Πάει ολοταχώς προς ιδιωτικοποίηση ο ΟΑΣΘ αντί μισού δισ. ευρώ


Ο ΟΣΕΘ ενέκρινε τον διεθνή διαγωνισμό ανάθεσης της αστικής και περιαστικής συγκοινωνίας σε ιδιώτη, με διάρκεια 10 συν 5 έτη, για 43 λεωφορειακές γραμμές.

 

Με γρήγορο ρυθμό προχωρά την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη η κυβέρνηση! Μισό δισ. ευρώ, το ύψος της σύμβασης με τον ανάδοχο που θα προκύψει από διεθνή διαγωνισμό.

 

Ο ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης) ενέκρινε τα τεύχη δημοπράτησης για τον διεθνή διαγωνισμό ανάθεσης της αστικής και περιαστικής συγκοινωνίας σε ιδιώτη, με διάρκεια 10 συν 5 έτη, για 43 λεωφορειακές γραμμές.

 

«Είμαστε βέβαιοι ότι η προκήρυξη θα καταλήξει σε ανάδοχο ο οποίος με υπευθυνότητα και αξιοπιστία θα ασκήσει σοβαρό έργο και θα αναβαθμίσει τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση ο πρόεδρος Γιάννης Καλογερούδης και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας.

 

Αυτά, την ώρα που ο κόσμος της εργατιάς, οι απλοί πολίτες που χρησιμοποιούν κατά βάση τις αστικές και περιαστικές συγκοινωνίες ζητούν αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες με χαμηλό εισιτήριο μετακίνησης. Ενα πάγιο αίτημα το οποίο επιχείρησε να ικανοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ «κρατικοποιώντας» ουσιαστικά τον ΟΑΣΘ…

 

leoforeia oasth

 

Εν πάση περιπτώσει, ο διαγωνισμός που «τρέχει» πλέον από τη σημερινή κυβέρνηση προβλέπει την προμήθεια (από τον ανάδοχο ή τους αναδόχους) συνολικά 220 καινούργιων πετρελαιοκίνητων λεωφορείων, μηδενικού αποτυπώματος, διαφόρων τύπων και χωρητικότητας. Παράλληλα, ο ανάδοχος θα είναι υποχρεωμένος να διαθέτει σύγχρονα αμαξοστάσια για τη συντήρηση των οχημάτων και τη φόρτιση των ηλεκτρικών.

 

Στο μεταξύ, ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές οδηγίες, υπολογίστηκε η ανάγκη για 62 καθαρά ηλεκτρικά οχήματα που θα αφορούν επιπλέον επένδυση του αναδόχου ύψους περίπου 9,3 εκατ. ευρώ.

 

Ας σημειωθεί ότι φέτος τον Μάρτιο το υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε το σχέδιο του αρμόδιου υπουργείου για τον «νέο ΟΑΣΘ». Σύμφωνα με αυτό, ο νέος οργανισμός εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης θα εκτελεί μόνο όσα δρομολόγια μπορεί, αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης περισσότερων λεωφορειακών γραμμών.

 

Αυτά, την ώρα που οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ βρίσκονται σε εγρήγορση και προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση για ψεύδη και παραπληροφόρηση σε σχέση με την υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

 

Νίκος Φωτόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ