Μετά από μεγάλη μάχη που δόθηκε η Κοινοπραξία Μυτιληναίος-Ξανθάκης είναι ο μειοδότης του έργου για τον εκσυγχρονισμό της μονής γραμμής στο τμήμα Ισθμός-Λουτράκι μήκους 6χλμ με εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης.
Η Κοινοπραξία μειοδότησε με ποσοστό που ξεπέρασε το 47% (47,82%) ενώ ακολούθησαν οι ΑΚΤΩΡ 39,96%, ΤΕΡΝΑ 36,99%, ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ 35,89% και J&P ΑΒΑΞ 21,80%.
Ουσιαστικά είναι μία επέκταση του Προαστιακού σιδηροδρόμου που περιλαμβάνει την κανονικοποίηση της υφιστάμενης μετρικής μονής σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμού - Λουτρακίου, με ηλεκτροκίνηση ενώ θα συνδεθεί και με την υπάρχουσα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (Σ.Γ.Υ.Τ.), του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που λειτουργεί μεταξύ Κιάτου - Κορίνθου - Αεροδρομίου. Φορέας Υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ.
Το κόστος του έργου είναι 14,88εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 12εκατ.ευρώ). Να θυμίσουμε ότι η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 30 Μαρτίου και η αποσφράγιση των προσφορών έγινε Τετάρτη 4 Απριλίου 2018. Αν όλα πάνε καλά το έργο θα ξεκινήσει το Φθινόπωρο με χρονικό ορίζοντα 18 μήνες, δηλαδή ολοκλήρωση περίπου στα μέσα του 2020. Συνολικά μαζί με τη συντήρηση η διάρκεια φτάνει τους 54 μήνες. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΠΔΕ.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Αντικείμενο του έργου είναι η μετατροπή της υφιστάμενης μονής μετρικής γραμμής Ισθμού - Λουτρακίου σε κανονικού εύρους ηλεκτροκινούμενη γραμμή και η τελική σύνδεσή της, στην περιοχή του Ισθμού, με την υπάρχουσα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (Σ.Γ.Υ.Τ.), του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που λειτουργεί μεταξύ Κιάτου - Κορίνθου - Αεροδρομίου.
Τα έργα που θα κατασκευασθούν είναι τα εξής:
α) μονή σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους μήκους 6,4 χλμ. από τη σύνδεση με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (Σ.Γ.Υ.Τ.) Σ.Κ.Α. – Κιάτο, στην περιοχή του παλαιού Σ.Σ. Ισθμού, μέχρι και το Λουτράκι. Η σύνδεση μεταξύ Σ.Γ.Υ.Τ. και Σ.Σ. Ισθμού θα είναι σηματοδοτούμενη·
β) δευτερεύουσα σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους, μήκους περίπου 0,45 χλμ., παράλληλα με την κύρια μελετώμενη γραμμή Ισθμού - Λουτρακίου, στο ύψος του υπάρχοντος Σ.Σ. Ισθμού, για την εξυπηρέτηση των αναγκών κυκλοφορίας των συρμών·
γ) ηλεκτροκίνηση της νέας γραμμής με μονοσύρματη ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, με εναέρια γραμμή επαφής·
δ) ανακαίνιση των κτιριακών εγκαταστάσεων του Σ.Σ. Ισθμού και βελτίωση του περιβάλλοντος χώρου, με δημιουργία υπαίθριου, περιφραγμένου και φωτιζόμενου χώρου στάθμευσης·
ε) η κατασκευή αποβαθρών στον Σταθμό Ισθμού και στις Στάσεις Καζίνο (Μηχανικού) και Λουτρακίου·
στ) τοποθέτηση σύγχρονων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (Α.Σ.Ι.Δ.), σε όλες τις υφιστάμενες εγκεκριμένες αφύλακτες ή φυλασσόμενες Ισοπέδες Διαβάσεις, καθώς και στις ισόπεδες διασταυρώσεις, που θα προκύψουν από την εφαρμογή του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Λουτρακίου - Περαχώρας.
Τα Α.Σ.Ι.Δ. αποτελούνται από μηχανισμούς δριφάκτων, από ηχοφωτεινά σήματα προς την οδική κυκλοφορία, καθώς επίσης και από σιδηροδρομικά φωτοσήματα κλπ εξοπλισμό γραμμής.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com