Λεωφορεία “κλίβανοι”… εν μέσω καύσωνα. Τι λένε οι εργαζόμενοι

Την έλλειψη κλιματισμού στα λεωφορεία καταγγέλλουν οι επιβάτες στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τη στιγμή που ο υδράργυρος χτυπά κόκκινο, με θερμοκρασίες – ρεκόρ. Ο Γενικός Γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ μιλώντας στο libre επισημαίνει και το σοβαρό πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού, κάτι που φέρνει λιγότερα δρομολόγια, ‘’σαρδελοποίηση’’ των επιβατών και λογικά παράπονα.

 

«Καμίνια» χαρακτηρίζουν οι επιβάτες τα ΜΜΜ τις τελευταίες μέρες με τον καύσωνα να σαρώνει τη χώρα, με θερμοκρασίες ρεκόρ. Οι καταγγελίες των πολιτών που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία πληθαίνουν καθώς όπως αναφέρουν, δεν έχουν κλιματισμό.  Ο Φώτης ΝικολακόπουλοςΓενικός γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ επισημαίνει, στο libre, πως «πριν 15 ημέρες -και πάντα το κάνουμε-, εμείς οι ίδιοι οι εργαζόμενοι βγάζουμε ανακοίνωση για τους συναδέλφους ότι αν δε λειτουργεί το ερκοντίσιον να το αποσύρουν και για δική τους ασφάλεια και για τους επιβάτες. Δεν υπάρχει περίπτωση όχημα να βγει χωρίς ερκοντίσιον, αλλά και αν χαλάσει την ώρα της βάρδιας, ο οδηγός το αποσύρει».

 

 Λεωφορεία “κλίβανοι”… εν μέσω καύσωνα- Τι λένε στο libre οι εργαζόμενοι

 

 

Τα παράπονα των επιβατών είναι λογικά και όπως εξηγεί ο κ. Νικολακόπουλος «σε συνθήκη καύσωνα ένα όχημα που κινείται με μια Α ταχύτητα και τις πόρτες να ανοιγοκλείνουν, είναι δύσκολο ο κλιματισμός να λειτούργει όπως στο σπίτι μας».

 

Για τα οχήματα θα πει: «Ο Μέσος Όρος ηλικίας των οχημάτων είναι 19 έτη. Έχει εξαγγείλει νέα οχήματα το υπουργείο, τα περιμένουμε… Σίγουρα υπάρχουν παλιότερα λεωφορεία που η απόδοση των κλιματιστικών δεν είναι τόσο δυνατή. Έχουμε και οχήματα 24 χρονών…  Έχουμε άλλα που τα πήραμε τότε στους Ολυμπιακούς, έχουμε τα πιο καινούργια που είναι 10ετιας, και τα τελείως καινούργια είναι τα 140 ηλεκτρικά που μας ήρθαν τώρα».

 

Οι επόμενες μέρες θα είναι εικάζουμε πιο δύσκολες. «Σε λίγες μέρες πάμε στο θερινό πρόγραμμα, δηλαδή θα έχουμε περίπου 20-30% μειωμένα λεωφορεία, και τον Αύγουστο πάμε στο θερινό πρόγραμμα –νο2-, όπου θα είναι ακόμα πιο λίγα στους δρόμους, γιατί υπάρχει λιγότερη επιβατική κίνηση και επίσης κι εμείς οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουμε τις άδειες μας».

 

Το πιο βασικό πρόβλημα, το οποίο υπογραμμίζει ο κ. Νικολακόπουλος είναι η έλλειψη προσωπικού.

 

«1.100 είναι τα προγραμματισμένα λεωφορεία και τρόλεϊ. Καθημερινά λείπουν 250-300 βάρδιες και 250-300 βάρδιες βγαίνουν με ρεπό που καλύπτουν οι συνάδελφοι… Πρέπει να καταλάβουν ότι αν δεν έχουμε οδηγούς, δε βγαίνουν τα οχήματα. Αυτή τη στιγμή οι οδηγοί στα αμαξοστάσια είναι μείον 10% από πέρυσι. Το φωνάζουμε συνέχεια. Έγιναν προσλήψεις τότε με την πανδημία, ήρθαν 367 άνθρωποι και εκεί βέβαια έχουμε το εξής ευτράπελo: τους παίρνουν και δεν τους αναγνωρίζουν προϋπηρεσία, άρα παίρνουν έναν άνθρωπο 40 χρονών με 15χρόνια εμπειρία σε λεωφορεία, δεν του αναγνωρίζουν προϋπηρεσία και τον έχουν να δουλεύει για 800 κατοστάρικα».

 

Γεωργία Κριεμπάρδη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ