Θα έρχεται... sms μόλις κάνεις κάποια παράβαση, αλλά μετά θα πρέπει να την αξιολογήσει ο αστυνομικός
Παρουσιάστηκε, το πρωί της Πέμπτης, το κυβερνητικό σχέδιο για την εγκατάσταση καμερών τροχαίας και αστυνόμευσης των πολιτών.
Το σχέδιο περιέγραψαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς.
Το νέο πλαίσιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, την αποστολή στην ΑΑΔΕ των ληξιπρόθεσμων προστίμών για την εφαρμογή του Κωδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, ενώ ηλεκτρονικά θα γίνεται η διαχείριση των προστίμων.
Οι παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά είναι:
- υπέρβαση ορίου ταχύτητας
- παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
- χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
- παράνομη χρήση ΛΕΑ
- οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση
- κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ
Οι κάμερες θα μπουν σε όλο το λεκανοπέδιο Αττικής και σύντομα αναμένεται πρόταση για εγκατάσταση καμερών στη Θεσσαλονίκη, όπως γνωστοποίησε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Πώς θα επιβάλλεται το πρόστιμο
«Ο σκοπός μας είναι λοιπόν με την δημιουργία, με την εφαρμογή του συστήματος την ώρα που κάνεις κάποια παράβαση, παραδείγματος χάριν περνάς με κόκκινο, να σου έρχεται sms στο κινητό -που είναι δηλωμένο στο μητρώο επικοινωνίας- το οποίο θα λέει ότι ελέγχεσαι για την τάδε παράβαση. Γιατί ελέγχεται; Διότι οι παραβάσεις θα πρέπει να βεβαιώνονται από αστυνομικά όργανα. Την ώρα λοιπόν που αυτό συμβαίνει στο πληροφοριακό σύστημα θα γίνεται μία εγγραφή με όλο το ανάλογο υλικό, φωτογραφίες και βίντεο», περιέγραψε ο Δημήτρης Παπαστεργίου.
«Θα τοποθετηθούν σε 100 κομβικά σημεία σε όλο το λεκανοπέδιο, κατόπιν υπόδειξης των αρμόδιων υπηρεσιών της Τροχαίας Αττικής και φιλοδοξούν να μετριάσουν ή ακόμα καλύτερα να ανατρέψουν την αρνητική πραγματικότητα που βλέπουμε να επικρατεί στους δρόμους. Με τη λειτουργία τους θα καταγράφονται οι παραβάτες του ερυθρού σηματοδότη σε πρώτη φάση, αποσκοπώντας όχι μόνο στην άμεση καταστολή αυτής της ιδιαίτερα επικίνδυνης παράβασης, αλλά και στην πρόληψη μέσω της αποτροπής», είπε ο Νίκος Χαρδαλιάς.
Προσωπικά δεδομένα
«Έχουν προβλεφθεί όλα τα πρωτόκολλα προκειμένου να υπάρχει πλήρης προστασία των προσωπικών δεδομένων των οδηγών. Για το λόγο αυτό θα καταγράφεται μονάχα το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Παράλληλα, μειώνουμε στο ελάχιστο τη δυνατότητα ανθρώπινης παρέμβασης, καθώς τα πάντα θα γίνονται ηλεκτρονικά», ισχυρίστηκε ο περιφερειάρχης Αττικής.
Πού θα μπουν οι κάμερες - Τα κριτήρια τοποθέτησης είναι:
- η κυκλοφορία των οχημάτων και η καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στην Αττική, ώστε το κέντρο διαχείρισης να προβαίνει σε δραστηριότητες που θα βοηθούν για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας
- κρίσιμα σημεία για να εντοπίζονται εγκληματικές πράξεις για να γίνεται διαλεύκανσή τους
Φιλοδοξούμε να λειτουργήσει προληπτικά, να αποτρέπει παραβάσεις, να βοηθάει για άμεσες παρεμβάσεις και ένα χρήσιμο εργαλείο στη διαλεύκανση υποθέσεων, σχολίασε ο Παύλος Μαρινάκης.
Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ανακοίνωσε νέα υπηρεσία Οδικών Τελών Οδικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών «Ο ανθρώπινος παράγοντας δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο της παραβατικής συμπεριφοράς. Η λύση είναι η έξυπνη αστυνόμευση, η χρήση νέων τεχνολογικών μέσων όπως οι κάμερες κυκλοφορίας», ισχυρίστηκε ο Μ. Χρυσοχοΐδης