Μετά την Γερμανία σειρά έχει η Γαλλία όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν την υιοθέτηση του μέτρου της απόσυρσης.
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Απόσυρση με όφελος έως και 10.000 ευρώ των παλαιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προσπαθούν να επιτύχουν πολλά ευρωπαϊκά κράτη ώστε να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων και να έχουν καλύτερη ποιότητα αέρα για τους πολίτες τους. Στην Ελλάδα αντίθετα το κυβερνητικό επιτελείο εξακολουθεί να δίνει «παρατάσεις ζωής» σε Ταξί, λεωφορεία, πούλμαν χωρίς να ενδιαφέρεται για την ποιότητα του αέρα των πολιτών κυρίως των μεγαλουπόλεων ενώ από την άλλη μεριά εθελοτυφλεί για τα πρόστιμα ΚΤΕΟ αλλά και τα ανασφάλιστα ενώ σε λίγες εβδομάδες ετοιμάζεται να αποστείλει και τα Τέλη Κυκλοφορίας 2019 τα οποία παρά τις εξαγγελίες του οικονομικού επιτελείου δεν θα μειωθούν αλλά θα παραμείνουν αμετάβλητα.
Ειδικότερα στην Γερμανία πάρα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν όφελος απόσυρσης έως και 10.000 ευρώ για την ανταλλαγή παλαιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων με καινούρια ή με ελαφρώς μεταχειρισμένα. Αρχικά το μέτρο του νέου τύπου απόσυρσης το ξεκίνησε η VW η οποία με δέλεαρ την απόσυρση ή την ανταλλαγή φιλοδοξεί να αποφύγει πανάκριβες αναβαθμίσεις αλλά και απαγορεύσεις κυκλοφορίας σε γερμανικές πόλεις.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει στη Γερμανία ανταλλαγή μιας παλαιότερης γενιάς πετρελαιοκινητήρα (Euro 1 μέχρι Euro 4) με ένα καινούργιο όχημα της VW, Audi, Seat ή Skoda με έκπτωση μέχρι και 10.000 ευρώ. Επιπλέον εκπτώσεις προβλέπει ο γερμανικός κολοσσός για τους κατόχους παλαιότερων οχημάτων που διαμένουν σε μια από τις 14 γερμανικές πόλεις με ιδιαίτερα επιβαρυμένη ατμοσφαιρική ρύπανση.
Με τις προσφορές της η VW δεν πρωτοτυπεί. Και η Daimler υπόσχεται γενναίες εκπτώσεις από 3.000 μέχρι 10.000 ευρώ για όσους ανταλλάσσουν το παλιό τους diesel με ένα μοντέλο με κινητήρα νέας γενιάς. Στο χορό και η BMW, η οποία προσπαθεί να δελεάσει κατοίκους επιβαρυμένων περιοχών με εκπτώσεις μέχρι και 6.000 ευρώ αν αποσύρουν ένα πετρελαιοκινητήρα μέχρι και Euro 5.
H Renault προσφέρει μέχρι και 10.000 ευρώ, η Ford μέχρι 8.000 ευρώ, η Fiat μέχρι και 6.000 ευρώ. Μέχρι αυτή την ώρα μόνο η γαλλική PSA (Citroen, Peugeot, Opel) δεν έχει καταθέσει αντίστοιχες προσφορές απόσυρσης ή ανταλλαγής.
Απόσυρση ζητά και η Γαλλία
Η Γαλλία μετά την Γερμανία ζητά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να βοηθήσουν στη χρηματοδότηση ενός εκτεταμένου εμπορικού προγράμματος για την απομάκρυνση των παλαιότερων, ρυπογόνων αυτοκινήτων από το δρόμο με κίνητρα για νέα.
Το ήδη υφιστάμενο σχέδιο χρηματοδότησης που χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση, το οποίο αφορά κυρίως τα παλιά αυτοκίνητα diesel, έχει ήδη υπερκαλυφθεί.
Η διεύρυνση του κινήτρου χρηματοδοτείται εν μέρει από τη φορολογία επί των ρυπογόνων οχημάτων, η οποία αυξάνεται κατά 40 εκατομμύρια ευρώ για να φθάσει συνολικά τα 610 εκατομμύρια ευρώ το 2019 τα οποία θα διατεθούν για την αγορά αυτοκινήτων φιλικών προς το περιβάλλον. Επίσης στον προϋπολογισμό της Γαλλίας για το 2019 περιλαμβάνονται αυξήσεις φόρων στα καύσιμα.
Ειδικότερα προβλέπεται αύξηση 0,06 ευρώ το λίτρο στο πετρέλαιο και 0,03 ευρώ για την αμόλυβδη ενώ αυξανόμενες διεθνείς τιμές του πετρελαίου θα αυξήσουν περαιτέρω τις τιμές διάθεσης των καυσίμων στους ιδιοκτήτες οχημάτων και κατ’ επέκταση και το κόστος χρήσης τους…
Πηγή: newsauto.gr