφονται εναντίον τους με όλα τα νομικά και δικαστικά μέσα και ευελπιστούν στη δικαίωσή τους από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Ωστόσο, η δικαστική διαδικασία είναι χρονοβόρος. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες, αφού εξάντλησαν κάθε δυνατή εναλλακτική λύση, οδηγήθηκαν στη δύσκολη απόφαση της αναδιάρθρωσης και της προς το παρόν αναστολής έκδοσης μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων» υπογραμμίζεται στην ίδια ανακοίνωση.

 

Τι θα γίνει με τις κρατήσεις και τα εισιτήρια

 

H Tripsta και η airtickets® ήταν και είναι οι μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου και οι μοναδικές που ανταγωνίστηκαν ευθέως τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές τους, οι οποίοι άλλωστε θα είναι και οι μόνοι ωφελημένοι από τη σημερινή εξέλιξη.

 

Οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά. Τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ.

 

Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση των δύο εταιρειών, με σεβασμό προς τους πελάτες τους και προς την ιστορία τους, θα εργαστούν με αξιοπρέπεια και ευσυνειδησία και με μοναδικό μέλημα την εξυπηρέτηση των πελατών τους.

 

Για κάθε εξέλιξη οι εταιρείες θα παράσχουν άμεση ενημέρωση προς όλους.

 

Πηγή: iefimerida.gr 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ