Υπογράφηκε η σύμβαση για την ανάπλαση του ενιαίου, παραλιακού μετώπου, μεταξύ των πόλεων Κορίνθου και Λουτρακίου. Πρόκειται για σύμβαση που σημαίνει την έναρξη εκτέλεσης του σπουδαίου αυτού έργου.
Το έργο τελεί υπό την ευθύνη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα «παρεμβάσεις με στόχο τη βελτίωση του δημόσιου χώρου». Χρηματοδοτείται, πλήρως, απ’ το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό, Νίκο Ταγαρά, που ήταν στην τελετή υπογραφή της σύμβασης, ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 12 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).
Τι αλλάζει στην παραλιακή ζώνη
Με το τέλος του έργου, κάτοικοι και επισκέπτες, θα απολαμβάνουν την «πράσινη», σύγχρονη και καλαίσθητη αστική κινητικότητα. Συγχρόνως, το έργο αυτό, θα βοηθήσει και την λειτουργική εικόνα του ενιαίου, παραλιακού μετώπου, μεταξύ της Κορίνθου και του Λουτρακίου.
Θα δημιουργηθεί, παράκτιο γραμμικό πάρκο, αλλά και πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος. Επίσης, θα τοποθετηθεί αστικός εξοπλισμός, καθίσματα, πράσινο και σύγχρονος φωτισμός.
Οι δύο δήμαρχοι
Στην υπογραφή της σύμβασης, παρευρέθηκαν και οι δήμαρχοι Κόρινθου και Λουτρακίου, Νίκος Σταυρέλης και Γιώργος Γκιώνης, αντίστοιχα.
Κατά τη σημερινή εκδήλωση ο Δήμαρχος Κορινθίων, Νίκος Σταυρέλης, δήλωσε:
«Σήμερα υπεγράφη η σύμβαση για το έργο «Ανάπλασης του παραλιακού μετώπου Κορίνθου Λουτρακίου» προϋπολογισμού 12.000.000€ συνολικά. Ένα έργο σημαντικό, που φέρει αποκλειστικά τη σφραγίδα του Υφυπουργού Νίκου Ταγαρα, με τον αγώνα του οποίου εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης. Του αξίζουν τα συγχαρητήρια μου. Συγχαρητήρια αξίζουν και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο Νεκτάριο Σπηλιόπουλο που έτρεξε για μεγάλο διάστημα τις διαδικασίες και τις προμελέτες για να έχει αίσιο τέλος η ένταξη στη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης.
Βέβαια η Κόρινθος μπορεί να μην έχει μέτωπο στην παραλία Ποσειδωνίας από το έργο αυτό, ωστόσο η ανάπλαση της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τον Ισθμό μήκους 2 χιλιομέτρων αποτελεί ιδιαίτερο έργο περιβαλλοντικό, αισθητικό και συγκοινωνιακό».
Ο Δήμαρχος του Δήμου Λουτρακίου- Περαχώρας- Αγίων Θεοδώρων, Γιώργος Γκιώνης, δήλωσε:
«Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο που οραματιστήκαμε από την προηγούμενη θητεία μας, τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση που θα πραγματοποιηθεί τόσο σε εύρος παρέμβασης όσο και σε επίπεδο προϋπολογισμού μεταξύ των δύο Δήμων, Κορινθίων και Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων. Η σύνδεση των δύο πόλεων με όρους βιώσιμης κινητικότητας με την ενοποίηση του παραλιακού μετώπου Λουτρακίου – Κορίνθου αποτυπώνει το σχέδιο και το όραμα της δημοτικής Αρχής για τη δημιουργία ενός ενιαίου, ελκυστικού και λειτουργικού χώρου που θα συμβάλλει αποφασιστικά στην αναπτυξιακή προοπτική του Δήμου μας ως τουριστικός προορισμός για δημότες και επισκέπτες.
Στο σημείο αυτό, θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς τον υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκο Ταγαρά για την έμπρακτη στήριξή του και την καθοριστική συμβολή του στην επιτάχυνση των διαδικασιών για την υλοποίηση των αναπτυξιακών έργων που έχει ανάγκη ο τόπος μας».
Δηλώσεις από τον φορέα υλοποίησης του έργου
Ο πρόεδρος του Αναπτυξιακού Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης «ΔΗΜΟΠΡΑΚΤΟΣ ΑΕ», Βασίλης Ταγαράς δήλωσε:
«Είναι μεγάλη ημέρα σήμερα για τους 2 Δήμους, αλλά και για τον Αναπτυξιακό Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΔΗΜΟΠΡΑΚΤΟΣ ΑΕ. του οποίου έχω την τιμή να είμαι Πρόεδρος. Ένα πολύ σημαντικό έργο ξεκινά, ένα έργο που με την ολοκλήρωσή του θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων των 2 Δήμων σε μία περιοχή παρέμβασης με ιδιαίτερη σημασία και για τους 2 Δήμους.
Ευχαριστώ τον υφυπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας κ. Νίκο Ταγαρά για την ουσιαστική βοήθειά του και την έμπρακτη στήριξή του από την αρχή της διεκδίκησης αυτής της χρηματοδότησης και μέχρι σήμερα που πλέον το έργο συμβασιοποιείται.».
Ο διευθύνων σύμβουλος του Αναπτυξιακού Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης «ΔΗΜΟΠΡΑΚΤΟΣ ΑΕ», Νεκτάριος Σπηλιόπουλος, δήλωσε:
«Είμαι εξαιρετικά ευτυχής που αυτό το έργο παίρνει σήμερα “σάρκα και οστά”. Αφορά επί της ουσίας στη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση που έχει γίνει ποτέ στον νομό Κορινθίας, με τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον υφυπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας κ. Νίκο Ταγαρά για την εξαιρετικά σημαντική βοήθεια και συμβολή του σε όλες τις φάσεις του έργου, από την ωρίμανσή του και έως την τελική ένταξή του στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΥΠΕΝ.
Ως ΔΗΜΟΠΡΑΚΤΟΣ ΑΕ μας περιμένει πολλή δουλειά και σε συνέχεια αυτής που έχει γίνει έως σήμερα, καθώς πλέον μπαίνουμε στη φάση της ουσιαστικής υλοποίησης του έργου, έτσι ώστε μετά από 25 μήνες να παραδοθεί προς χρήση στους δημότες και επισκέπτες των 2 όμορων Δήμων».
Τι περιλαμβάνει το έργο
«Ανάπλαση Ενιαίου Παραλιακού Μετώπου μεταξύ Κορίνθου & Λουτρακίου»
Δημιουργία Γραμμικού Πάρκου
Η ανάπλαση του Ενιαίου Παραλιακού Μετώπου Κορίνθου – Λουτρακίου, συνολικής έκτασης 5.696,50μ. υλοποιείται με ευθύνη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αποσκοπεί στη σύνδεση των πόλεων της Κορίνθου και του Λουτρακίου, με όρους βιώσιμης κινητικότητας, μέσω ενός συνεκτικού δικτύου ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων. Ειδικότερα, το έργο αφορά σε τρεις περιοχές παρέμβασης:
- Περιοχή 1η: Ανάπλαση σιδηροδρομικών γραμμών ΟΣΕ στο διατιθέμενο εύρος απαλλοτρίωσης
- Περιοχή 2η: Περιοχή βυθιζόμενης γέφυρας Διόλκου – στρατοπέδου Σχολής Μηχανικού
- Περιοχή 3η: Οδός Ποσειδώνος (πέρας στρατοπέδου – συμβολή οδού Αιγαίου)
Η συγκεκριμένη πρόταση προάγει τη χρήση ποδηλάτου, ως μέσο εξυπηρέτησης και μεταφοράς, παράλληλα με την οδική ασφάλεια, η οποία τέθηκε ως βασική παράμετρος σχεδιασμού, καθ’ ότι ο ποδηλάτης πρέπει να νιώθει ασφαλής και να υπάρχει κατάλληλη διαδρομή με μεγάλο μήκος.
Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου Κορίνθου – Λουτρακίου περιλαμβάνει σε όλο της το μήκος (πλην του τμήματος από το στρατόπεδο έως την οδό Αιγαίου) ποδηλατόδρομο αμφίδρομης κυκλοφορίας συνολικού μήκους 2,7 χλμ και μαζί με τον ΣΒΑΚ Κορίνθου από το τμήμα σιδηρδρομικού σταθμού, μήκος σχεδόν 3 χλμ.
Πέραν της κατασκευής ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων, ένα τμήμα της οδού Ποσειδώνος πρόκειται να μετατραπεί σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, ενώ ένα άλλο θα αναδιαμορφωθεί με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και πεζοδρόμια εκατέρωθεν, για να λειτουργήσει ως μεικτής χρήσης (μηχανοκίνητη κυκλοφορία και ποδήλατο).
Σημειώνεται ότι η ανάπλαση θα γίνει με σύγχρονο σχεδιασμό, υλικά και τρόπους εφαρμογής, προκειμένου να οργανωθούν οι υπαίθριοι χώροι και χώροι πρασίνου με όρους βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής και να διασφαλισθεί η πλήρης και ασφαλής πρόσβαση και των ΑμεΑ, βάσει σχετικής εκθέσεως που έχει ήδη εκπονηθεί.