Δίπλωμα οδήγησης από τα 17 - Πότε θα κάθονται στο τιμόνι οι ανήλικοι

Η χορήγηση διπλώματος οδήγησης στα 17 έτη βρίσκεται στα σχέδια του υπουργείου Μεταφορών, αν και για την ώρα δεν υπάρχουν αποφάσεις. Μελετάται το ενδεχόμενο να προβλεφθεί ο θεσμός του δόκιμου οδηγού.

 

 

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης σε ραδιοφωνική συνέντευξή του στο σταθμό του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων εξετάζεται αλλαγή των ηλικιακών ορίων για τους νέους οδηγούς.

 

Συγκεκριμένα μελετάται το ενδεχόμενο να προβλεφθεί ο θεσμός του δόκιμου οδηγού, που για να οδηγεί θα πρέπει να έχει δίπλα του έναν ενήλικα με δίπλωμα τουλάχιστον 5 ετών. «Είναι υπό εξέταση, δεν το έχουμε οριστικοποιήσει ακόμη, το εξετάζουμε παράλληλα με ηλικιακά κριτήρια. Παίρνουμε διάφορες απόψεις και διεθνών στατιστικών αν δημιουργεί προπαιδεία η περίοδος του δόκιμου οδηγού στον τελικό οδηγό, αν τον βοηθά να αποκτήσει εμπειρίες σε ασφαλές πεδίο με έναν έμπειρο οδηγό δίπλα του», εξήγησε.

 

Αναφερόμενος στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο κ. Μαυραγάνης τόνισε ότι το υπουργείο προωθεί κάποιες διατάξεις, οι οποίες θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στην περαιτέρω μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. «Κάποιες από αυτές αφορούν την επιμήκυνση του χρόνου αφαίρεσης του διπλώματος, σε περίπτωση που κάποιος είτε περάσει με κόκκινο, είτε υπερβεί το όριο ταχύτητας πάνω από 30 χιλιόμετρα, είτε οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ, τις σοβαρές παραβάσεις, αυτές που μπορεί πράγματι να προξενήσουν σοβαρά τροχαία ατυχήματα.

 

Σε αυτές τις περιπτώσεις φρονούμε ότι πρέπει να είμαστε πιο αυστηροί και σ' αυτές τις περιπτώσεις προβλέπεται εναλλακτικά μια εξουσιοδότηση προς τον υπουργό ούτως ώστε, εάν τα υπόλοιπα μέτρα δε φέρουν αποτέλεσμα, τότε να μπορεί να συνδέσει αυτές τις συγκεκριμένες παραβάσεις και κάποιες άλλες με εισοδηματικά κριτήρια για την περαιτέρω αύξηση των προστίμων».

 

Σχετικά με το νομοσχέδιο για την αλλαγή του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών σημείωσε ότι είναι έτοιμο κατά τα 2/3, διευκρινίζοντας ότι κινείται στην κατεύθυνση της ψηφιοποίησης των εξετάσεων.

 

«Θέλουμε να είναι απομακρυσμένος ο εξεταστής από το όχημα στο οποίο διεξάγεται η εξέταση, να μην έρχεται σε επαφή με τον δάσκαλο και τον εξεταζόμενο και να δίνει παραγγέλματα μέσω ψηφιακού συστήματος 4G ή 5G, το οποίο θα έχει κάμερα και ήχο μέσα στο αυτοκίνητο, θα βλέπει και θα παρακολουθεί, θα δίνει παραγγέλματα και θα καταγράφει. Ένα τμήμα επιθεωρητών θα κάνει δειγματοληπτικό έλεγχο όλων των εξετάσεων. Κρίσιμο είναι ότι θα κάνουμε ουσιαστικά τυχαία επιλογή μέσα από ένα ηλεκτρονικό σύστημα -κάθε μέρα θα αλλάζει αυτό- των πόλεων, που θα διεξάγουν τις εξετάσεις σε άλλες πόλεις. Οι εξεταστές θα είναι στα monitors, δε θα ξέρει κανείς ποιος τον εξετάζει» εξήγησε.