Ενδιάμεσες εκπτώσεις από αύριο - Τι πρέπει να ξέρουν οι καταναλωτές

Την προσοχή σε πιθανές παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εαρινών εκπτώσεων που αρχίζουν από αύριο εφιστά η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.

 

Οι περίοδοι των εκπτώσεων, προσφέρονται για οικονομικές αγορές  και εκμετάλλευση ευκαιριών, προς όφελος του προϋπολογισμού μας αναφέρει υπενθυμίζοντας ότι είναι και περίοδοι που ευνοούν τους εμπόρους να αυξήσουν τα κέρδη τους.

 

Για τον λόγο αυτό, σημειώνει,  θα πρέπει να κάνουμε συνειδητές αγορές, μετά από την αντίστοιχη έρευνα και σύγκριση τιμών και να μην παρασυρόμαστε από δελεαστικές τιμές και από πιθανές παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές. 

 

Η διάρκεια της εαρινής εκπτωτικής περίοδου

 

Η φετινή εαρινή ενδιάμεση περίοδος εκπτώσεων, θα διαρκέσει για τα εμπορικά καταστήματα, από την Τετάρτη 2 Μαΐου έως την Τρίτη 15 Μαΐου. Τα καταστήματα στο διάστημα αυτό, θα λειτουργήσουν την Κυριακή 6 Μαΐου από τις 11:00 π.μ. έως τις 18:00 μ.μ. ή τις 20:00 για τα πολυκαταστήματα.

 

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

 

Κατά την πραγματοποίηση αγορών στο διάστημα των εκπτώσεων είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τα εξής: 

 

• Κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στα καταστήματα,  αναρτημένες σχετικές αναγγελίες.

• Θα πρέπει να εμφανίζεται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή του προϊόντος, προκειμένου η σύγκριση τους να είναι εύκολη και γρήγορη.

• Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης.

• Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να είναι ακριβής και να ανταποκρίνεται στην αλήθεια.

• Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και να γνωστοποιείται σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από .... % έως .... %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό. 

• Εάν η μειωμένη τιμή ισχύει για συγκεκριμένο τύπο προϊόντος ως προς το μέγεθος ή το χρώμα κ.λπ., θα πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά ότι «είναι διαθέσιμο σε άλλα χρώματα χωρίς έκπτωση», «είναι διαθέσιμο σε αυξημένη τιμή» κ.λπ.

• Εάν διαφημίζεται ότι όλα τα αγαθά είναι σε έκπτωση (π.χ. στην μισή τιμή), αλλά μεμονωμένα αντικείμενα που παρατίθενται σε πώληση για ειδικό σκοπό φέρουν διαφορετικές τιμές, τότε τα αντικείμενα αυτά πρέπει να εξαιρούνται σαφώς στην διαφήμιση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ