Έναν χρόνο και κάτι, μετά την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα, ήρθε η στιγμή της γιορτής με την παρουσίαση και μιας καινοτόμου περιηγητικής εφαρμογής
Όσοι θυμούνται, πέρυσι το Πάσχα κινήθηκαν σε έναν (κατά 95%) έτοιμο αυτοκινητόδρομο, από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα. Βέβαια, η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ξεκινά από την Ελευσίνα, ωστόσο από εκεί και μέχρι την Κόρινθο, ο δρόμος ήταν έτοιμος από χρόνια, απλά συντηρήσεις γίνονται.
Χθες το βράδυ, σε εκδήλωση που έγινε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, γιορτάστηκε η ολοκλήρωση του δρόμου, παρουσία της συζύγου του Προέδρου την Ελληνικής Δημοκρατίας, Σίσσυς Παυλοπούλου, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, του περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολου κατσιφάρα, του πρώην υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Δημήτρη Ρέππα, του αντιπεριφερειάρχη Πελοποννήσου, Αγγελου Παπαγγελόπουλος κα. προσκεκλημένων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας επεσήμανε πως το έργο της Ολυμπίας Οδού είναι έργο που έγινε από ανθρώπους για τους ανθρώπους, θεωρώντας την κατασκευή ως ένα από τα μεγαλύτερα και πιο απαιτητικά έργα που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.
«Πρόκειται για ένα αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών 200 χιλιομέτρων, που διατρέχει τη βόρεια ακτογραμμή της Πελοποννήσου, με μεγάλο μήκος σηράγγων, με 209 γέφυρες και με ιδιαίτερα πυκνό δίκτυο κόμβων και με ένα ολοκληρωμένο σύστημα παροχής υπηρεσιών συντήρησης και ασφάλειας. Επίσης με δύο υπερσύγχρονα κέντρα διαχείρισης κυκλοφορίας σε 24ωρη λειτουργία, με τέσσερις τεχνικές βάσεις λειτουργίας και συντήρησης, με στόλο 55 οχημάτων και μηχανημάτων έργου και με περισσότερους από 550 εργαζομένους, που φροντίζουν καθημερινά για τη συντήρηση του δρόμου και την άμεση αντιμετώπιση κάθε συμβάντος,», ανέφερε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας ότ «σήμερα, με όλες τις δυσκολίες και τα εμπόδια που δημιούργησε η κρίση, η Ελλάδα αποκτά ένα δίκτυο σύγχρονων αυτοκινητόδρομων με συνολικό μήκος άνω των 2.100 χιλιομέτρων. Σίγουρα ένας αυτοκινητόδρομος δεν μπορεί να φέρει από μόνος του την ανάπτυξη, ωστόσο, η Ολυμπία Οδός είναι μια σημαντική υποδομή, που μπορεί να συμβάλει καθοριστικά σε αυτό το στόχο, συνδέοντας, σε λιγότερο από 2 ώρες, την Αττική με την κυριότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας. Συνδέοντας τοπικές αγορές, περιοχές εξαιρετικού φυσικού κάλλους, αλλά και μερικούς από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας. Επίσης, δημιουργώντας νέες προοπτικές για τις εξαγωγές και το εμπόριο, καλύτερες προϋποθέσεις για τη προσέλκυση επενδύσεων, αλλά και τη δικτύωση των υφιστάμενων επιχειρήσεων.»
Το έργο αυτό δεν θα είχε γίνει πραγματικότητα χωρίς τη χρηματοδοτική στήριξη των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών Ταμείων, μέσω του ΕΣΠΑ, αλλά και την άριστη συνεργασία με τα στελέχη των αρμόδιων διαχειριστικών αρχών.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, ανέφερε ότι «η ολοκλήρωση του έργου της Ολυμπίας Οδού έχει ξεχωριστό συμβολισμό και ιδιαίτερο αναπτυξιακό βάρος καθώς συνδέει την Αθήνα με την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, την Πάτρα,» επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι προοπτική είναι να συνδεθεί στη συνέχεια με την Αρχαία Ολυμπία και με την Καλαμάτα ώστε να κλείσει το «δαχτυλίδι» της Πελοποννήσου.
Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι μετά την παράδοση του έργου της Ολυμπίας Οδού μηδενίστηκαν σχεδόν τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, επισημαίνοντας ότι για την υλοποίηση του έργου συνεργάστηκαν οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις.
Ο Χρήστος Σπίρτζης επισήμανε ότι «έχουμε γυρίσει σελίδα στο χώρο των δημοσίων υποδομών αναφέροντας ότι τα έργα κατασκευής έργων οδικών αξόνων έχουν την δική τους σημαντική συμβολή στην οικονομική ανάπτυξης της χώρας και την ενίσχυση της αξιοπιστίας της.»
Από την πλευρά του κατασκευαστή, ο πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, Δημήτρης Κούτρας, επισήμανε ότι «το γεγονός ότι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου βρέθηκε στη δίνη μιας οικονομικής κρίσης πρωτόγνωρης για την Ελλάδα, που οδήγησε το έργο να σταματήσει για 2,5 χρόνια, μας κάνει να νιώθουμε μεγάλη ικανοποίηση που τον Μάρτιο του 2017 κατορθώσαμε να παραδώσουμε στους κατοίκους της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας ένα υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, σχεδιασμένο με τους πιο πρόσφατους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς τόσο σε θέματα οδοποιίας και ασφάλειας χρηστών όσο και εξοπλισμού σηράγγων με τα πιο σύγχρονα συστήματα αυτόματης επιτήρησης και ελέγχου.»
Εξάλλου, στην εκδήλωση παρουσιάστηκε μια πρωτοποριακή εικονική περιήγηση για 15 επιλεγμένα σημεία κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, με τεχνολογία 360 υψηλής ευκρίνειας και λειτουργικότητας με στόχο να «συστήσει» ξανά στο κοινό τη Βόρεια Πελοπόννησο ως προορισμό.
Το «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Virtual Tour» βασίζεται σε εντυπωσιακά επίγεια και εναέρια σφαιρικά πανοράματα. Τα επίγεια δημιουργούν την αίσθηση του ταξιδιού από προορισμό σε προορισμό, κατά μήκος της διαδρομής και τα εναέρια δίνουν στο χρήστη τη δυνατότητα να «κατοπτεύσει» τη διαδρομή από ψηλά.
Το καινοτόμο και πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η δυνατότητα περιήγησης μεταξύ σημείων που εκτείνονται σε μήκος 200 χιλιομέτρων, γεγονός που επιτρέπει στο χρήστη να «ταξιδέψει», για παράδειγμα, από τις Σκιρωνίδες Πέτρες στη Λίμνη Στυμφαλία ή να κάνει ακόμη και μια μικρή βόλτα κατά μήκος του Βουραϊκού. Για κάθε προορισμό, υπάρχει πληροφοριακό υλικό στα ελληνικά και στα αγγλικά, αλλά και φωτογραφίες.
Σε αυτή την κατεύθυνση η Ολυμπία Οδός επιδιώκει να παρακινήσει τους ταξιδιώτες, από την Ελλάδα αλλά και από τον κόσμο. Ιδιαίτερα, μάλιστα, τους νέους ανθρώπους, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και αναζητούν εύκολους και γρήγορους τρόπους πρόσβασης σε ταξιδιωτικό περιεχόμενο.
Απώτερη φιλοδοξία είναι η εφαρμογή αυτή να στηρίξει και να δικτυωθεί με τις άλλες, πολύ αξιόλογες δράσεις – τοπικών και άλλων φορέων - που στοχεύουν στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής κατά μήκος του δρόμου.
Με αυτό το σκεπτικό, η εφαρμογή – εκτός από τον ιστότοπο της Ολυμπίας Οδού – θα είναι διαθέσιμη και στους ειδικούς ανοιχτούς χώρους που ήδη δημιουργούνται, μέσα στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου.