Μία πόλη υπό ριζική ανακαίνιση θα είναι το Λουτράκι με το που θα πέσουν τα φώτα της φετινής τουριστικής σεζόν. Από 1η Οκτωβρίου, όπως αναφέρει στο PowerGame ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Πολιτισμού, Άθλησης και Νεολαίας του Δήμου, κ. Αθανάσιος Παπαθανασίου θα ξεκινήσει το έργο ανάπλασης του παραλιακού μετώπου του Λουτρακίου. Πρόκειται για ένα έργο αρκετών εκατομμυρίων ευρώ το οποίο έχει καθυστερήσει εδώ και δεκαετίες. Πλέον η τεχνική εταιρεία που το έχει αναλάβει, η ZIKAT ATEBE έχει μπροστά της ένα χρόνο να ολοκληρώσει το έργο με την ελπίδα ότι μπορούν να επισπευσθούν οι χρόνοι και το μεγαλύτερο μέρος της παραλίας να είναι προσβάσιμο στο κοινό από τα μέσα καλοκαιριού.
O αντιδήμαρχος Τουρισμού, Πολιτισμού, Άθλησης και Νεολαίας του Δήμου, κ. Αθανάσιος Παπαθανασίου ©powergame
«Δεν υπήρχε χρόνος για περαιτέρω καθυστερήσεις. Το Λουτράκι πρέπει να κάνει τώρα την επανεκκίνησή του. Γίνονται οι κινήσεις από τους ιδιώτες στον χώρο των ξενοδοχείων που αναβαθμίζουν τουριστικά την πόλη και ο Δήμος συμβάλει από την πλευρά του στο να αναδειχθεί μέσω της ριζικής αναμόρφωσης και διαπλάτυνσης του παραλιακού μετώπου» σημειώνει ο κ. Παπαθανασίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο ότι το έργο προβλέπει την διαπλάτυνση του παραλιακού πεζόδρομου κατά δύο περίπου μέτρα, περιορίζοντας τον εξωτερικό χώρο των καταστημάτων, το έργο τυγχάνει σχεδόν καθολικής αποδοχής και από τις «θιγόμενες» επιχειρήσεις.
Με απόλυτο πρωταγωνιστή την ισραηλινή Brown Hotels αυτό το διάστημα το Λουτράκι ανανεώνει σε μεγάλο βαθμό το γερασμένο και σε πολλές φορές παροπλισμένο ξενοδοχειακό του δυναμικό. Ήδη από τις αρχές Αυγούστου έχει ανοίξει τις πόρτες του το Dave by the Beach Loutraki, στον χώρο που φιλοξενούνταν το Kontis Hotel, το οποίο παρέμεινε κλειστό για σχεδόν είκοσι χρόνια. Παράλληλα η Brown Hotels έχει αποκτήσει δύο ακόμη μονάδες, το Loutraki Palace, το οποίο προορίζεται να είναι το resort του ομίλου στην πόλη, καθώς και το πρώην ξενοδοχείο Elpis. Τα δύο τελευταία παραμένουν κλειστά για περίπου δέκα χρόνια.
Πληροφορίες θέλουν την Brown Hotels να είναι στην τελική φάση για την απόκτηση τριών ακόμη ξενοδοχείων στην περιοχή του Λουτρακίου, μεταξύ των οποίων και το Park Hotel. Παράλληλα περαιτέρω ανακαίνιση αναμένεται να υλοποιηθεί από τους νέους ιδιοκτήτες των Ramada και Wyndham Loutraki Poseidon Resort, τον όμιλο Comer που έχει αποκτήσει και το καζίνο του Λουτρακίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι ανακαινίσεις πραγματοποιούν και αρκετοί Έλληνες ξενοδόχοι που έχουν επενδύσει στην λουτρόπολη με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ξενοδοχείο Αχίλλειον στην παραλία.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαθανασίου το δυναμικό φιλοξενίας του Λουτρακίου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει σύντομα τις 10.000 ξενοδοχειακές κλίνες ενώ περίπου το 10% των μονάδων της πόλης είτε ανακαινίστηκαν πρόσφατα είτε πρόκειται να ανακαινιστούν σύντομα. «Η νέα εποχή για την πόλη, θα βρει το Λουτράκι με 15 νέα ξενοδοχεία» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Μετά από 15 χρόνια, αρκετές περιπέτειες και δικαστικές διαμάχες το Λουτράκι αναμένεται να υποδεχθεί ξανά το τρένο. Σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα από τις αρχές του 2023 ο προαστιακός που θα συνδέει την Αθήνα, το αεροδρόμιό της και το λιμάνι του Πειραιά με το Λουτράκι θα κάνει πλέον τέρμα στη συμβολή των οδών Αιγαίου και Ποσειδώνος στην παραλία της πόλης. Η επανέναρξη της γραμμής από την Hellenic Train αναμένεται να τονώσει τόσο τις αυθημερόν επισκέψεις όσο και τον τουρισμό γενικότερα από την στιγμή που θα υπάρχει απευθείας σύνδεση με το αεροδρόμιο.
Πριν από περίπου είκοσι χρόνια ο Δήμος Λουτρακίου φιγούραρε στις πρώτες θέσεις των πλέον κερδοφόρων δήμων της χώρας με βάση τον πληθυσμό τους. Δύο ήταν οι κύριες πηγές των εσόδων του: το καζίνο Λουτρακίου και τα δικαιώματα από τα εμφιαλωτήρια νερού o αριθμός των οποίων τότε ήταν διψήφιος. Η πορεία του καζίνο ήταν έντονα καθοδική το επόμενο διάστημα, με αποκορύφωμα τα χρόνια της ύφεσης (σ.σ. πληροφορίες θέλουν η φετινή χρονιά ναι είναι μία από πλέον θετικές) ενώ τα εμφιαλωτήρια νερού σχεδόν μηδένισαν με πιο εκκωφαντική την διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου της Pepsico – Ηβη Λουτρακίου πριν από δέκα χρόνια.
Το κλίμα άρχισε να αντιστρέφεται το 2018 με την επένδυση των Νερών Κρήτης στο σήμα «Υδρία Λουτράκι» ενώ ελπίδες για επιστροφή των καλών ημερών έφερε η επανέναρξη του εργοστασίου της Pepsico από την NU Aqua τον περασμένο Μάρτιο. Το εργοστάσιο εμφιαλώνει το νερό Eonio Loutraki το οποίο έχει φτάσει μέσα σε λίγους μήνες σε κάθε γωνιά της χώρας μέσα από το δίκτυο της πολυεθνικής. Μεσοπρόθεσμα στόχος της συνεργασίας NU Aqua και Pepsico είναι να επανέλθει στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο του Λουτρακίου και η παραγωγή αναψυκτικών της τελευταίας.
Μέσα στην γενικότερα προσπάθεια «ανακαίνισης» του Λουτρακίου αυτές τις μέρες πραγματοποιείται (σ.σ. ολοκληρώνεται στις 4 Σεπτεμβρίου) το 1o Taste of Lοutraki. Περισσότερες από 30 επιχειρήσεις της πόλης, δημιουργούν ένα ξεχωριστό ελληνικό μενού με βάση τα προϊόντα της κορινθιακής γης σε ειδική τιμή, για όσους το δοκιμάσουν. Πρωταγωνιστές, μεταξύ των άλλων, είναι τα παραδοσιακά ζυμαρικά, οι συνταγές με κρέας και ψάρι της περιοχής, τα κρασιά της Νεμέας, το σταφύλι και η κορινθιακή σταφίδα καθώς και προϊόντα που παράγονται από τοπικές βιοτεχνίες, οικοτεχνίες και εργαστήρια.
Γευσιγνωσία στο taste of Loutraki ©PowerGame
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τριάντα επιχειρήσεις που αγκάλιασαν την πρώτη προσπάθεια καλύπτουν σχεδόν το σύνολο των γευστικών επιλογών και των βαλαντίων που μπορεί να διαθέσει κάποιος. Για παράδειγμα κάτω από την ομπρέλα του Taste of Loutraki βρίσκονται εστιατόρια πεντάστερων ξενοδοχείων αλλά και καταστήματα street food ενώ οι τιμές ξεκινούν από ελάχιστα ευρώ και φτάνουν στα επίπεδα των 50 ευρώ. Στην τελευταία κατηγορία μιλάμε για μενού τριών πιάτων (πρώτο, κυρίως πιάτο και επιδόρπιο) συνοδευόμενα από τοπικά κρασιά για κάθε πιάτο.
Το φεστιβάλ αποτελεί μια μοντέρνα, πολυθεματική γαστρονομική εκδήλωση, δομημένη με τέτοιο τρόπο ώστε να προκαλεί την αλληλεπίδραση όχι μόνο των επισκεπτών, αλλά και των κατοίκων της περιοχής. Είναι ένα νέο γαστρονομικό φεστιβάλ που έρχεται να μυήσει όχι μόνο τους επισκέπτες αλλά και τους ντόπιους στις γεύσεις του Λουτρακίου και της ευρύτερης περιοχής, μέσα από διαδραστικές δράσεις, καθώς η γαστρονομία είναι μία κατεξοχήν βιωματική εμπειρία. Ως προς το τελευταίο υπήρξαν workshops γευσιγνωσίας κρασιών, ελαιόλαδου και τοπικών γεύσεων με παρουσίαση από ειδικούς κάθε κλάδου.
Γιάννης Κόντης, Πρόεδρος των επισιτιστικών επιχειρήσεων Λουτρακίου ©Power Game
Στόχος, σύμφωνα με τον Γιάννη Κόντη, Πρόεδρο των επισιτιστικών επιχειρήσεων Λουτρακίου, είναι από το 2023 το Taste of Loutraki να μεταφερθεί τον Ιούνιο, ώστε να σηματοδοτεί την έναρξη της τουριστικής περιόδου και από τρεις ημέρες που είναι η πρώτη εκδήλωση να μεγαλώσει και να φτάσει σε μία εβδομάδα. «Τις πρώτες χρονιές θα επικεντρωθούμε, σε επίπεδο προβολής, κυρίως στους Έλληνες επισκέπτες, μην ξεχνάμε για παράδειγμα ότι ένας κάτοικος της Κηφισίας θα κάνει μία ώρα να φθάσει στην Γλυφάδα ενώ την ίδια ώρα θα χρειάζεται για να έρθει στο Λουτράκι, ενώ στην συνέχεια θα υπάρξει προβολή και στους ξένους τουρίστες» σημείωσε ο κ. Κόντης.
Το Γαστρονομικό Φεστιβάλ διοργανώνεται από τον Τουριστικό Οργανισμό Λουτρακίου, τον Σύλλογο Επισιτιστών “Ο Ξένιος Ζευς”, το Επιμελητήριο Κορινθίας και την εταιρεία Τουριστικού Μάρκετινγκ Respond on Demand, υπό την αιγίδα και υποστήριξη του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Κορινθίας και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λουτρακίου-Περαχώρας.