Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών -που κόστισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας- φέρνει στο φως καταγγελίες εργαζομένων για σοβαρές ελλείψεις τόσο σε υλικό όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό σε όλα σχεδόν τα μέσα μεταφοράς τα οποία χρησιμοποιούν καθημερινά εκατομμύρια πολίτες.
Ελλείψεις προσωπικού
Σύμφωνα με το μέλος της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ και οδηγό συρμών του ΜΕΤΡΟ για περισσότερα από 20 χρόνια Δημήτρη Γουρτή, «κάθε σταθμός μετρό χρειάζεται τουλάχιστον δύο άτομα, νύχτα – μέρα. Αναφορικά με τις καταγγελίες για έλλειψη προσωπικού, ο ίδιος σημειώνει: «Αυτή τη στιγμή, η ΣΤΑΣΥ έχει 850 κενές θέσεις εργασίας που σύντομα θα γίνουν 1.000. Υπάρχει υπερεντατικοποίηση εργασίας. Οδηγοί και σταθμάρχες δουλεύουν περίπου 30 μέρες τον μήνα αντί για 18, ακατάπαυστα, σε κυλιόμενες βάρδιες και αυτό συσσωρεύεται».
Υπάρχει θέμα συντήρησης
Σχετικά με το κομμάτι των συντηρήσεων, ο κύριος Γουρτής εξηγεί: «Δεν γίνεται συντήρηση ούτε καν στους συρμούς, κυρίως της Γραμμής 1, αλλά και στο μετρό, ενώ πρέπει να γίνεται προληπτικά κάθε κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα. Χαλάει κάτι, “μένει” και τότε ξεκινάμε να δούμε τι έχει. Και επειδή δεν υπάρχουν ανταλλακτικά, ξηλώνουμε από ένα άλλο τρένο. Έχουμε καταγγελίες από εργαζομένους ότι βάζουν ανταλλακτικά imitation. Ενα ζήτημα που είχε τεθεί κάποτε ήταν ότι τα τακάκια των φρένων δεν ήταν τα εγκεκριμένα και αυτό ξέρετε τι σημαίνει; Τριακόσιοι τόνοι του τρένου με 70 χιλιόμετρα – απλά δεν σταματάει».
Κίνδυνος – Θάνατος
Όπως υποστηρίζει ο ίδιος σε περίπτωση κάποιου ακραίου γεγονότος τα πράγματα θα είναι δραματικά: «Μέσα στο τούνελ δεν υπάρχουν πινακίδες εξόδου κινδύνου. Αν γίνει σεισμός, πυρκαγιά ή οτιδήποτε, δεν θα μείνει κανείς ζωντανός. Κάθε τρένο, γεμάτο, έχει 1.200 άτομα. Αν βρεθούν 3 τρένα, μιλάμε για 5.000 κόσμο. Καταλαβαίνετε την τάξη μεγέθους. Αυτό που έγινε στα Τέμπη θα ωχριά μπροστά σε μια τέτοια κατάσταση. Οι επιβάτες θα ποδοπατηθούν μέσα σε έναν σωλήνα σκοτεινό, δεν θα ξέρουν πού να πάνε.
Επίσης, το προσωπικό δεν έχει επανεκπαιδευθεί. Στα 20 χρόνια που είμαι εγώ, μόνο μία φορά μας έχουν δείξει τις εξόδους κινδύνου. Μια άσκηση με την Πυροσβεστική δεν έχουμε κάνει. Αν γίνει κάτι, δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Ως Επιτροπή, έχουμε εντοπίσει μέσα στο τούνελ ότι υπάρχουν πολλές έξοδοι κινδύνου που είναι μπλοκαρισμένες είτε από γλάστρες, τραπεζάκια, είτε έχουμε αναφορές ακόμα και ότι έχει μπει λουκέτο για να μην μπαίνουν μέσα γκραφιτάδες. Εμείς, το προσωπικό, έχουμε σώσει πολλές καταστάσεις από την τυπικότητά μας οι οποίες δεν ακούστηκαν προς τα έξω».
menshouse