Νέο χαράτσι για τους οδηγούς των παλιών αυτοκινήτων στη χώρα μας είναι στα σκαριά από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Μετα και τις πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες για την περιβαλλοντική νομοθεσία, έχει θέσει υπό συζήτηση την επιβολή ενός νέου τέλους στα οχήματα μεγαλύτερης ηλικίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του newsauto τα οχήματα που θα επηρεαστούν άμεσα θα είναι κυρίως εκείνα με ηλικία άνω των δέκα ετών, με στόχο την απομάκρυνση των πιο ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους.
Μια Τεχνική Ομάδα Εργασίας θα συσταθεί τις επόμενες ημέρες από την Κυβέρνηση, με αποστολή της, την ανάλυση όλων των δεδομένων και τη διαμόρφωση ενός δίκαιου και βιώσιμου σχεδίου τιμολόγησης, που θα λαμβάνει υπόψιν τις οικονομικές και τις περιβαλλοντικές πτυχές.
Ο σκοπός είναι όσο το δυνατόν να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, με τα εισπραττόμενα ποσά (φόροι, Τέλη, κλπ) να χρηματοδοτούν τα κίνητρα για αγορά νέου αυτοκινήτου.
Νέο χαράτσι για τους οδηγούς των παλιών αυτοκινήτων στη χώρα μας είναι στα σκαριά από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Μετα και τις πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες για την περιβαλλοντική νομοθεσία, έχει θέσει υπό συζήτηση την επιβολή ενός νέου τέλους στα οχήματα μεγαλύτερης ηλικίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του newsauto τα οχήματα που θα επηρεαστούν άμεσα θα είναι κυρίως εκείνα με ηλικία άνω των δέκα ετών, με στόχο την απομάκρυνση των πιο ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους.
Μια Τεχνική Ομάδα Εργασίας θα συσταθεί τις επόμενες ημέρες από την Κυβέρνηση, με αποστολή της, την ανάλυση όλων των δεδομένων και τη διαμόρφωση ενός δίκαιου και βιώσιμου σχεδίου τιμολόγησης, που θα λαμβάνει υπόψιν τις οικονομικές και τις περιβαλλοντικές πτυχές.
Ο σκοπός είναι όσο το δυνατόν να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, με τα εισπραττόμενα ποσά (φόροι, Τέλη, κλπ) να χρηματοδοτούν τα κίνητρα για αγορά νέου αυτοκινήτου.
Η ήδη νομοθετημένη ενθάρρυνση για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μέσω κινήτρων, όπως μειωμένα τέλη κυκλοφορίας , φορολογικές ελαφρύνσεις και την επιδότηση των +8.000€, έχει συμβάλλει σε απόσυρση παλαιότερων αυτοκινήτων. Ομως δείχνει οτι δεν αρκούν αυτά τα μέτρα.
Η αυξημένη τιμή των EV δεν επιτρέπει σε πολύ μεγάλη μερίδα των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων, να προβούν σε μια τέτοια δραστική και κοστοβόρα αλλαγή, αν και θα το ήθελαν.
Για το λόγο αυτό, η Τεχνική Ομάδα Εργασίας έχει την ευθύνη να ισορροπήσει μεταξύ της ανάγκης για οικολογική αναβάθμιση του στόλου οχημάτων και της ανάγκης για οικονομική… προσιτότητα.
Όλα θα ξεκινήσουν με τα επόμενα Τέλη Κυκλοφορίας, τα οποία αναμένεται να έχουν για όλους μικρές αυξήσεις -μεγαλύτερες στα παλαιά- εκτός των ηλεκτρικών που θα συνεχίσουν να έχουν πλήρη απαλλαγή…
Οι νέες ρυθμίσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025 και μετά, προβλέπουν τα οχήματα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους να υπόκεινται σε μια κλιμακωτή κλίμακα τελών, ανάλογα με το επίπεδο των εκπομπών τους.
Εντούτοις, ο σχεδιασμός αυτός θα πρέπει να εξετάσει τις ήδη υπάρχουσες φορολογικές δομές και να βρει τρόπους ώστε να μην επιβαρύνει υπερβολικά τους ιδιοκτήτες χαμηλού εισοδήματος, οι οποίοι ενδέχεται να μην έχουν τη δυνατότητα αναβάθμισης του οχήματός τους. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει και μία εντιμη συμπεριφορά της Κυνβέρνησης, σε όλους αυτούς που άλλαξαν ήδη το αυτοκίνητό τους, θέλοντας να απολαύσουν τα ισχύοντα φορολογικά κίνητρα.
Έρχεται μεγάλη αύξηση στην τιμή του καφέ
Οι λάτρεις του καφέ αναμένεται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να απολαύσουν το αγαπημένο τους ρόφημα καθώς αναμένονται σημαντικές ανατιμήσεις στην αγορά που θα συμπαρασύρουν και το κόστος του καφέ. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις οι ανατιμήσεις που θα αγγίξουν το 15% έως και το 20%, θα επηρεάσουν την τιμή του καφέ, τόσο στα ράφια των σούπερ μάρκετ όσο και στα καταστήματα εστίασης.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, αυτές οι αυξήσεις στην χονδρική τιμή του καφέ θα αντικατοπτριστούν και στις τιμές λιανικής, καθώς εταιρείες που επεξεργάζονται και διακινούν καφέ δηλώνουν αδυναμία να τις απορροφήσουν. Προβλέπεται ότι οι τιμές στα καφεκοπτεία θα αυξηθούν από 19 ευρώ με 20 ευρώ το κιλό σε 21 ευρώ με 23 ευρώ μετά το Πάσχα, έναντι των τιμών του Απριλίου του 2024.
Εκτιμήσεις αγοράς υποδηλώνουν ότι οι αυξήσεις αυτές δεν θα επηρεάσουν μόνο τα ράφια των σούπερ μάρκετ, αλλά και τα καταστήματα εστίασης. Συγκεκριμένα, η τιμή του εσπρέσο στα καταστήματα εστίασης μπορεί να αυξηθεί από τα 2 ευρώ που είναι σήμερα σε 2,2 ευρώ έως 2,4 ευρώ τον Ιούνιο, ενώ οι κάψουλες στα ράφια των σούπερ μάρκετ μπορεί να ξεπεράσουν τα 5 ευρώ, από τα 4,58 ευρώ που είναι σήμερα.
Οι εταιρείες εμπορίας καφέ ζητούν απαλλαγή από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, καθώς θεωρούν ότι αυτός επιβαρύνει την τιμή του καφέ κατά 50%.
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, Αναστάσιος Γιαγκόγλου, επισήμανε ότι οι αυξήσεις οφείλονται στην μειωμένη παραγωγή καφέ στο Βιετνάμ, το οποίο είναι η δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγός χώρα καφέ στον κόσμο. Αυτή η ελλιπής παραγωγή έχει οδηγήσει σε αύξηση της τάξεως του 50% στην ποικιλία Robusta, επηρεάζοντας επίσης την τιμή της ποικιλίας Arabica.
Οι χρηματιστηριακές τιμές της ποικιλίας Robusta έχουν αυξηθεί από 2.689 δολάρια τον τόνο τον Ιανουάριο του 2024 σε 4.500 δολάρια τον τόνο τον Μάιο του 2024, ενώ η ποικιλία Arabica έχει αυξηθεί από 162,92 σεντς/λίβρα τον Φεβρουάριο σε 220 σεντς/λίβρα τον Μάιο.