Δεν θα γίνουμε οι σταθμάρχες στα νέα Τέμπη, ξεκαθαρίζουν σε εξώδικη διαμαρτυρία τους εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ, αποκαλύπτοντας ότι κίνδυνο να βρεθούν ξαφνικά με ανοιχτές πόρτες εν κινήσει όπως συνέβη την Πρωτοχρονιά, έχουν και πολλοί άλλοι συρμοί που τώρα βρίσκονται στις ράγες.
Στην σοκαριστική αποκάλυψη ότι ο ΗΣΑΠ οδηγεί ακόμα, τρένα τα οποία λειτουργούν διαρκώς επί 42 έτη και στα οποία μπορούν ανά πάσα στιγμή να ανοίξουν οι θύρες εν κινήσει, προχώρησαν με γραπτή εξώδικη διαμαρτυρία τους προς Υπερταμείο, Υπουργείο Μεταφορών, ΟΑΣΑ και ΣΤΑΣΥ οι εργαζόμενοι της τελευταίας και συνδικαλιστές στο Σωματείο Εργαζομένων, Παναγιώτης Κοντογιάννης και Γιάννης Κολαΐτης.
Όπως μεταδίδεται, οι δύο σιδηροδρομικοί στο εξώδικό τους επισημαίνουν την εγκατάλειψη της γραμμής 1, με τα συνεχή συμβάντα με φωτιές, αποσύρσεις συρμών και πιο πρόσφατα με το άνοιγμα θυρών σε συρμό εν κινήσει. Την Πρωτοχρονιά και ώρα 06.25, σε συρμό 8ης παραλαβής του 1982, οι πόρτες άνοιξαν μονομερώς εν κινήσει, με τον κίνδυνο να είναι υπαρκτός και για άλλους αντίστοιχης παλαιότητας συρμούς που κυκλοφορούν στον Ηλεκτρικό. Η εισαγγελική έρευνα για το εν λόγω συμβάν βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.
Και όλα αυτά στη γραμμή που χρησιμοποιούν καθημερινά εκατομμύρια πολίτες και επισκέπτες στην Αθήνα. Με το εξώδικό τους οι δύο εργαζόμενοι ζητούν:
- Να αποσυρθούν άμεσα, οι συνολικά 14 συρμοί του 1982, 5 οχημάτων ο καθένας, οι οποίοι ως υλικό έχουν φτάσει πια στα όριά τους, καθιστώντας τη συντήρησή τους ιδιαίτερα δύσκολη,
- Να αποσυρθούν οι συρμοί 8ης παραλαβής και να ελεγχθούν εξονυχιστικά σε ό,τι αφορά τις τυχόν ελαττωματικές μονάδες ασφαλείας και
- Να μην ξαναμπούν σε κυκλοφορία αν δεν είναι 100% ασφαλείς.
«Με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου δεν παίζουμε», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Ατελείωτα τα περιστατικά κινδύνου, βλαβών και ταλαιπωρίας
Το μεσημέρι της Δευτέρας 2 Δεκεμβρίου ένας από τους συρμούς κινήθηκε με ανοιχτή μία από τις πόρτες από τον έναν σταθμό στον επόμενο και συγκεκριμένα από τον Άγιο Νικόλαο στην Αττική. Το πλέον ανησυχητικό είναι μάλιστα ότι ο ηλεκτροδηγός δεν είχε αντιληφθεί το παραμικρό καθώς δεν είχε σχετική ένδειξη, αλλά ενημερώθηκε για την ανοιχτή θύρα από τον υπάλληλο φύλαξης με την άφιξή του στον επόμενο σταθμό. Κι αυτό ενώ βάσει των προδιαγραφών, ο συρμός δε θα έπρεπε ούτε να είχε ξεκινήσει εφόσον κάποια από τις πόρτες του ήταν ανοιχτή.
Την Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου οι συρμοί του ΗΣΑΠ ακινητοποιήθηκαν στις 15.30 το μεσημέρι της Δευτέρας, προκαλώντας «βραχυκύκλωμα» σε όλη τη σιδηροδρομική διαδρομή της πρωτεύουσας. Σύμφωνα με ανακοίνωση που ακούγεται στα μεγάφωνα των σταθμών: «με εντολή του Κέντρου Ελέγχου Πληροφοριών, όλοι οι συρμοί του ΗΣΑΠ παραμένουν καθηλωμένοι». Oι συρμοί είχαν καθηλωθεί και δεν εκτελείτο κανένα δρομολόγιο από την Κηφισιά μέχρι τον Πειραιά εξαιτίας βλάβης και ακινητοποίησης συρμού στο σταθμό του Μοσχάτου. Με ανακοίνωσή του ο ΗΣΑΠ έξι ολόκληρες ώρες μετά, γνωστοποίησε ότι «Συρμός της Γραμμής 1 του Μετρό εκκενώθηκε και αποσύρθηκε από την κυκλοφορία στις 15:20 το μεσημέρι της Δευτέρας 30/12 στον σταθμό Μοσχάτο, λόγω έκλυσης καπνού σε βαγόνι. Ο συρμός υποβάλλεται σε τεχνικό έλεγχο στην επισκευαστική βάση, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει διαπιστωθεί τεχνική βλάβη».
Πρωινές ώρες της Πρωτοχρονιάς, ενώ ένας συρμός βρισκόταν εν κινήσει μεταξύ των σταθμών «Ανω Πατήσια» και «Περισσός», άνοιξαν όλες οι πόρτες της μιας πλευράς ενός βαγονιού, χωρίς αυτό να αποτελεί επιλογή του χειριστή του συρμού. Ήταν η ώρα 06.25 το πρωί, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ, που μιλά για «στιγμιαίο άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών».