Μετρό: Ρωγμές στις ράγες εδώ και τρία χρόνια – Τι απαντά η ΣΤΑΣΥ

Φθορές και ρωγμές στις γραμμές του Μετρό έχουν εντοπιστεί εδώ και τρία χρόνια, γεγονός που θέτει ζητήματα ασφάλειας της κυκλοφορίας, με τη ΣΤΑΣΥ να προχωρά σε αντικαταστάσεις σιδηροτροχιών, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας τα «Νέα».

 

Τα προβλήματα αφορούν τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό και συνολικά 32 χιλιόμετρα σιδηροτροχιάς. Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ έχει λάβει απόφαση για εφαρμογή προληπτικών βραδυποριών, γεγονός που παρουσιάζει καθυστερήσεις στα δρομολόγια του Μετρό, όπως αναφέρει το δημοσίευμα.

 

Μάλιστα, από την προκήρυξη του έργου για την αντικατάσταση των σιδηροτροχιών, προκύπτει ότι τα προβλήματα έχουν εντοπιστεί εδώ και τρία χρόνια, χωρίς να έχουν αντιμετωπιστεί, σύμφωνα με τα «Νέα».

 

Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ

 

Η ΣΤΑ.ΣΥ, σε απάντηση σημερινού δημοσιεύματος, με θέμα την προκήρυξη διαγωνισμών αλλαγής σιδηροτροχιάς στο Μετρό, διευκρινίζει, ότι:

 

– Ξεκινά το μεγαλύτερο έργο αναβάθμισης επιδομής που έχει εκτελεστεί στο Μετρό, με την προκήρυξη των δύο σχετικών διαγωνισμών αλλαγής σιδηροτροχιάς, ύψους 8 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το έργο αλλαγής 32 χλμ. σιδηροτροχιάς του δικτύου των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό και αποτελεί μέρος του συνολικού, εν εξελίξει σχεδίου αναβάθμισης του Μετρό 25 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του.

 

– Όπως αναφέρεται και στην σχετική προκήρυξη, που έχει δημοσιεύσει η ΣΤΑ.ΣΥ, η εταιρεία κρίνει αναγκαία την εκτέλεση του έργου πριν την εξάντληση του ορίου ζωής του εξοπλισμού, που κατασκευαστικά προσδιορίζεται στα 30 χρόνια. Τα αποτελέσματα των επαναλαμβανόμενων ανά τακτά διαστήματα – και όχι μόνο προ 3ετίας – μετρήσεων ορίων φθορών, είναι εντός των προβλεπόμενων ορίων. Καταδεικνύουν δε, την ανάγκη σταδιακής αντικατάστασης, ώστε να διατηρηθούν τα υψηλά επίπεδα ασφαλούς εκτέλεσης μεταφορικού έργου.

 

– Το έργο αφορά σε αλλαγή σιδηροτροχιάς σε συγκεκριμένα σημεία (καμπύλες) του δικτύου, όπου και σημειώνεται η μεγαλύτερη καταπόνηση κατά την εκτέλεση καθημερινού και αδιάλειπτου μεταφορικού έργου.

 

– Τα δρομολόγια εκτελούνται σύμφωνα με το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων, που είναι σε ισχύ, χωρίς να έχουν επηρεαστεί οι συχνότητες αυτών και να προκαλούνται καθυστερήσεις.

 

– Η ΣΤΑ.ΣΥ, απαντώντας στα ερωτήματα που εγείρει το δημοσίευμα για την ασφάλεια στο δίκτυο του Μετρό, απορρίπτει τους εν λόγω ισχυρισμούς, δηλώνοντας κατηγορηματικά, πως τη λειτουργία του Μετρό διέπουν τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και πως η συντήρηση του δικτύου (επιδομή και τροχαίο υλικό) γίνεται σύμφωνα με τα εγχειρίδια προληπτικής και επιδιορθωτικής συντήρησης και τους προβλεπόμενους διεθνώς κανόνες, που εφαρμόζονται από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό.

 

Μπαίνουν 388 κάμερες στους δρόμους της Αττικής – Σε ποια σημεία θα τοποθετηθούν

 

Μπαίνουν 388 κάμερες στους δρόμους της Αττικής – Σε ποια σημεία θα τοποθετηθούν

 

Συνολικά 388 κάμερες θα τοποθετηθούν σε διασταυρώσεις κεντρικών δρόμων της Αττικής με στόχο την καταγραφή των παραβιάσεων του ερυθρού σηματοδότη από τα διερχόμενα αυτοκίνητα.

 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή», η εγκατάσταση των συγκεκριμένων καμερών θα πραγματοποιηθεί σε εφαρμογή σύμβασης που αναμένεται να υπογράψει η Περιφέρεια Αττικής τις επόμενες ημέρες με τους αναδόχους εταιρείας που αναδείχτηκε από ηλεκτρονικό διαγωνισμό. Το κόστος της προμήθειας, εγκατάστασης και συντήρησης των καμερών που θα λειτουργούν ως συσκευές καταγραφής των παραβάσεων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, προβλέπεται να φτάσει στα 18,8 εκατ. ευρώ και οι πόροι θα καλυφτούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Οι κάμερες θα εγκατασταθούν σταδιακά μέσα στον επόμενο ενάμιση χρόνο.

 

Ακόμα, στο ρεπορτάζ της η εφημερίδα αναφέρει ότι οι κάμερες θα συνδεθούν με τους σηματοδότες που βρίσκονται σε 100 κομβικά σημεία στους δρόμους του λεκανοπεδίου, όπου σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας συμβαίνουν και τα περισσότερα ατυχήματα. Οι κάμερες προβλέπεται να τοποθετηθούν, μεταξύ άλλων, σε κεντρικές διασταυρώσεις των λεωφόρων Κηφισίας, Συγγρού, Βασιλίσσης Σοφίας, Βουλιαγμένης, Κατεχάκη, Μεσογείων, Πειραιάς, Αμαλίας, Πανεπιστημίου, Αλεξάνδρας, Παιανίας-Κορωπίου, Κηφισού, Γαλατσίου, Βεΐκου, Πατησίων, Ακαδημίας, Δαβάκη, Αμφιθέας, Ποσειδώνος, Θηβών, Ηρώων Πολυτεχνείου στον Πειραιά, Αχαρνών, Δεκελείας, ΝΑΤΟ, Δημοκρατίας και Χαροκόπου.

 

Πώς θα λειτουργούν

 

Επίσης, αναφέρει ότι τα μοντέλα των καμερών που έχουν επιλεγεί διαθέτουν λογισμικό το οποίο θα συνδεθεί με τους σηματοδότες. «Με το που θα ανάβει το κόκκινο φανάρι, θα ξεκινά η βιντεοσκόπηση της διασταύρωσης. Κάθε φορά που ένα όχημα εντοπίζεται να παραβιάζει τον ΚΟΚ, θα λαμβάνονται και φωτογραφίες. Το σύνολο του υλικού θα μεταφέρεται αυτομάτως στον κεντρικό server διαχείρισης παραβάσεων, όπου θα έχει πρόσβαση αποκλειστικά και μόνο η Ελληνική Αστυνομία. Ακολούθως θα αποστέλλεται η κλήση στον κάτοχο του οχήματος από την Τροχαία, πιθανότατα μέσω SMS», όπως περιγράφουν ειδικοί από το κέντρο διαχείρισης της κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής.

 

Μάλιστα, αναφέρει ότι θα λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο φωτογραφίζοντας το πίσω μέρος του οχήματος, με στόχο να μη φωτογραφίζονται οι επιβαίνοντες, κάτι που συνιστά παραβίαση προσωπικών δεδομένων.

 

Τέλος, σημειώνεται ότι βάση της σύμβασης θα διατηρούνται για δύο χρόνια στο αρχείο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ