Η Εφημερίδα των Συντακτών αποκαλύπτει σήμερα ότι αποφεύχθηκε νέα σύγκρουση τρένων, 16 μήνες μετα την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Η ΕΦΥΣΝ αναφέρει πώς το περιστατικό έλαβε χώρα στις 29 Μαΐου και ήταν ανάμεσα σε ένα Intecity και ένα εμπορικό τρένο, στη Σίνδο.
Η εντολή των σταθμαρχών στο εμπορικό για φρενάρισμα έσωσε την κατάσταση, λέει η εφημερίδα, ενώ αναφέρεται πώς πιθανότατα να μετέφερε πυρομαχικά το εμπορικό προς Βαλκάνια-Ουκρανία.
Ο ΟΣΕ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζει πώς δεν υπήρχε πότε «ζήτημα σύγκρουσης τρένων», όμως δεν διέψευσε το περαστικό, που αποκάλυψε σήμερα η ΕΦΣΥΝ.
Μάλιστα, ανέφερε ότι αναμένεται πόρισμα για το συγκεκριμένο περιστατικό.
Το πρωτοσέλιδο της ΕΦΥΣΝ
Η απάντηση του ΟΣΕ
Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα εφημερίδα ο ΟΣΕ έχει να απαντήσει τα εξής:
«Σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να υπάρξει «Παρολίγο νέα φονική σύγκρουση» όπως αναφέρεται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας καθώς δεν υπήρχε λάθος διευθέτηση στην αλλαγή και η απόσταση των 2 τρένων ήταν ασφαλής. Επομένως δεν τέθηκε ΠΟΤΕ ζήτημα σύγκρουσης τρένων.
Η τηλεδιοίκηση όντως δεν λειτουργεί στην περιοχή του ΤΧ1 λόγω ανακαίνισης των συστημάτων και αντικατάστασής τους με νέα, που υλοποιείται από την Σύμβαση 713 της ΕΡΓΟΣΕ.
Λόγω των έργων η ταχύτητα στο σύμπλεγμα ΤΧ1 είναι στα 20χλμ/ω και η διαδρομές των τρένων ΧΑΡΑΣΣΟΝΤΑΙ, αλλά δεν κινούνται με Φωτοσήματα αλλά με Ελιγμοσήματα.
Το ΤΧ1 καλύπτεται από 2 Σταθμάρχες και κλειδούχο.
Υπάρχει σε εξέλιξη διαδικασία έκδοσης πορίσματος, και το περιστατικό έχει αναγγελθεί επίσημα με τηλεγράφημα από τον ΟΣΕ στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και την ΡΑΣ όπως προβλέπεται από την σχετική διαδικασία.
Τέλος υπάρχουν οι συνομιλίες αλλά και οπτικό υλικό που εξετάζεται στην διαδικασία έκδοσης πορίσματος.
Επιγραμματικά, στο ΤΧ1 το IC50 πέρασε πρώτο και το εμπορικό πέρασε αρκετά λεπτά αργότερα.
Σε κάθε περίπτωση για άλλη μια φορά τονίζεται η ανάγκη της πιστής εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και η τήρηση των Πρωτοκόλλων ραδιοεπικοινωνίας, όπως ορθώς τονίζεται σε σχετικές υποδείξεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της ΡΑΣ, η τήρηση του οποίου διασφαλίζει την ομαλή κυκλοφορία των τρένων».
Ύδρα:Έρευνα της ΕΛ.ΑΣ σε Λιμενικό και Πυροσβεστική για το πως διέφυγαν οι επιβάτες του γιοτ
Την προκαταρκτική έρευνα για τους χειρισμούς που έκαναν Πυροσβεστική και Λιμενικό στη φωτιά που έκαψε το πευκοδάσος στην Ύδρα διέταξε η Εισαγγελία Πειραιά.
Την έρευνα ανέθεσε η Εισαγγελία Πειραιά στους «αδιάφθορους» της ΕΛ.ΑΣ., προκειμένου να διερευνηθεί εάν έγιναν παραλείψεις που είχαν ως αποτέλεσμα να επιτραπεί στους μισθωτές του σκάφους «Περσεφόνη 1» να φύγουν και να μην εξεταστούν από τις Αρχές, παρότι υπήρχαν ισχυρές υπόνοιες ότι είχαν ενεργό ρόλο στο ξέσπασμα της πυρκαγιάς.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, ένας υψηλόβαθμος αξιωματικός του Πυροσβεστικού Σώματος με τη συνδρομή υφισταμένου του, αφού πρώτα έλεγξαν εάν έχουν χρησιμοποιηθεί τα καπνογόνα του σκάφους, με αρνητικό αποτέλεσμα, υπέβαλαν σε ερωτήσεις τους δέκα Καζακστανούς προσπαθώντας να διευκρινίσουν εάν αυτοί εμπλέκονται ή όχι με την εκδήλωση της πυρκαγιάς.
Εκείνοι αρνήθηκαν ότι είχαν οποιαδήποτε ανάμειξη στο περιστατικό και ζήτησαν να αποχωρήσουν προκειμένου να προλάβουν την προγραμματισμένη πτήση τους. Το αίτημά τους έγινε δεκτό, με νεότερες πληροφορίες πάντως που είδαν χθες το φως της δημοσιότητας (Inside Story) να αναφέρουν ότι οι αλλοδαποί επέστρεψαν στην πατρίδα τους όχι με τακτικό δρομολόγιο αλλά με ιδιωτικό αεροσκάφος.
Αντ’ αυτών συνελήφθησαν οι 13 Ελληνες μέλη πληρώματος. Μετά τις απολογίες τους, προσωρινά κρατούμενοι κρίθηκαν τα ξημερώματα ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος της θαλαμηγού, ενώ τα υπόλοιπα μέλη αφέθηκαν ελεύθερα με εγγυοδοσία και περιοριστικούς όρους.
Όπως επιβεβαίωσαν στην «Καθημερινή» αρμόδιοι αξιωματούχοι που είδαν τη λίστα επιβατών, στους δέκα εκμισθωτές της θαλαμηγού «Περσεφόνη 1» συγκαταλέγονται ισχυροί επιχειρηματίες από το Καζακστάν (και μέλη των οικογενειών τους), του περιβάλλοντος του πρώην προέδρου της χώρας, Νουρσουλτάν Ναζαρμπάγιεφ, ο οποίος το 2022 αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το Καζακστάν μαζί με την οικογένειά του.