Η εικόνα που αντικρίζει κανείς κοιτώντας το ταμπλό της Cayenne σε κάθε μια από τις γενιές του δημοφιλούς μοντέλου της Porsche, είναι ενδεικτική της εξέλιξης που σημειώνεται γενικότερα και όχι μόνο στην κατηγορία των SUV.
Έχουν περάσει 20 χρόνια από την πρώτη γενιά του μοντέλου που έφερε πολύ «ζεστό χρήμα» στα ταμεία της Porsche.
Ήταν η στιγμή που έχει καταγραφεί ως μια από τις σημαντικότερες στην ιστορία της μάρκας, που μέχρι τότε είχε να προβάλλει το θρύλο της 911, ως μια περίπτωση αειθαλούς sport πρότασης. Η έλευση της Cayenne, που έβαζε την Porsche στην κατηγορία που έμελλε να γίνει trend και να «προκαλέσει» όλους τους κατασκευαστές sport αυτοκινήτων να ασχοληθούν (αργά ή γρήγορα), ήταν και μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες της γερμανικής εταιρείας.
Τώρα πια μοιάζει ρετρό αλλά όταν παρουσιάστηκε, το εσωτερικό της εκτός δρόμου Porsche με τις δερμάτινες χειρολαβές στην κεντρική κονσόλα, έδινε έναν αέρα περιπέτειας στην εικόνα του μοντέλου- τουλάχιστον για όσους το έβλεπαν από μέσα. Το νέο σύστημα 4WD της Cayenne και ο επιλογέας του, είναι τα κυρίαρχα στοιχεία της κεντρικής κονσόλας και ως κάτι νέο για τα μάτια των επιβατών μιας Porsche, είχαν τονιστεί καταλλήλως.
Η οθόνη της κεντρικής κονσόλας, ήταν μεγάλη για τα δεδομένα της εποχής και σίγουρα ένα στοιχείο εντυπωσιασμού καθώς απεικόνιζε τα δεδομένα των λειτουργιών που οδηγός και ο συνοδηγός επηρέαζαν. Έμοιαζε μεγάλη βελτίωση, η ενσωμάτωση της έγχρωμης οθόνης στο facelift του μοντέλου που φιλοξενούσε και ένα κορυφαίο για την εποχή σύστημα δορυφορικής πλοήγησης.
Το χαρακτηριστικό στην εικόνα του ταμπλό της δεύτερης γενιάς Cayenne, είναι η αναβάθμιση των υλικών που επενδύουν όλες τις επιφάνειες. Οι διακόπτες είναι πλέον «απλωμένοι» και στις δύο πλευρές του επιλογέα των ταχυτήτων, ενώ οι δερμάτινες χειρολαβές τείνουν να γίνουν χαρακτηριστικό γνώρισμα του μοντέλου καθώς παραμένουν και στη δεύτερη γενιά του.
Ο παραδοσιακός πίνακας με αναλογικά όργανα της Porsche, παραμένει πίσω από το τιμόνι, ενώ νέο στοιχείο είναι το –προαιρετικό- πακέτο Chrono που έχει ένα χρονόμετρο στο μέσο του επάνω μέρους του ταμπλό. Το τιμόνι είναι παρόμοιο με εκείνο της 911, ενώ και η κεντρική οθόνη έχει μεγαλώσει και υποστηρίζεται από το πλέον σύγχρονο software.
Στην τρίτη γενιά του μοντέλου, η Porsche επιλέγει να κινηθεί σε πιο «κρατημένο» ρυθμό αναφορικά με την εξέλιξη του ταμπλό της Cayenne. Η διάταξη παραμένει σε γενικές γραμμές απαράλλαχτη, με τις περισσότερες εκδόσεις του μοντέλου που πλέον διατίθεται και σε δύο επιλογές αμαξώματος, να ορίζουν πολλές διαφοροποιήσεις σε ότι έχει να κάνει με τα υλικά που επενδύουν τις εσωτερικές επιφάνειες.
Χαρακτηριστικά στοιχεία όπως είναι το PCM, γίνονται μέρος του βασικού εξοπλισμού στο μοντέλο, το οποίο επωφελείται από τις διάφορες εκδόσεις για να προσφέρει τη δυνατότητα στους επιβάτες να απολαύσουν υλικά όπως είναι τα ανθρακονήματα και η Alcantara στο οπτικό τους και όχι μόνο πεδίο.
Το εσωτερικό της νέας Cayenne και ιδιαίτερα το ταμπλό, έχει πάρα πολλές αλλαγές σε σχέση με ότι έχουμε δει από την Porsche μέχρι τώρα για το μοντέλο. Οι εντυπωσιακές, πολλές και μεγάλες, οθόνες καλύπτουν σχεδόν όλο το πλάτος του ταμπλό και το κάνουν να φαίνεται περισσότερο ψηφιακό από ποτέ.
Αυτά που ξεχωρίζουν ως αναφορές στο παρελθόν, είναι τόσο η κατακόρυφη διάταξη των αεραγωγών, όσο και οι λαβές εκατέρωθεν της κεντρικής κονσόλας. Μια ειδική επίστρωση στις οθόνες, επιτρέπει στον συνοδηγό να παρακολουθεί ακόμα και τηλεοπτικά προγράμματα, κάτι που δεν μπορεί να κάνει ο οδηγός όταν το αυτοκίνητο είναι σε κίνηση.