Να προσεγγίσει το δύσκολο κοινό των 20ρηδων θέλει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
Να προσεγγίσει το δύσκολο κοινό των 20ρηδων θέλει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην τελευταία στροφή προς τις κάλπες της 9ης Ιουνίου. Πρόκειται για ένα ακροατήριο που δεν διατηρεί στενούς δεσμούς με τα κόμματα και οι γαλάζιοι ανησυχούν για το ενδεχόμενο αυξημένων ποσοστών αποχής.
Να σημειωθεί εδώ πως στις τελευταίες εθνικές εκλογές η Νέα Δημοκρατία έχει καταφέρει να πάρει την πρωτιά και στις νεότερες ηλικίες, σε αντίθεση με την αναμέτρηση του 2019. Ωστόσο στο συγκεκριμένο ακροατήριο σύμφωνα με πρόσφατη μέτρηση της MRB για την πρόθεση ψήφου στις ευρωεκλογές προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ με τη Νέα Δημοκρατία να έρχεται τρίτη σε απόσταση αναπνοής από το ΠΑΣΟΚ. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι εντείνεται η προσπάθεια της κυβέρνησης να μιλήσει στην Generation Z και να αυξήσει τα ποσοστά της στο συγκεκριμένο ακροατήριο, στέλνοντας μήνυμα πως δεν υπάρχουν περιθώρια για ψήφο διαμαρτυρίας.
Προκειμένου να προσεγγίσει το συγκεκριμένο κοινό ο Κυριάκος Μητσοτάκης εστιάζει σε μέτρα που «τρέχουν» στο πεδίο της αγοράς εργασίας. Μάλιστα ανάλογα μηνύματα αναμένεται να εκπέμψει σήμερα κατά την επίσκεψή του στο Γραφείο Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).
Από την κυβέρνηση μια σειρά πρωτοβουλιών που θα ξεδιπλωθούν το επόμενο διάστημα κοιτάνε πρωτίστως προς τις νεότερες ηλικίες. Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής:
1. Η αύξηση του κατώτατου μισθού, που στόχος είναι να φτάσει τα 950 ευρώ στο τέλος της τετραετίας (1500 ευρώ ο μέσος μισθός). Πρόκειται για ένα μέτρο που αφορά κυρίως τους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας, με την κυβέρνηση να τονίζει πως η απάντηση στην ακρίβεια είναι τα μέτρα μόνιμης στήριξης του εισοδήματος των πολιτών.
2. Μία σειρά από νέα επιδοτούμενα προγράμματα, με στόχο την περαιτέρω μείωση των ποσοστών ανεργίας. Είναι χαρακτηριστικό πως στην εβδομαδιαία του ανάρτηση ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη δημιουργία 132.352 νέων θέσεων εργασίας τον Απρίλιο (σημειώνοντας πως είναι η καλύτερη επίδοση από το 2001) αλλά και στο γεγονός πως για πρώτη φορά μετά το 2011 ο αριθμός των ανέργων έπεσε κάτω από τις 900.000. Ιδιαίτερα θετικά αποτιμάται και το γεγονός πως όλο και περισσότερες επιχειρήσεις δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην πλήρη απασχόληση
3. Η υλοποίηση νέων προγραμμάτων στο στεγαστικό πεδίο, καθώς η ανοδική πορεία των τιμών στις κατοικίες δυσκολεύει τα νοικοκυριά. Αμέσως μετά τις ευρωεκλογές θα δρομολογηθούν και νέες πρωτοβουλίες προς αυτή τη κατεύθυνση, με έμφαση να δίνεται και σε νέα προγράμματα όπως η κοινωνική αντιπαροχή.
4. Η λήψη πρόσθετων μέτρων για την στήριξη των νέων ζευγαριών που θέλουν να αποκτήσουν παιδί. Με βάση το κυβερνητικό σχεδιασμό το εθνικό σχέδιο για το δημογραφικό θα περάσει από το επόμενο υπουργικό συμβούλιο και μια σειρά μέτρων θα τρέχουν σταδιακά. Σε πρόσφατη τοποθέτηση του ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε μια εικόνα των πρωτοβουλιών που εξετάζονται και μεταξύ άλλων σημείωσε «μπορούμε να συνεργαστούμε περισσότερο με τον ιδιωτικό τομέα. Να δώσουμε, παραδείγματος χάρη, περισσότερα κίνητρα στις επιχειρήσεις που παρέχουν παροχές υποστήριξης των οικογενειών στους εργαζόμενούς τους». Παράλληλα έφερε και ένα παράδειγμα, λέγοντας «θα μπορούσαμε να σκεφτούμε κάποια φορολογικά κίνητρα για παροχή, παραδείγματος χάρη, περισσότερων δωρεάν παιδιατρικών εξετάσεων, να καλύψουμε το κόστος του παιδίατρου, που είναι ένα σημαντικό κόστος για κάθε νέα οικογένεια».
Το … φλερτ στους νέους μέσω Tik Tok
Με την βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης - και ιδιαιτέρως του Tik Tok - θέλει να προσεγγίσει τις νεότερες ηλικίες το κυβερνών κόμμα. Στόχος του Μεγάρου Μαξίμου είναι να καταφέρει με αυτό τον τρόπο να μιλήσει σε ένα κοινό που δεν παρακολουθεί συχνά πολιτικές εκπομπές, δεν ενδιαφέρεται για τις κομματικές ανακοινώσεις και δεν πηγαίνει σε συγκεντρώσεις. Επομένως το ζητούμενο είναι βασικές θέσεις της Νέας Δημοκρατίας να παρουσιαστούν με ένα πιο μοντέρνο λόγο μέσα από σύντομα βιντεάκια, που παρακολουθεί το συγκεκριμένο ακροατήριο.
Σε συνέντευξη στο podcast «The Rest is Politics» ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε μεταξύ άλλων «έχω μια ζωή έξω από την πολιτική. Θα έχω μια ζωή μετά την πολιτική. Το TikTok μου έδωσε αυτή την ευκαιρία να δείξω αυτή την πλευρά της προσωπικότητάς μου». Παράλληλα επεσήμανε πως «μπορείς να επικοινωνήσεις μια σοβαρή πρωτοβουλία σε ένα βίντεο διάρκειας ενός λεπτού. Πρέπει να σεβαστώ το γεγονός ότι μπορεί η διάρκεια της προσεκτικής θέασης να είναι ένα λεπτό και όχι μία ώρα».
Στην τελική ευθεία προς τις κάλπες ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα πυκνώνει τις περιοδείες του αλλά και τις τηλεοπτικές συνεντεύξεις προκειμένου να τονίσει την κρισιμότητα της επικείμενης αναμέτρησης. Χθες βρέθηκε στην Κέρκυρα και σήμερα το μεσημέρι θα μιλήσει σε πολίτες στο Παλαιό Φάληρο.
Παράλληλα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ετοιμάζεται να επισκεφτεί δύο περιοχές που παραδοσιακά ήταν … πράσινα κάστρα αλλά στις τελευταίες εκλογές βάφτηκαν γαλάζιες. Ειδικότερα την Πέμπτη θα βρεθεί στην Αχαΐα και θα ακολουθήσει επίσκεψη στην Κρήτη, όπου εκεί αναμένεται να γίνει και η διακαναλική συνέντευξη. Την επόμενη εβδομάδα θα γίνουν και οι τελευταίες προεκλογικές συγκεντρώσεις στην Θεσσαλονίκη και την Παρασκευή στην Αθήνα.
Κατερίνα Κοκκαλιάρη