Η ευγένεια αποδίδει, ειδικά όταν ψάχνετε δουλειά.
Σύμφωνα με ένα νέο report που συντάχθηκε από την εταιρεία CIMS, η αποστολή ενός ευχαριστήριου email ή σημειώματος μετά από μια συνέντευξη μπορεί να βοηθήσει στο να σας κάνουν πρόταση- και ίσως να σας βοηθήσει να διαπραγματευτείτε υψηλότερο μισθό με τον νέο σας εργοδότη.
Εργοδότες ανέφεραν στη CIMS πως μόνο το 26% των entry-level αιτούντων προέβησαν σε περαιτέρω επαφή με ευχαριστήριο σημείωμα μετά από συνέντευξη το 2017. Το 74% που δεν το έκανε ενδεχομένως να έχασε χρήματα: Το 63% των εργοδοτών είπαν ότι ήταν πιο πιθανόν να προσλάβουν κάποιον που ζήτησε ελαφρώς περισσότερα χρήματα και έστειλε ευχαριστήριο σημείωμα, παρά κάποιον που ζήτησε λιγότερα χρήματα και δεν έστειλε σημείωμα.
Δείτε το κάπως έτσι: Αν υπομείνατε καρτερικά τη διαδικασία προετοιμασίας της συνέντευξης και το άγχος της ίδιας της συνέντευξης, με στόχο την πρόσληψη και την πανηγυρική είσοδο στον υπέροχο κόσμο της εργασίας, τότε η σύνταξη ενός σύντομου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με ένα «ευχαριστώ» θα πρέπει να είναι παιχνιδάκι…
Η συγκεκριμένη πρακτική αποκτά διπλάσια σημασία, αν υποβάλετε αίτηση για μία θέση εργασίας στον χώρο της επικοινωνίας.
Σε αυτή την περίπτωση, οι υποψήφιοι εργοδότες σας πρέπει να γνωρίζουν ότι είστε ένας ευφυής εργαζόμενος, που θα «παίξει» με τους κανόνες της επικοινωνίας και (μεθαύριο…) δεν θα κάνει λάθη, όταν θα κληθεί να διαχειριστεί δύσκολους πελάτες.
Η συμβουλή έρχεται από τον Ken Sundheim, Διευθύνοντα Σύμβουλο της KAS Placement, μια εταιρεία που ειδικεύεται ακριβώς στην πρόσληψη και στην επιλογή στελεχών μέσω headhunting, ο οποίος εξηγεί σχετικά στην αμερικανική έκδοση της HuffPost.
«Είχαμε πολλές περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια, όπου ένας διευθυντής εντυπωσιάστηκε πραγματικά από έναν υποψήφιο κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ... μέχρις τη στιγμή που αυτός ο υποψήφιος δεν σκέφτηκε να στείλει ένα ευχαριστήριο μήνυμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου», όταν τελείωσε το κρίσιμο ραντεβού. «Εκτιμούν ότι το άτομο αυτό θα επιδείξει εξίσου κακές δεξιότητες, όταν κληθεί να εξυπηρετήσει σημαντικούς πελάτες».
Φυσικά, υπάρχουν εργοδότες που δίνουν λιγότερη σημασία στην εθιμοτυπία, αλλά ποτέ δεν βλάπτει η αποστολή ενός ευχαριστήριου μηνύματος για την ευκαιρία που έχει δοθεί στο μεταξύ, μέσω της συνέντευξης.
Εμπειρογνώμονες στις διαδικασίες πρόσληψης, HR (διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού) και εθιμοτυπίας προσφέρουν μερικές απλές συμβουλές:
Ένα email είναι καλύτερο σε αυτές τις περιπτώσεις από μια χειρόγραφη επιστολή.
Γιατί; Είναι ταχύτερο. Αν μόλις ολοκληρώσατε τη συνέντευξη, θέλετε να παραμείνετε στην πρώτη γραμμή, στο νου του διαχειριστή της διαδικασίας πρόσληψης, λέει η Lynn Taylor, εμπειρογνώμονας στο χώρο της εργασίας.
«Επιπλέον, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έχει την πρόσθετη ευκολία και όφελος της προώθησης σε άλλους στην εταιρεία, μαζί με σχόλια», προσθέτει.
Επίσης, να είστε συγκεκριμένοι: Δεν είναι απλά ένα ευχαριστήριο email, αλλά μια ευκαιρία να δείξετε σε αυτόν που σας πήρε συνέντευξη ότι συμμετείχατε ενεργά και σας ενδιέφερε η συζήτηση. Για αυτό, πχ αναφερθείτε σε κάτι που είπατε στη συνέντευξη.
Να στέλνετε διαφορετικά μηνύματα σε διαφορετικούς ανθρώπους: Το copy-paste δεν θα σας βοηθήσει εδώ. Αλλάξτε τη γλώσσα στα emails σας.
Ελέγξτε τα emails σας για λάθη. Να τα κρατήσετε σύντομα και καλά, και μην πατήσετε «αποστολή» μέχρι να τα έχετε εξετάσει εκτενώς.
Να είστε αυθεντικοί: Αν δεν είστε συναισθηματικοί τύποι, μην προσπαθείτε να υποκριθείτε πως είστε στο email σας.
Πηγή: huffingtonpost.gr