Ο οργανισμός Carano4children μεταξύ άλλων έχει θεσπίσει τη μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία «Leonardo 4 Children», που περιλαμβάνει διεθνή βραβεία. Τα βραβεία αυτά αντιπροσωπεύουν ένα είδος «βραβείου Νόμπελ» για παιδιά.
Η συμμετοχή μας υποβλήθηκε στην κατηγορία “Fables on Climate, Equality & Peace”, for Children aged 6-12 years old μαζί με άλλες 105 πρωτότυπες και δημιουργικές εργασίες παιδιών από όλο τον κόσμο, για τα κρίσιμα παγκόσμια θέματα: Ειρήνη Κλίμα και Ισότητα.
Συγκεκριμένα, μια ομάδα πέντε παιδιών του σχολείου μας, στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών και Ευρωπαϊκού έργου eΤwinning, εργάστηκε με τη δασκάλα των Αγγλικών Έλενα Μολασιώτη και δημιούργησαν με φαντασία και αυτοσχεδιασμό το ηλεκτρονικό βιβλιαράκι «Peace by Aristophanes, revisited” – μια δική τους απόδοση στη γνωστή κωμωδία του Αριστοφάνη. Η ανακοίνωση των νικητών από την κριτική επιτροπή έγινε στις 15 Ιουνίου και η ομάδα “Just the 5 of us”, αποτελούμενη από τους μαθητές: Μάξιμο Μωραϊτάκη, Σαββατού Νικήτα, Νίκη Πεππέ, Κωνσταντίνα Τσαντήλα και Ισιδώρα Ζήκου της Στ’ τάξης του σχολείου μας απέσπασε την 1η θέση.
Στις 24 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση των νικητών μας με τα μέλη της επιτροπής του διαγωνισμού και με τους άλλους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό. Τα μέλη της επιτροπής δεν έκρυψαν τον θαυμασμό για τη δημιουργία των παιδιών μας και το μεγάλο ενδιαφέρον τους για τις ιδέες και τις προσδοκίες τους. Στη συνέχεια λάβαμε πρόσκληση προς τα συμμετέχοντα παιδιά, τους δασκάλους και τους γονείς τους στις ετήσιες εκδηλώσεις του Leonardo 4 Children, που θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2022, ως εξής:
· 9:30-12:30 Εργαστήρια (workshops) για το Κλίμα, την Ισότητα και την Ειρήνη στο Ιταλικό Ινστιτούτο Πολιτισμού στις Βρυξέλλες.
· 19:30-21:30 Συναυλία και Τελετή Βράβευσης στο BOZAR, Palais des Beaux Arts, Βρυξέλλες (www.bozar.be).
Πέρα από μεγάλη τιμή και χαρά που νιώθουμε εμείς οι μεγάλοι για τη διάκριση των μαθητών- παιδιών μας, υπάρχει και μια μεγάλη αίσθηση χρέους και ευθύνης προς αυτά, που στην ερώτηση πώς νιώθουν για το επίτευγμα τους η απάντηση ήταν: Ανυπομονησία. Ανυπομονησία να ταξιδέψουν στην καρδιά της Ευρωπαϊκής ένωσης, να παρακολουθήσουν τα ειδικά εκπαιδευτικά εργαστήρια της ημερίδας και με τιμή να παραλάβουν το σημαντικό βραβείο τους, εκπροσωπώντας όλη τη σχολική κοινότητα του Λουτρακίου και κατ’ επέκταση τη χώρα μας!
Με εκτίμηση,
3ο Δημοτικό Σχολείο Λουτρακίου
*Το ίδρυμα Carano 4 Children δημιουργήθηκε στις Βρυξέλλες το 2018, στη μνήμη του κορυφαίου αεροναυπηγού Luigi Carano και της συζύγου του, καλλιτέχνιδος Erika Ciancaleoni. Αποτελεί μέρος του δικτύου “Transnational Giving Europe network” και του δικτύου “Keeping children safe network”, λαμβάνει υποστήριξη από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα έρευνας και πρωτοπορίας και είναι μέλος του European Schoolnet.
Τα έσοδα του οργανισμού, που εδρεύει στις Βρυξέλλες, συγκεντρώνονται από τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες του (εκδόσεις, συναυλίες και εκθέσεις νέων μουσικών και καλλιτεχνών, φιλανθρωπικά events, επιστημονικές ημερίδες και συνέδρια) χρησιμοποιούνται εξ ολοκλήρου για την εκπαίδευση στην τέχνη και την επιστήμη παιδιών που έχουν ανάγκη, όπως ορφανά και εγκαταλελειμμένα, άρρωστα παιδιά και παιδιά σε προσφυγικούς καταυλισμούς. Για το λόγο αυτό υπάρχει στενή συνεργασία με τη Unicef, την Action for children in Conflict, την Unesco και άλλους διεθνείς οργανισμούς.
Σύμφωνα με τη μαρτυρία του Frans Timmermans, Εκτελεστικού Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: «Τα παιδιά και οι νέοι Ευρωπαίοι βρίσκονται στο επίκεντρο της Πράσινης Συμφωνίας. Δεν θα υπήρχε Πράσινη Συμφωνία χωρίς το αίτημα για δράση από τους νέους σε όλη την Ευρώπη.
Ο αγώνας μας ενάντια στις κρίσεις του πλανήτη είναι να διασφαλίσουμε ότι τα παιδιά και τα εγγόνια μας μπορούν ακόμα να ζήσουν ευτυχισμένες και υγιείς ζωές σε αυτόν τον πλανήτη. Και αφού έδειξαν απίστευτη αλληλεγγύη με τις παλαιότερες γενιές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ήρθε η ώρα να το ανταποδώσουμε δείχνοντας αλληλεγγύη στο μέλλον τους.
Οι νικητές του Leonardo for Children έστειλαν όμορφες κι εμπνευσμένες δημιουργίες που παρέχουν πολλές ιδέες για το τι μπορεί να κάνει η γενιά μου για τη γη μας και πώς μπορούμε να το κάνουμε με τρόπο που υποστηρίζει τις παγκόσμιες αξίες».