Στις 8/8/1996, κατά την φορτοεκφόρτωση στο πετρελαιοφόρο “Kriti Sea” στα διυλιστήρια της Motor Oil στους Άγιους Θεόδωρους έγινε διαρροή 300-500 τόνων πετρελαίου στη θάλασσα.
Αμέσως, έγινε σημαντική κινητοποίηση για την αντιμετώπιση της πετρελαιοκηλίδας που -εκτός από τους Άγιους Θεόδωρους- έφτασε στις ακτές της Αίγινας και του Αγκιστριού. Ακολούθησαν διαβεβαιώσεις για την έγκαιρη και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση της πετρελαιοκηλίδας.
Τρεις μήνες μετά το σοβαρό ατύχημα στην προβλήτα φορτοεκφόρτωσης, η Greenpeace έκανε κατάληψη των εγκαταστάσεων της Motor Oil.
Αίτημά της, ήταν η υιοθέτηση αυστηρής νομοθεσίας για την πρόληψη της πετρελαϊκής ρύπανσης αλλά και τη διαχείρισή της εφόσον υπάρξει κάποιο περιστατικό. Αν και ακολούθησαν αποφάσεις σε διεθνές επίπεδο, μετά από πολλά ανάλογα ατυχήματα σε άλλες πετρελαϊκές εταιρίες, όπως η απαγόρευση μεταφοράς πετρελαίου από πλοία με μονό τοίχωμα (που παρουσιάζουν μεγαλύτερο κίνδυνο διαρροής σε περίπτωση ατυχήματος), η τρομακτική αδυναμία των ελληνικών αρχών να δράσουν άμεσα μετά από ατυχήματα και να επιβάλουν πρόστιμα που λειτουργούν αποτρεπτικά εξακολουθούν να βασανίζουν τη χώρα και να θέτουν σε κίνδυνο τις θάλασσες μας, κάτι που έγινε σαφές μετά την πρόσφατη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στη Σαντορίνη αλλά και το ατύχημα με τη βύθιση του μικρού δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ στο Σαρωνικό
Σαν σημερα, 11 Απριλίου 1997, οι 17 ακτιβιστές της Greenpeace κρίνονται αθώοι από το δικαστήριο της Κορίνθου, αναγνωρίζοντας το δικαίωμα των πολιτών στην ενεργό περιβαλλοντική δράση.
Πηγές loutraki365.gr / greenpeace / sansimera.gr