Εξελίξεις είχαμε τις τελευταίες εβδομάδες για τα επερχόμενα έργα στο προαστιακό δίκτυο του ΟΣΕ στην Αττική. Ξεκινώντας με το παλιό τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής από τους Αγίους Θεοδώρους ως τον Ισθμό της Κορίνθου το οποίο πρόκειται να επιστρέψει σε λειτουργία μέσω συνεργασίας με την Motor Oil.
Πριν λίγες μέρες υπεγράφη από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζη η απόφαση με την οποία ανοίγει ο δρόμος για τη σιδηροδρομική σύνδεση των διυλιστηρίων της Motor Oil με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Η απόφαση αφορά την ανακαίνιση σιδηροδρομικής γραμμής 10 χλμ με τα έργα να διαρκούν ένα με ενάμιση χρόνο.
Όπως αναφέρεται, ο ΟΣΕ «θα καθορίσει τις κατάλληλες τεχνικές προδιαγραφές σύμφωνα με την προβλεπόμενη χρήση του έργου, με βάση τις ισχύουσες προδιαγραφές ασφαλείας και διαλειτουργικότητας για τα σιδηροδρομικά και συνοδά έργα ανάλογων περιπτώσεων». Φορέας υλοποίησης είναι η Μotor Oil η οποία «θα χρηματοδοτήσει τη συνολική δαπάνη για τις απαιτούμενες μελέτες, έργα και αδειοδοτήσεις για το αναγκαίο έργο σύνδεσης των Διυλιστηρίων με το σιδηροδρομικό άξονα ως και το έργο της επισκευής της υποδομής της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής με την εγκατάσταση των αυτομάτων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) από τα Διυλιστήρια έως το Σ.Σ. Ισθμού. Η όλη απαιτούμενη χρηματοδότηση για την υλοποίηση του συνολικού έργου θα γίνει με πόρους και ευθύνη της εταιρείας ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. με τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή πρόοδος των εργασιών, διατηρώντας παράλληλα το δικαίωμα να εντάξει το συνολικό έργο ή τμήμα αυτού σε ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα».
Επίσης, «θα συσταθεί υπέρ της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε δουλεία διόδου για περίοδο 50 ετών μετά τη σύμφωνη γνώμη της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., με περιεχόμενο το δικαίωμα διέλευσης χρήσης και συντήρησης τεσσάρων υπόγειων αγωγών καυσίμου της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε διαμέτρου εκάστου έως 12 in (σ.σ. ίντσες) σε ορισμένη εδαφική ζώνη στο εύρος ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, εκτιμώμενου πλάτους 1,5 μέτρων περίπου και βάθους 1,5 μέτρων περίπου, σε ικανή απόσταση και παράλληλα της σιδηροδρομικής γραμμής […]».
Η ύπαρξη των τεσσάρων αγωγών δεν είχε ανακοινωθεί στη συνέντευξη τύπου τον περασμένο Μάιοόπου έγινε αναφορά σε χρήση της γραμμής για εκτέλεση εμπορικών ή και επιβατικών δρομολογίων. Υπενθυμίζεται ότι εκκρεμεί και η επαναλειτουργία της ίδιας γραμμής στο τμήμα από ΣΚΑ ως Ασπρόπυργο και Ελευσίνα, αυτή τη φορά με χρηματοδότηση των μελετών από τα Ελληνικά Πετρέλαια. Και σε αυτή την περίπτωση κατά μήκος της γραμμής θα κατασκευαστεί αγωγός πετρελαίου που θα ενώνει τα διυλιστήρια Σκαραμαγκά και Ελευσίνας.
Δημοπρατήθηκε η γραμμή Ισθμός – Λουτράκι
Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ από τις 3 Αυγούστου, η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – ΞΑΝΘΑΚΗΣ ορίστηκε ως προσωρινός μειοδότης για το έργο της κανονικοποίησης και ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή Ισθμός – Λουτράκι. Η προσφορά της κοινοπραξίας ήταν ύψους 6.391.258,24 € (έκπτωση 47,82%).
Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 4,5 χρόνια. Αν δηλαδή η σύμβαση υπογραφεί ως τα τέλη του 2018, το έργο πρέπει να έχει παραδοθεί στα μέσα του 2023.
Η μετρική σιδηροδρομική γραμμή Ισθμού – Λουτρακίου λειτούργησε από το 1954 μέχρι τη δεκαετία του 60 και από το 1991 έως το 2006 οπότε και καταργήθηκε.
Αναμένονται οι υπογραφές για την υπογειοποίηση Σεπολίων
Μέσα στο προσεχές διάστημα -εκτός απροόπτου- αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ από τις Τρεις Γέφυρες ως την είσοδο του σταθμού Λαρίσηςπροκειμένου στη συνέχεια να ξεκινήσουν τα έργα. Προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε τον περασμένο Ιούνιο η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ INTRAKAT – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ με προσφορά ύψους 66.580.539,74€ (έκπτωση 45,71%).
Το έργο αφορά την κατασκευή τμήματος 2,36 χλμ εκ των οποίων τα 1,91 χλμ υπογειοποιημένα, από την έξοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών (Λαρίσης) ως την περιοχή Τρεις Γέφυρες. Το έργο θα κατασκευαστεί σε δύο στάδια (πρώτα ο δυτικός διάδρομος και μετά ο ανατολικός) ώστε να μη διακοπεί η κυκλοφορία από και προς το σταθμό Λαρίσης.
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, στο αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου περιλαμβάνονται:
- Το τεχνικό υπογειοποίησης — τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο (2) φάσεις (Δυτικός — Ανατολικός Διάδρομος).
- Tα προσωρινά υδραυλικά έργα
- Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης–αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων)
- Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση –αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.
- Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).
- Η κατασκευή των δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.
- Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.
- Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
- Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου
Ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης φτάνει τους 52 μήνες (4 χρόνια και 4 μήνες), δηλαδή αν τα έργα ξεκινήσουν ως τα τέλη του 2018, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ως την άνοιξη του 2022.
athenstransport.com